Gå til innhold

Hamsteren min er bare i huset sitt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg ny hamster for 2 uker siden, den fikk 3-4 dager i ro å fred før jeg begynte med temming. Har ikke holdt i han enda bare holdt henda mine nede i buret å raslet litt rundt med lekene og flisa osv, latt han lukte på meg.

Det som jeg ikke forstår er at han er i huset sitt konsant??? ser han nesten ikke, selvom det er natt kveld morgen dag.. og medengang han er ute å ser meg så stikker han veldig fort inn i huset sitt igjen, forstår ikke dette for han var ikke redd meg i starten? 

Litt vanskelig å begynne temming når jeg ikke ser han.

Noen med hamster som har noen tips? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg frem noe godt å spise kanskje han lusker frem for å smake?

Gjest skjære
Skrevet

Har andre vært i nærheten av hamsteren? Kan noen ha prøvd å holdt han og mistet han mens du ikke så? Eller plagd han?

Kan ikke noe særlig om hamstere. Google hva de liker spesielt godt å spise, og prøv å lokke med det?

Skrevet

De er jo natt-aktive, og mine har alltid vært sure på dagtid. Så ikke så lett og temme nei

Er det en "vanlig" hamster, eller dverghamster?

Jeg ville evt tatt bort huset og heller gitt noe reirmateriale. Har alltid pleid og "banke" forsiktig i nærheten av der dyret sover eller "grafse" i matskåla, for og så gi noe dyret synes er skikkelig godt.
Før eller siden vil han forstå at godis kommer fra deg og at du er vennlig.Du kan jo evt også legge godis i hånda med håndflaten opp og vente på at han tar iniativ.

Men forbered deg på at fingre kan se ut som snacks for en hamster :P De er jo en gang gnagere

Anonymkode: 0600a...6ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...