Gjest Lea Skrevet 23. november 2004 #1 Skrevet 23. november 2004 Jeg trenger en oppskrift på en god glasur til en sjokoladekake i langpanne. I skapet har jeg: 2 plater kokesjokolade Melis Melk Smør og litt annet (sånt man ofte her stående) Noen som kan hjelpe meg? Vil helst ikke ha noe som smaker for mye melis.
Gjest Madam Felle Skrevet 23. november 2004 #2 Skrevet 23. november 2004 Jeg ville smeltet litt smør, hatt i en hel haug med melis , smeltet sjokoladen, og blandet alt sammen. Har du vaniljesukker er det også godt i.
Gjest Lea Skrevet 23. november 2004 #3 Skrevet 23. november 2004 Det blir nok noe sånt, men jeg synes at det kan bli litt vel mye melis i slike glasurer. Vil gjerne bruke begge sjokoladeplatene.
Gjest Madam Felle Skrevet 23. november 2004 #4 Skrevet 23. november 2004 mindre melis, og begge sjokoladeplatene.
Gjest Lea Skrevet 23. november 2004 #5 Skrevet 23. november 2004 Hehe.. du sier noe der. Tror at jeg skal bruke litt sterk kaffe også.
Thomasine Skrevet 26. november 2004 #6 Skrevet 26. november 2004 Ja, og det viktigste er å ta i melisen til slutt! Opplever mange sjokoladekaker med så "tørr" krem at den nesten faller av kaka... :-? Ikke alltid nødvendig å bruke all melisen som står i oppskriften. Jo mere kakao eller sjokolade jo mørkere. Jeg liker kremen litt lysere... Litt kaffe er godt oppi, gjerne et egg også. Til barnekaker har jeg ofte et par ss med syltetøy i kremen også. Bringebær eller appelsin!
Gjest Lea Skrevet 27. november 2004 #7 Skrevet 27. november 2004 Det ble margarin, 2 plater sjokolade, noen spisesjeer med kaffe og litt melis. Smakte kjempegodt, men lasuren ble litt matt. Kanskje jeg brukte litt mye melis i? Uansett var det greit at glasuren ikke var for klissete og myk, for jeg skulle oppbevare og frakte kaka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå