Gå til innhold

INCEST!!

Solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

siden jeg skal bli lærer etterhvert, er jeg interessert i å vite om de som har blitt utsatt for incest e.l. har funnet hjelp i en av lærerne de hadde på skolen?!

så læreren deg?

snakket h*n med deg?

ble det gjort noe med det?

eller?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

TJA...JEG BLE UTSATT FOR DET...ENDTE OPP SOM EN RAMP PÅ SKOLEN,BLE TATT MED TIL SKOLENS-RÅDGIVER,DER JEG TILSLUTT FORTALTE HVA SOM HADDE SKJEDD...

DET HELE ENDTE MED AT HUN IKKE TRODDE PÅ MEG,OG GIKK TIL MIN FAR FOR Å SNAKKE OM DET(DET VAR HAN SOM HADDE GJORDT DET)DETTE FORTALTE HUN TIL MEG I ETTERTID...JEG BEGYNTE Å GRINE,Å LØP UT AV KONTORET...DA ROPTE HUN ETTERPÅ.."NÅ TROR JEG DEG"...MEN DA VAR DET FOR SENT FOR MEG...ALL TILLITT VAR BORTE!!.jEG GIKK DA I ÅTTENDE KLASSE..DET SKJEDDE DA JEG GIKK I 7.KLASSE..

DET ER MIN ERFARING...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate!! det var den mest uintelligente og ureflekterte responsen jeg har hørt. h*n hadde ikke lært seg prosedyrene på slike saker!! det skal du vite...håper du får/har fått den hjelpen du trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden da jeg gikk på skolen så var ikke dette et tema. Hvis jeg hadde fortalt hva min far hadde gjort med meg så hadde jeg blitt stemplet som løgner og ramp.

Og jeg tror fortsatt at det er mye uforstand ute og går når det gjelder incest og reaksjoner fra omverdenen, enten det er lærere eller andre. Det kan ha gått lang tid fra misbruket begynte til det gir seg utslag i oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en klasseforstander fra 4. til 6. som klådde på jentene. Han klådde aldri på meg, (men så hadde jeg jo kroppe som ti-åring helt til jeg var tjue også), så jeg skjønte egentlig ikke hva som foregikk. Jeg også satt på fanget hans da han forklarte meg matte, men for meg var ikke det et problem, jeg tror til og med jeg satte meg der selv.

Noen av jentene tok han med seg ned i trafikkrommet, han var nemlig trafikksjef på skolen, og det er vel bare de som var med ned dit som vet hva som foregikk.

Ved en anledning var jeg med ei av jentene hjem til ham fordi hun ikke turde dra alene. han tok henne med seg inn på et annet rom en stund mens jeg satt i stuen og ventet. Jeg skjønte vel at det foregikk noe plukking, men så faktisk ikke at det var veldig galt. Vi var vel tolv den gangen.

Da vi dro på leirskole forlangte han at alle jentene skulle ha med skjørt. Dette husker ikke jeg engang, så lite har det affektert meg, men vi har snakket om det i ettertid. Da kvelden kom for jentenes skjørtebruk, tok guttene på seg skjørtene til jentene, og lånte BH'r av de som hadde den slags, som de tredde utenpå genserne. Det ble huskestue.

Jeg vet at et par av jentene prøvde å fortelle dette hjemme, men de ble ikke trodd. Slikt var jo ikke på agendaen den gangen.

Ei av de som ble utsatt, og kanskje verst også, er i dag fullstendig vrak, og har hatt rusproblemer og angst og alt mulig. Sjansen er stor for at det er han som er skylda for dette. Sjansen for at han gjort mer enn å plukke på henne er vel også tilstede.... Hun var en innmari søt jente...

Når jeg i dag tenker på at vi hadde ham fra vi var ti til vi var tolv, og noen tretten, skremmer meg skikkelig. Vi var jo så store den gangen syntes vi - men se på en tolvåring i dag hvor liten hun faktisk er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde en gymlærer som plukket på jentene, noen av oss forsøke å si ifra med ble stemplet som bråkmakere og løgnere så vi lot det bli med det av frykt for å få melding med hjem. Han var en respektert lærer og vi var bare noen drittunger som ikke hadde noe vi skulle ha sagt.

Jeg har ingen tro på at lærere har blitt flinkere til å tolke signaler. Bare se på serien "Skolen" (NRK1) hvordan de takler problemer. Helt udugelige, og dette skal liksom være nyutdannede lærere som gjenspeiler virkeligheten på Oslo-skolene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

"helt udugelige"... det er jammen trist å høre du og flere ikke har tro på lærere... noe er feil...

apropo lærere som misbruker barn sexuelt...det er mange av disse overgriperne som faktisk har barnetekke og som søker seg til stilligner der det er barn..hvordan ellers skal de få uttrykk for sine sexuell skavanker...fælt å tenke på...

men temaet var, HAR DU BLITT SETT av en lærer ( på en annen måte enn å bli misbrukt sexuellt av han, men faktisk fått hjelp om det har vært noe?!)

eller kanskje jeg skulle skrevet dette innlegget et annet sted her på forumet?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på at lærere har blitt flinkere til å tolke signaler. Bare se på serien "Skolen" (NRK1) hvordan de takler problemer. Helt udugelige' date=' og dette skal liksom være nyutdannede lærere som gjenspeiler virkeligheten på Oslo-skolene.[/quote']

Dette er eit tragisk og hårreisande utsagn!! Skolen er ein FJERNSYNSSERIE, ikkje nokon dokumentar eller reality serie!!!!!!!! Den har ikkje rot i røyndomen, og dei eg kjenner som er lærarar gremmer seg!!!! Og ingen av dei ville vurdert å gjere slike ånds- amøbe ting som dei i den serien!!!!!

Ellers er det trist at såpass mange har hatt langfingra lærarar, men så er det vel også eit av yrka langfingra folk gjerne søker seg til, og det er vel også grunnen til at det no er påkrevd vandelsattest for lærarar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...