Gå til innhold

Selge liten borettslagleilighet 21kvm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å selge min kjære 21 kvm leilighet nå i April/Mai neste år 2017. Har hentet inn 2 ulike megler priser for oppdraget, og den ene vil ha 85000,- og den andre 95000,- for alt inkludert fotograf og takstmann, eierskifteforsikring osv.

Synes dette er ganske mye, men valget falt på den mest overbevisende megleren fra det beste selskapet her jeg bor (de har best salgsresultater osv), og da må jeg bla opp ca 95000,-. Avtalen gjelder kun i 6mnd i følge megler, og må signeres på nytt igjen da om jeg vil bruke de.

Så det jeg lurer på er om det er noen måte dere kan anbefale meg å få salget litt billigere unna på? Jeg vil ikke ha mye stress og jeg vil ikke ha visningen selv osv. Det må være en form for megler service, bare billigere. Noen tips?

Hadde vært fint om jeg kunne fått prisen ned på ca 60000-70000 kr.

Anonymkode: 5ba82...915

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte å selge min kjære 21 kvm leilighet nå i April/Mai neste år 2017. Har hentet inn 2 ulike megler priser for oppdraget, og den ene vil ha 85000,- og den andre 95000,- for alt inkludert fotograf og takstmann, eierskifteforsikring osv.

Synes dette er ganske mye, men valget falt på den mest overbevisende megleren fra det beste selskapet her jeg bor (de har best salgsresultater osv), og da må jeg bla opp ca 95000,-. Avtalen gjelder kun i 6mnd i følge megler, og må signeres på nytt igjen da om jeg vil bruke de.

Så det jeg lurer på er om det er noen måte dere kan anbefale meg å få salget litt billigere unna på? Jeg vil ikke ha mye stress og jeg vil ikke ha visningen selv osv. Det må være en form for megler service, bare billigere. Noen tips?

Skal du ha det billigere, må du gjøre det selv.

Anonymkode: 81da5...2ce

• Liker 2
Skrevet

Hvor i landet selger du? 

Anonymkode: a1ae8...9ac

Skrevet

60-70 000 er ganske urealistisk. De prisene du har fått oppgitt er helt vanlig og rimelig, med mindre du vil jobbe selv.

Anonymkode: e4f6c...240

• Liker 2
Skrevet

Oki, vel hvis det er dette det koster så får jeg bare godta det. 

Skrevet

Jeg har nylig fått et tilbud på rett under 80 000 kr. Tror det har mye å si hvor man skal selge og hvordan markedet der er. Hvor skal du selge?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig fått et tilbud på rett under 80 000 kr. Tror det har mye å si hvor man skal selge og hvordan markedet der er. Hvor skal du selge?

Bergen

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bergen

Ok, dette er i Stavanger. Markedet er vel gjerne bedre i Bergen enn her i Stavanger, men ikke like godt som Oslo regner jeg med.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, dette er i Stavanger. Markedet er vel gjerne bedre i Bergen enn her i Stavanger, men ikke like godt som Oslo regner jeg med.

ja her i bergen får du jo denne til ca 1.3 mill med havutsikt ved innseilingen til bergen. i oslo tror jeg du måtte ut med over 2 mill. litt forskjell :P

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes jo ganske voldsomt ut for et par dagers arbeid. Jeg ville i det minste hentet inn tilbud fra flere meglere.. Hvorfor vil du ikke gjøre mer av jobben selv? Det er jo ganske store summer å spare.. 

Gjest Pastpresent
Skrevet

Hvis det er OBOS leilighet kan du kanskje bruke en av deres meglere. Kanskje det er billigere?

Skrevet
5 minutter siden, Pastpresent skrev:

Hvis det er OBOS leilighet kan du kanskje bruke en av deres meglere. Kanskje det er billigere?

Jepp, det er Obos. Kan høre med de, har glemt å sjekke de ut :)

Skrevet

Spør jo hva man skal selge, hvor attraktivt markedet er, hva som er forventet omsetningstid også. 

For egen del bør man jo også se prisen opp mot totalkost ved bytte av bolig, f. eks. i forhold til hva man regner med å gi for ny leilighet, hvor du vil kjøpe ny leilighet osv. 

Anonymkode: 091c9...cff

Skrevet
7 timer siden, prt90 skrev:

Det hørtes jo ganske voldsomt ut for et par dagers arbeid. Jeg ville i det minste hentet inn tilbud fra flere meglere.. Hvorfor vil du ikke gjøre mer av jobben selv? Det er jo ganske store summer å spare.. 

Hehe, jeg vet at folk elsker å tro det, men det er mer enn et par dagers arbeid å selge en bolig, og bare en brøkdel av disse pengene går til megleren. 

Anonymkode: e4f6c...240

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, det er Obos. Kan høre med de, har glemt å sjekke de ut :)

Tror private nå kan annonsere på finn. Og siden det er obos er det mange som følger med på boliger som legges ut her: https://www.obos.no/boliger-med-forkjopsrett

Det eneste du da trenger er en advokat, noe obos kanskje kan hjelpe til med, noen (du selv?) som kan ta bra bilder, og style boligen kan du gjøre selv, kanskje i samarbeid med en venninne. Hvis du ikke vil holde visninger selv kan du få noen til å hjelpe deg?

Anonymkode: 42b1e...645

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror private nå kan annonsere på finn. Og siden det er obos er det mange som følger med på boliger som legges ut her: https://www.obos.no/boliger-med-forkjopsrett

Det eneste du da trenger er en advokat, noe obos kanskje kan hjelpe til med, noen (du selv?) som kan ta bra bilder, og style boligen kan du gjøre selv, kanskje i samarbeid med en venninne. Hvis du ikke vil holde visninger selv kan du få noen til å hjelpe deg?

Det gjøres i Oslo, men her er det få boliger ute på markedet og meglere fallbyr nestn sine tjenester.

Skrevet

Prøv fair eiendomsmegling i bergen. Ville ikke brukt så mye på en så liten leilighet. fair er rimeligere. Er eid av kaland & partners så det er flinke folk. 

Anonymkode: d2e6e...b13

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv fair eiendomsmegling i bergen. Ville ikke brukt så mye på en så liten leilighet. fair er rimeligere. Er eid av kaland & partners så det er flinke folk. 

Anonymkode: d2e6e...b13

Nå kjenner jeg ikke til akkurat 'kaland & partners,' men vær obs på at mange slike 'selg selv- firmaer' har i kontrakten sin at hvis du ikke greier å selge selv, så er du bundet til å bruke en av deres meglere, hvis du skal selge emmen 6 mnd. 

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte ta med at du trenger en takstmann og gjerne eierskifteforsikring.

Skrevet (endret)

Kan sjekke ut Propr. De er ganske nye og har fått endel omtale. Vet ikke om de er i Bergen. https://propr.no (har ingen erfaring eller befatning med dem).

Endret av skrue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...