Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler det er så mange som snakker nedlatende om det å jobbe på NAV? 
Når det er snakk om evt sosionomutdannelse føler jeg ofte det er sånn "Off, nyutdannede må som regel ta til takke med sosialkontor". 
"Vil HVERTFALL ikke jobbe på NAV" (sosionomstudenter). Osv osv. Hva er galt med å jobbe på NAV? 

Jeg er kjempeglad i papirarbeid, mennesker og hektisk arbeidshverdag.
Innbilder meg jeg hadde stortrivdes på NAV - men lurer litt på hva alle disse ulempene er som folk snakker om? 
Hvorfor er en jobb på NAV så kjip jobb å ha? 

Anonymkode: 8396b...1a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i NAV og stortrives. Føler jeg gjør en forskjell for mennesker og liker alltid å tenke det beste for brukerne. 

Har ikke brukerkontakt jeg da, men uansett. NAV er en kjempefin arbeidsplass.

Anonymkode: 42fc7...1a6

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i NAV og stortrives. Føler jeg gjør en forskjell for mennesker og liker alltid å tenke det beste for brukerne. 

Hva heter/går stillingen din ut på? Er under utdanning nå og ble nysgjerrig på stillingen din 😊

Anonymkode: a9f97...e2b

Skrevet

Jeg trivdes godt da jeg jobbet i nav. Det gir mye tilbake til en!! Jeg anbefaler det så absolutt.

Minuset er urettferdig lave lønninger.

Anonymkode: 57195...95f

Skrevet

Ps: jeg gikk opp 120 000 i tilsvarende stilling i privat sektor. Men ville ikke  vært erfaringen foruten

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trivdes godt da jeg jobbet i nav. Det gir mye tilbake til en!! Jeg anbefaler det så absolutt.

Minuset er urettferdig lave lønninger.

Hvor mye tjener man?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps: jeg gikk opp 120 000 i tilsvarende stilling i privat sektor. Men ville ikke  vært erfaringen foruten

Hva slags stilling byttet du til?

Skrevet

Kjenner folk som jobber i NAV, og de har endt med å bli der lenge. 

De trives veldig godt - og jobber med helt ulike ting. Mannen min byttet jobb internt etterhvert fordi han var lei av mye kontakt med mange ulike kunder/klienter - men det var snakk om kontakt med mennesker absolutt hele dagen uten variasjon. 

Anonymkode: 74092...290

Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvor i NAV man jobber. Jeg tror at i enkelte avdelinger (for eksempel sosiale tjenester/"sosialkontoret"), så kan man miste litt trua på mennesker. Det er selvfølgelig mange triste skjebner og mange som trenger penger, men det er nok mange som også "ikke gidder", bare krever, og tenker at NAV skal ordne opp. I tillegg har enkelte mennesker et litt forvridd syn på hva NAV skal hjelpe til med. I tillegg er det "forbanna NAV" og kjeft å få fordi de ikke alltid får de pengene de mener de selv har krav på. Jeg er absolutt for NAV, men jeg vet også at stønadene blir misbrukt, at folk snylter (eksempelvis lyver på seg sykdom, later som man er enslig forsørger, selv om man har ny samboer/bor sammen med far til barnet fortsatt, jobber svart mens man mottar dagpenger/AAP/uføretrygd, etc.), og når man ser sånt så tror jeg også man blir litt mer skeptisk til folk generelt, det er vel derfor enkelte saksbehandlere kan virke ganske sure. 

Skrevet

Mitt inntrykk er at jobb i NAV er ettertraktet? Pleier det ikke være veldig mange søkere? 

Anonymkode: 7a5b1...e94

Skrevet

Kjæresten min jobber som saksbehandler på NAV, men han har ikke særlig mye kontakt med "klientene", bare innimellom på tlf. Han skriver vedtak og sånn, og han synes det er vanskelig fordi reglene kan være vanskelige og firkantede, saksbehandlerne på lokalkontor gjør dårlige jobber osv. Men jeg har ikke inntrykk av at noen nedsnakker jobben hans på noen måte.

Anonymkode: 84705...e0e

• Liker 1
Skrevet

Mamma har jobbet 25 år i NAV og stortrives så vidt jeg vet. Virker som det er veldig godt miljø der.

Anonymkode: 7413c...e40

Skrevet
På 30.10.2016 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Førstekonsulent. 

Saksbehandler søknader, fatter vedtak osv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...