Gå til innhold

Klokkestilling og legging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere andre? Vi har alltid lagt etter klokka.  I kveld betød det ca 1 time senere enn i går (vi har jo flyttet klokken). Hennes kropp kan ikke klokka så det er vår jobb snu hennes søvnmønster. Vet det blir en slitsom uke da hun pleier å våkne tidlig normsltsett.  Legger dere til gammel tid og satser på  at kroppen omstiller seg selv eller legger dere etter klokka?  Spør for å få vite andres vurderinger 😀

Anonymkode: 96cf9...4b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen fast regel på det, vi ser det an. I dag la vi 5-åringen etter gammel tid siden han var tidlig våken og var kjempetrøtt. Regner med kombinasjonen av spenning og sukker holder ham våken litt lenger i morgen, og vips så er vi i rute igjen. ;)

Da han var mindre tok vi det som regel gradvis, endret kanskje 15 minutter per dag eller noe. Gikk seg til etter en ukes tid. :)

Anonymkode: 2447d...1a4

Skrevet

Vi praktiserer forskjellig liggetid etter kl om det er sommer eller vinter på de minste.

Dvs at de som f.eks forrige helg la seg kl 21 nå legger seg kl 20 frem til neste gang kl endres igjen

Skrevet

Vi bruker noen dager på å endre leggetiden gradvis. I kveld la vi etter gammel tid, men drøyde leggingen litt senere enn vanlig.

Skrevet

Her våknet vesla 06.30 i dag (Vanligvis 07.30), så hun ble lagt til klokketi i dag. Stabiliserer seg raskt tenker jeg 

Anonymkode: f28e5...438

Skrevet

Vi legger oss til vanlig tid, men vi er alltid senere i helgene så uansett når vi legger oss på søndagen så sovner vi.🤗 Sier vi for som regel så sovner jeg og. 🙄

Skrevet

Gjør som de gjør på nyfødtintensiven, forskyver med 20 minutter fra fredag og er i rute fra mandag morgen. 

Anonymkode: f76d1...e2c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere andre? Vi har alltid lagt etter klokka.  I kveld betød det ca 1 time senere enn i går (vi har jo flyttet klokken). Hennes kropp kan ikke klokka så det er vår jobb snu hennes søvnmønster. Vet det blir en slitsom uke da hun pleier å våkne tidlig normsltsett.  Legger dere til gammel tid og satser på  at kroppen omstiller seg selv eller legger dere etter klokka?  Spør for å få vite andres vurderinger 😀

Anonymkode: 96cf9...4b9

4 åringen legger seg vanligvis mellom 19.30-20.00, i dag la hun seg 18.00. Da ba hun om å få legge seg fordi hun var så trøtt. Opp tidlig i dag, selv om vi ikke skulle noe. Men den klokkestillinga tar knekken på enhver. Selv mor (jeg), har vært helt fjern i dag. Trøtt zombie hele dagen.. hjelper seg nå da..

Gjest Magnifiq
Skrevet

Vi har aldri lagt ungene etter klokken, men de bruker nå uansett å bli trette rundt den samme tiden.

Vi holdt de lenge oppe både fredag, og i går, og i dag var de ferdig stilt, så null stress.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjør som de gjør på nyfødtintensiven, forskyver med 20 minutter fra fredag og er i rute fra mandag morgen. 

Anonymkode: f76d1...e2c

Det samme gjør vi, eller starter torsdag og legger 15-20 min seinere hver dag. Var ferdig stillt i dag tidlig og våknet kl 07 ny tid, som normalt.  Liker å gjøre stillingen ferdig i løpet av helgen siden det er lettere enn i barnehageuka. Det betyr også at jeg fåe sove en time lenger søndagen med stillingen på høsten noe som er deilig. Klokkesnuinga har aldri vært et problem når vi har startet med gradvis snuing dagene i forveien. 

Anonymkode: ed7cc...912

Skrevet

Vi legger litt senere enn vanlig, men ikke så mye som en hel time. De står litt tidligere opp første morgen, men etter det er de omstilt.

Skrevet

Jeg holdt 5-åringen oppe litt lenger fredag og lørdag, da sover hun erfaringsmessig lenger. Så hun våknet kl 7 ny tid, som er klokkeslettet hun vanligvis våkner. Var i seng til samme klokkeslett som vanlig i kveld, så hun er nok helt i rute i morgen tidlig. 

Anonymkode: 3e3e3...c26

Skrevet

La etter klokka. Det gikk helt fint 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...