AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg er alenemor. Lønnen strekker ikke til for tiden, og jeg har noen regninger som har forfallt. Det er nesten to uker til lønn, og på kontoen er det snart tomt. Barnefar har ikke betalt bidrag siden april. Er det noen som vet om Nav kan være behjelpelig til å gi lån i slike små kriser, bare så jeg får betalt de regningene før de går til inkasso? Anonymkode: 535d4...12a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Økonomisk sosialhjelp er behovsprøvd og ytes etter individuell vurdering av søkers situasjon. Bestill time og snakk med Nav. Ingen her inne kan svare deg mer presist. Anonymkode: 278ab...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Muligheter for lån, nødhjelp og eventuelt supplerende sosialstøtte. Gå til Nav sosial i morgen og sett i gang søkeprosessen. Anonymkode: 05bf7...333 1
Fru Uperfekt Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alenemor. Lønnen strekker ikke til for tiden, og jeg har noen regninger som har forfallt. Det er nesten to uker til lønn, og på kontoen er det snart tomt. Barnefar har ikke betalt bidrag siden april. Er det noen som vet om Nav kan være behjelpelig til å gi lån i slike små kriser, bare så jeg får betalt de regningene før de går til inkasso? Anonymkode: 535d4...12a Du kan og snakke med kreditor, de fleste er villige til å gi en utsettelse om du bare tar kontakt. For ikke å få mye sure kommentarer så gjelder det ikke statlige eller kommunale krav, de er de værste kreditorene. Endret 30. oktober 2016 av Fru Uperfekt
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 Du burde heller få lønnstrekk av barnefar til bidrag. Anonymkode: b9b88...d73 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Da er det mange som kan stille seg i kø hos NAV og be om å få betalt forfalte regninger gitt. Anonymkode: 0c46e...0e1 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Ok. Takk for svar! 😊 Jeg snakker med Nav i morgen. TS Anonymkode: 535d4...12a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 Nav tar hensy til mat, strøm og husleie... resten kan du glemme å få hjelp til. Anonymkode: a6773...ec1 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 Her var det flere som mener seg berettiget til å være saksbehandlere hos Nav, og det uten å påse at forvaltningslovens bestemmelse om at saken skal være tilstrekkelig opplyst før vedtak fattes. Anonymkode: 278ab...ddc 6
Gjest 123Sol Skrevet 30. oktober 2016 #10 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) . Endret 30. oktober 2016 av 123Sol
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #11 Skrevet 30. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nav tar hensy til mat, strøm og husleie... resten kan du glemme å få hjelp til. Anonymkode: a6773...ec1 Det er fint mulig å få lån av Nav sosial, i tillegg til at TS muligens får supplerende sosialstøtte. Nødhjelp er også en mulighe. Livsoppholdsatsene er relativt høye. Dere som sier at TS kan glemme å få hjelp burde hysje litt. Anonymkode: 05bf7...333
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #12 Skrevet 30. oktober 2016 Og låne penger for og betale regninger er ingen god ide. Har lite penger selv så vet hva det går i. En må rett og slett sette seg ned og se hva en har pr mnd, sette av til faste utgifter. Kommer det uforutsette ting og man ikke ha buffer, be om og del regningen eks. i to. Dette har jeg måtte gjøre. Klart det blir trangt en stund men da blir det hvertfall betalt uten purring og ekstra gebyr. Jeg har opplevd toalett har gått sunt, måtte ha ny, vaskemaskin som røyk og måtte fikses osv osv. Det tærer på ja. Jeg har gått ned 50% i inntekt og det er knalltøft men det går. Anonymkode: 0fb22...f7a
EvaLena Skrevet 30. oktober 2016 #13 Skrevet 30. oktober 2016 Hvorfor ber du ikke nav om hjelp til å kreve inn barnebidrag? Han plikter jo å betale, så skjønner ikke hvorfor du ikke har gjort noe med det. 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har gått til NAV og bedt dem drive inn barnebidraget for deg? Dersom den slabbedasken av en barnefar ikke frivillig betaler for sine egne barn, så må han tvinges til det. Har han ikke penger nå, så sørger NAV for å legge ut til deg, mens far opparbeider seg bidragsgjeld. Han kan ikke sutre og si at "jamen, jeg har ikke penger", gjelden øker for han likevel. Barn SKAL forsørges, uansett hvor dårlig situasjon man har stilt seg selv i. Mange fedre prøver seg på det. Når du likevel skal til NAV nå og søke, be samtidig om hjelp til å få inn bidragene fra faren! Anonymkode: 2341d...d64 2
Angelheart2 Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 For å ha rett til sosialhjelp så må alle andre muligheter for inntekt være prøvd først. Det vil si at dersom du har rett på bidragsforskudd fra NAV må du søke om dette før du vil kunne få rett på noe annet. Det eneste du kan ha rett på fr det er ren nødhjelp, en dagsats som skal dekke mat i en begrenset periode. NAV dekker heller ikke gjeld. Så om regningen din er noe du skylder pga et lån eller en kreditt vil du ikke få denne dekket. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #16 Skrevet 8. november 2016 Snakk med en rådgiver på Nav. Det hender at de gjør det Anonymkode: 531f0...81e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå