AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg er vel det som kan kategoriseres som nerd, iom at jeg er veldig inn i cosplay, japan, anime også videre. Når jeg får nye venner er jeg veldig åpen om dette, altså jeg tvinger ikke dem til å ha samme interesse eller noe, men jeg gjør ikke noe for å skjule det heller. Når folk spør hva jeg skal i helgen, og f.eks. sier at jeg skal på desucon, så spør de hva det er, så kan jeg finne på å si at "det er basically et meetup hvor masse nerder møtes og blir kjent", kanskje litt spøkefullt men det er jo sant. Eller omtale de vennene mine som er inn i det samme som "nerdevennene" mine. Lurer på om dere "normale" folk synes om dette egentlig? Er det sært eller kult? Anonymkode: 29ddf...ac0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Kan kanskje sammenliknes med å ha interesse for hester eller katteshow. Imteresserer ikke meg og jeg kommer aldri til å gidde snakke om det i timesvis, men det regner jeg ikke med at alle venner gjør med mine interesser heller. Jeg er eksempelvis ganske interessert i politikk, men snakker sjeldent med venner om det nettopp fordi de ikke deler interessen like mye som meg. Anonymkode: 142db...28f 6
Gjest Lakrisbjørn Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Vitner om at du vet hvem du er iallefall. Og det er jo bra. Hadde du sagt det til meg på gata hadde jeg vel tenkt "bra du har noe du liker å gjøre" og, avhengig av kjønn, "lurer på hvordan du ser ut i catsuit".
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Har inntrykk av at det er kult å være "nerd" om dagen, men kanskje helst lesenerd/mattenerd/sjakknerd? Uansett synes jeg at mennesker som engasjerer seg i noe er interessante, uavhengig av hva det er de holder på med. Anonymkode: 0f0cb...8ba 1
SunnivaOslo Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har egentlig ingen formening om det,folk får like hva de vil😊 De eneste jeg "misliker"er sånne som mener de er veldig unike eller noe og elsker å proklamere det. 5
Yme Skrevet 31. oktober 2016 #6 Skrevet 31. oktober 2016 Så det du egentlig skriver, er at du oppfører deg som et helt normalt menneske, som har helt normale samtaler om ting man liker. Skjønner ikke helt hvorfor du spør om det her 2
Gjest lizard queen Skrevet 31. oktober 2016 #7 Skrevet 31. oktober 2016 Bryr meg fint lite om hvilke interesser folk har egentlig Men folk som hele tiden gnåler om hvor nerdete (/unormale/rare/sære osv) de er synes jeg er slitsomme.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 Det finnes ulike typer nerder. Jeg må innrømme at jeg ikke har så mye sansen for din type nerd, men jeg har en mistanke om at jeg kanskje er noen år eldre enn deg? Jeg har passert 20-årene. Både jeg og min mann jobber innen konkrete nerde-yrker. DET er nerde-aspekter som jeg liker; programmerer og bokorm. Man kan utvikle seg selv mer innen disse aspektene, føler jeg. Anonymkode: 6cb31...d78 1
Den mystiske Skrevet 31. oktober 2016 #11 Skrevet 31. oktober 2016 Personlig har jeg selv en interesse for cosplay, Japan og anime. Allikevel, så har jeg forståelse for at andre synes det er rart da interessen ikke er "mainstream". Forøvrig passer jo overnevnte tema godt med andre interesser jeg personlig har. Derfor TS, vær deg selv og vær stolt av det. Venner som misliker dine egne interesser, vil du sannsynligvis ikke ha et gjensidig godt vennskap med i fremtiden da de rett og slett ikke forstår sjargongen du prater om.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 Å herregud, ikke for å være respektløs, men jeg hadde tatt avstand fra deg med en gang jeg hadde fått vite hva slags ''nerd'' du er. Sånne type ''Japan-Anime'' fans har jeg ingenting til overs for. Alle jeg har møtt har vært sære og rare mennesker, som jeg bare har vanvittig dårlige minner fra. Andre typer ''nerder'' er noe helt annet, men jeg takler bare ikke Japan og Anime related nerder. Det blir rett og slett for mye for meg personlig. Anonymkode: 91102...9cc 1
Gjest skjære Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 Kommer alltid an på helheten. Dersom folk fra før av syns du er spesi og merkelig, så vil de dømmer deg negativt. Mennesker som er positive og trygge på seg selv blir lettere akseptert uansett hvilke merkelige hobbyer og interesser de har. Om du sitter sammenkrøpet med lut rygg og intense øyner vil du lettere bli sett på som uheldig rar nesten uansett hva du driver med. Dess mer positive folk er til deg, dess mer kan du avsløre av merkelige interesser uten at det har uheldig påvirkning på forholdet ditt til dem
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å herregud, ikke for å være respektløs, men jeg hadde tatt avstand fra deg med en gang jeg hadde fått vite hva slags ''nerd'' du er. Sånne type ''Japan-Anime'' fans har jeg ingenting til overs for. Alle jeg har møtt har vært sære og rare mennesker, som jeg bare har vanvittig dårlige minner fra. Andre typer ''nerder'' er noe helt annet, men jeg takler bare ikke Japan og Anime related nerder. Det blir rett og slett for mye for meg personlig. Anonymkode: 91102...9cc Nå ble jeg veldig nyskjerrig Hva slags dårlige minmer da? Mine erfaringer er at det er et veldig hyggelig, åpent og lite dømmende miljø, som faktisk er hovedgrunnen til at jeg er i det. Kan kanskje virke litt sært hvis du ikke er inn i det selv, men ikke noe som burde gi dårlige minner for deg personlig.. Anonymkode: 29ddf...ac0
aglaea Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 Hvorfor i all verden skal man skjule hvem man er og hvilke interesser man har?? Dersom folk ikke liker det eller tar avstand, så er de heller ikke verdt å bruke tiden på. Man trenger ikke ha samme interesser, men man skal respektere folk for de de er. Selv er jeg ganske nerd, elsker fantasy, vitenskap osv. Men er ikke noe interessert i cosplay og anime osv, men folk er jo forskjellige.
Gjest Minesveiper Skrevet 1. november 2016 #17 Skrevet 1. november 2016 Gjør din greie du og drit i hva andre synes.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 På 31.10.2016 den 19.23, AnonymBruker skrev: Nå ble jeg veldig nyskjerrig Hva slags dårlige minmer da? Mine erfaringer er at det er et veldig hyggelig, åpent og lite dømmende miljø, som faktisk er hovedgrunnen til at jeg er i det. Kan kanskje virke litt sært hvis du ikke er inn i det selv, men ikke noe som burde gi dårlige minner for deg personlig.. Anonymkode: 29ddf...ac0 Når jeg forteller om det så virker det sikkert ikke så stort, men de to første som jeg fikk vite likte anime var to jenter som mobba meg grunnskolen og som tydelig ikke likte meg. Hvorfor de ikke likte meg vet jeg ikke, men de var frekke mot meg og hun ene fikk meg ofte til å gråte (da var jeg selvsagt barn). Og deretter hadde jeg to gode venner som brått likte anime og begynte å kle seg som japanske jenter på ungdomsskolen... De forandret personlighet helt og en dag så sluttet de kontakt med meg og mine 3 andre venninner. Det skjedde en del ting før disse jentene sluttet å være venn med meg og mine venninner også. Så alt i alt kan man si jeg assosierer anime og slikt med disse jentene, og derfor får dårlige vibber og ''flashbacks''. Selvsagt er ikke alle like, men jeg får alltid en så utrolig rar følelse når jeg kommer i kontakt med folk som liker anime. Jeg klarer ikke forklare det. Anonymkode: 91102...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå