Gå til innhold

Hva er det beste/verste rådet du har fått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det verste jeg har fått tror jeg må være at det er dumt å ta et friår etter VGS. Heldigvis hørte jeg ikke på det, og omtrent alle jeg snakker med på studiet som har gått rett fra VGS sier at de angrer på at de ikke tok et friår (helt sikkert noen som ikke angrer også altså, for all del). 

Kommer egentlig ikke på noen gode råd jeg har fått, derfor tenkte jeg kanskje dere hadde noen gode/dårlige dere ville dele? :) 

Anonymkode: 6d465...b89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste: tenk på deg selv, og nyt livet

Værste: ikke farg håret lyst. Jeg gjorde det, og det var mye bedre en mørkt 😃

Skrevet

En venninne satt i min nye, lysegrå lenestol en kveld. Så hadde hun mensen, og blødde gjennom buksa og alt, og rett ned i stolen. Ble en blodflekk midt i setet på stolen. Alle vet at det er håpløst å få vekk en flekk som sitter sugd ned i et stoff. Men hun gnålte i vei om at jeg skulle gni på den med klut og Zalovann. Hun skjønte visst ikke at det bare ville få blodet til å flyte mere ut og gjøre flekken større! Jeg sa nei flere ganger. Likevel ville hun at jeg skulle gni på den og dermed bare gni den grundigere inn i stoffet. Jeg sa nei.

Dette var en fredag. Når mandagen kom, gikk jeg på nett og fant et firma som driver med møbelrensering. Hjemmebesøk og greier. Tok kontakt med de og de kunne komme samme kveld. Kom drassende på hele bøtteballetten av maskiner, sprayer, bøtter og utstyr. Sprayen han brukte var spesielt utviklet for blodflekker (blod er jo notorisk vanskelig å få vekk fra tekstiler ellers), og med vann i maskinen så SUGDE han flekken rett opp og ut av stoffet i stolen. Sprayen gjorde at blodet begynte å bruse og boble, og så sugde han det vekk i flere omganger.

Stolen ble som ny. Kostet bare 500 kr. for hjemmebesøket. Det var det verdt, for å få stolen (som kostet flere tusen) så ren og fin som ny igjen.

Jeg er glad jeg fulgte min egen magefølelse og fornuft og ikke hørte på venninna mi som absolutt ville at jeg skulle gni flekken grundigere inn i og ned i stoffet!

Anonymkode: 1e092...6bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...