Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig hatt en MA. Fant det ut på UL i uke 12, en UL jeg hadde pga. helt andre komplikasjoner i forrige svangerskap.

Jeg hadde ingen symptomer i det hele tatt som tydet på at noe var galt. Ikke spor av blødning eller smerter. Hadde samme ømme bryster, rare matlyst og trøtthet som forrige svangerskap. Ikke avtagende symptomer heller. Fullstendig overraskelse da jordmor ikke fant noe liv. Kunne sikkert gått sånn til ordinær UL eller lenger, om det ikke var for den kontrollen... 

På toppen av det måtte jeg ta en medisinsk abort for å bli kvitt "restene"... og det gjorde overhodet ikke vondt, verken underveis eller etterpå. Sluttet å blø bare noen timer senere. Normalt?

Jeg fikk beskjed om å vente med sex til blødningene hadde gitt seg, men jeg føler det ble forespeilet at det skulle ta flere uker... jeg vet ikke helt når vi kan begynne å prøve igjen nå?

Det tok 1,5 år før vi fikk positiv test denne gangen, så jeg vil ikke sløse bort mer tid enn nødvendig.. 

Anonymkode: a56f6...2e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært gjennom det samme som deg, jeg blødde relativt kraftig 1 uke etter medisinsk abort, men etter at det kom ut noen koageler til i løpet av den uke stoppet det hos meg og.

Du bør vente 2 uker etter abort evt lenger om en stadig blør pga infeksjonsfare før en prøver på ny. Det kan være en fordel for kroppen å få passere en menstruasjon etter aborten, men det er ikke nødvendig.

Anonymkode: 3329e...a68

Skrevet

I forhold til blødning osv så har det jo en sammenheng hvor langt fosteret var da det hadde stoppet i utviklingen. Var det så vidt påbegynt så er det ikke så mye som skal ut. Men antageligvis så vil du blø mer tenker jeg..

Har vært igjennom akkurat det samme, oppdaget på TUL i uke 8, fosteret hadde kanskje vært 4-5 uker. Hcg nivå målt dagen før og var veldig gravid, og kroppen hadde null peiling på hva som hadde skjedd. Gynekologen sa at hvis jeg ikke hadde kommet kunne jeg gått ganske mange uker før det hadde skjedd noe av seg selv.

Utrolig vondt å oppleve! Sender deg en stor trøsteklem, det vil bli bedre etterhvert!

Jeg ville forresten ventet i hvertfall en syklus før dere prøver. Mange sier at det ikke er behov for det, men jeg var på ultralyd og sjekket at alt var ute etter aborten, Og det var det. Enda så var den neste menstruasjonen helt sinnsyk både i mengde og styrke. Vondt var det også. Så da de sier at det er bedre forhold i livmoren en syklus eller to etter en abort så skjønner jeg hva de mener da, for det kunne umulig være bra og ikke få ut det som tydeligvis var igjen (som ikke syntes på ultralyden)

Anonymkode: 3b585...05e

Skrevet

Jeg hadde MA i uke 13, men ingen foster. Jeg måtte ha utskrapning. Jeg blødde minimalt etterpå og ble gravid igjen i løpe av 14 dager etter utskrapningen:)

Anonymkode: da18e...64f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...