Gå til innhold

Hva er din favoritt håndkleserie?

Annette_

Anbefalte innlegg

Jeg er på let etter en håndkleserie å samle på. Gjerne i det litt dyrere skiktet, men ikke lexington helst :)  Jeg er litt minimalistisk av meg og liker derfor delikate merke-logoer og helst ensfargede håndkler. Jeg vil helst at det skal være tilgjengelig i butikk og ikke bare på nett. Er det noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det stiller absolutt ikke i det dyrere sjiktet, men jeg er superfornøyd med mine Kronborghåndklær fra Jysk. Tykke og mye og gode og holder vask etter vask uten å miste fargen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg liker veldig godt Vincent serien som de har på Kid. De er myke og gode, er veldig fornøyd med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cawö er de beste håndkledene jeg noengang har hatt. Nå er mine 11 år og ha overlevd andre produsenter med glans. De er like fine, myke og deilige fremdeles. Jeg tørker mine i tørketrommel og vasker dem gjerne på 90 grader.

Noen butikker fører dem.

Anonymkode: 94d04...2c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet tidligere i en butikk som blant annet selger håndklær innen luksussegmentet, og personlig er jeg veldig glad i Mille Notti (ensfargede, tykke, deilige håndklær) og Georg Jensen Damask (veldig stilrene og har et flott emblem, de er også litt rimeligere). Man får mye for pengene med begge disse merkene. :)

Kan også nevne at Lexington er ganske overpriset og at man får mye annet i samme prisklasse som har bedre kvalitet (blant annet de to merkene jeg nevnte over).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig interresert i å høre om flere erfaringer! Har kjøpt så mange håndkle som ikke tåler vask særlig bra, når fargen forsvinner eller håndkle blir slitet ut fort. Jeg synes håndkle skal være lengre enn 5-10 år? Prøvde også bambus-blandinger i håndkle men likte ikke det heller, de håndklene tørker veldig sakte..

Anonymkode: 2b363...a03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig interresert i å høre om flere erfaringer! Har kjøpt så mange håndkle som ikke tåler vask særlig bra, når fargen forsvinner eller håndkle blir slitet ut fort. Jeg synes håndkle skal være lengre enn 5-10 år? Prøvde også bambus-blandinger i håndkle men likte ikke det heller, de håndklene tørker veldig sakte..

Bambus er viskose, ikke et naturmateriale som det høres ut som. 

Anonymkode: bbb74...5ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne tråden veldig fint fremstiller vårt samfunn. 

Anonymkode: 2c4c4...8c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt håndkleserie er Åfjärden. Det er svensk design, 100% bomull og finnes i flere farger. De selges på IKEA, både på nett og i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt latterlig. Kjøp, kjøp, kjøp - konsumer mer, mer, mer. Ftll opp skuffer og skap med ti ganger så mye av alt man trenger. Ikke tenk på jordkloden, tenk på å konsumere.

Anonymkode: 545e1...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt latterlig. Kjøp, kjøp, kjøp - konsumer mer, mer, mer. Ftll opp skuffer og skap med ti ganger så mye av alt man trenger. Ikke tenk på jordkloden, tenk på å konsumere.

Anonymkode: 545e1...2cb

Jeg har ikke kjøpt håndklær på ca 10 år. De jeg har holder seg fint, de var ikke spesielt dyre heller. Gamle håndklær brukers til filler for diverse. Trender bryr jeg meg ikke om i det hele tatt, og misliker overforbruk på alle plan

Anonymkode: bbb74...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper man håndklær i kvalitet så varer de i årevis. Jeg er mer skeptisk til bruk og kast mentaliteten.

Anonymkode: 29c01...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/4/2016 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Men er jo kanskje en poeng å kjøpe kvalitets håndkle? Bare man finner ut hvilke er det, for merke vet jeg betyr ikke mye. Jeg bryr meg lite om design, vil gjerne ha bare ensfargede, men jeg kjøper "vanlige" håndklær på Prinsesse men de varer jo ikke. Er det mye å forvente at hånkle skal være tiår minst? Synes ikke jeg.. Akkurat fordi jeg er imot bruk og kast.. 

Kan ta sengetøy som eksempel. Vi har fått noen i gaver da jeg og sambo kjøpte vår første leilighet, det var Kid, Gant og Hansen&Dysvik. Kid varte knappt ett år kanskje, de ble veldig fort veldig stygge og krympet i lengden minst 20 cm. Men Gant varte ikke i 10 år det heller, det er 8 år siden og den er i stykker (stoffet raknet). Enda det kostet nesten nøyaktig 5 ganger mer enn Hansen&Dysvik sine. De siste er også ganske utvaskede etter ti år og noen borelåser har gått i stykker, men holder ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å kjøpe kvalitet enn billige på jysk laget av arbeiderslaver på luselønn i u-land. Hvor bærekraftig er det? 

Anonymkode: ccfd3...cd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trekker tilbake det om Jysk, i hvert fall om Kronborg håndklær derfra, de er nemlig laget av fairtrade bomull fra vest-Afrika! Jeg har googlet. Men da er det kvalitetshåndklær i fairtrade bomull som gjelder! Og gjerne usprøyta(økologisk), unngå person- og miljøbelastningen av sprøytemidler. 

Anonymkode: ccfd3...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexington sine håndklær er akkurat de samme som de har på Åhléns, til langt under halve prisen. Jeg vet at vi ikke har Åhléns her lengre, det er heller ikke poenget mitt.. men det sier mye om hva vi betaler for. Det lille merket som viser at det er dyrt vitner ikke om kvalitet på grunn av pris. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Gant og Missoni håndklær, men det er faktisk ingen av de som slår Åfjärden fra Ikea. Billig og godt!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...