AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg er en jente på 21 år, som i August flyttet til et nytt sted for å studere. Planen min når jeg flyttet var at jeg skulle flytte etter kjæresten min, som allerede bor her. Vi hadde da vært sammen i 2,5 år og var veldig close. Dessverre ble ikke ting som forventet. Kun noen dager før skolestart slo han opp med meg. Det var vanskelig. På nytt sted, uten å kjenne noen. Jeg bor for tiden i et kollektiv med noen andre jenter. Jeg har ikke fått meg så mange venner, som vil finne på noe utenom studietiden (som kun er 3 timer om dagen!) Jeg går mye rundt alene for tiden, og det er veldig uvant med tanke på hvor sosialt liv jeg egentlig har hjemme. De jeg bor med er hyggelige, men de respekterer ikke privatlivet mitt i det hele tatt. De kommer inn til alle døgnets tider på rommet mitt, roter i skapet mitt og sniker i tingene mine. Nå har eksen min som jeg flyttet hit for allerede fått seg en ny kjæreste, noe jeg ikke helt klarer å forstå da han har vært veldig sjalu på meg den siste tiden. Jeg klarer ikke ha det fint etter at jeg fikk vite det. Jeg kaster opp bare på tanken av de to sammen. De jeg bor med respekterer heller ikke at jeg er lei meg for det, og er direkte frekke/mobbete mot meg. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, føler meg så alene - og vet at jeg hvert fall må fortsette å bo her i byen frem til Juni. Noen som har vært i lignende situasjon, ensom på nytt sted? Hva fikk dere til å føle dere bedre? Anonymkode: 53bf1...973
Snowbrigade Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har ikke vært i en sånn situasjon, men - få deg en hobby! Altså, gå på noe fast noen ganger i uka. Nå aner jeg ikke hvor stort sted du bor eller hvor god råd du har, det kan jo begrense ting litt, men følg litt med. De fleste studiesteder har ting som treningsgrupper, spillgrupper, studieforeninger osv. På den måten får du noe fast du "må" gjøre selv hvis du ikke føler deg bra, samtidig som du finner andre du kan bli kjent med. Felles interesser er jo den letteste måten å bli kjent med flere, og selv om hvis du ikke har noen spesifikke interesser, så kan du jo prøve ulike ting og se om det er noe du kan synes er gøy. Dersom du tolererer nerdete interesser med div kort/brettspill, så er det som regel ekstremt mange trivelige gutter som driver med dette, og som vil være overlykkelige (de fleste på en ikke-creepy måte) til å få med jenter i miljøet og evnt lære opp. Det kan få bort tankene fra eksen, for oppmerksomhet hjelper ofte uansett Men mer "standard" ting som sport, kunst, studentforeningsarbeid osv vil jo også være bra måter å møte flere folk man kanskje klikker bedre med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå