AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Hei! Jeg er en jente på 27 år som elsker å trene, men jeg har også et anstrengt forhold til trening og mat. Trener mye og spiser normalt sett mye og føler meg vel. I høst har jeg derimot gått litt opp i vekt som resulterte i at jeg skulle skjære ned på godteri. Vel, det har snarere tatt av i helgene med masse godteri (på grensen til uvel) med tankegangen om "at fra uka av, da skjerper jeg meg". Nå har jeg fått en skade og får ikke trent på en stund (beinbrudd). Det er helt krise og jeg har bare spist dritt hele helgen og føler meg jævlig. Hvordan kan jeg bryte dette? tips anyone? Anonymkode: 97f5c...e7c
leonie Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Når du tenker at du skal skjerpe deg, tenker du da at alt av godteri er helt "forbudt"? Det å skulle tenke at enkelte typer matvarer eller matvaregrupper er forbudte kan trigge trang til å overspise dersom man faller ut av et spesielt spisemønster. Dersom du ikke har allergier kan det være lurt å ikke tenke at noen typer mat er forbudt. Det finnes enkelte personer som klarer å holde seg helt unna snop og godteri (tror derimot ikke det er mange), men dersom du er en av de som havner i en "alt eller ingenting"-tankegang kan det være lurt å ha som utgangspunkt at all mat er tillat, men at du prøver å spise næringsrikt mesteparten av tiden. Føler du at du spiser masse godteri bare fordi du kan? Fordi at du like gjerne kan lesse innpå før du begynner å spise "riktig"? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå