Gå til innhold

tom for astma medisin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kjæresten min e blitt tom førr astma medisin og har gått uten sia i går. butikken åpna ikke før i morra og hannbyn å slit med å pust og e veldig tett. e det nå anna han muligens kan ta/prøv førr å "ro" allergien litt til i morra. 3 veldig vondt å hør kordan han slit såpass med å pust:/

IMG_4946.PNG

Anonymkode: 926ae...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kjæresten min e blitt tom førr astma medisin og har gått uten sia i går. butikken åpna ikke før i morra og hannbyn å slit med å pust og e veldig tett. e det nå anna han muligens kan ta/prøv førr å "ro" allergien litt til i morra. 3 veldig vondt å hør kordan han slit såpass med å pust:/

IMG_4946.PNG

Ventoline er en akutt/anfallsmedisin. Har han ikke kortisoninnhalator eller annen langtidsvirkende innhalator han kan bruke og få hjelp av så er legevakten og ikke kg stedet dere henvender dere til. 

Anonymkode: db883...b7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikk? Han må vel på apotek for å hente ut ventoline. Dra på søndagsåpent apotek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/ventoline-glaxosmithkline-565092

Ser du på lenken der så ser du at der er 60 doser på discusen du har tatt bilde av. Telleverket på ditt bilde står på 45 brukte doser. Ergo du tuller ikke og dokumeterer at du tuller på denne måten.  Astma og astmamedisin er ikke noe å tulle med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du på lenken der så ser du at der er 60 doser på discusen du har tatt bilde av. Telleverket på ditt bilde står på 45 brukte doser. Ergo du tuller ikke og dokumeterer at du tuller på denne måten.  Astma og astmamedisin er ikke noe å tulle med. 

det er et bilde før å vis kordan det ser ut. tuller verken med astma eller medisinen. vet dessverre ikke hvilken han bruker men hans ser slik ut så jeg tok bilde som eksempel. herregud jeg blir oppgitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør dra på legevakten. Det er ikke noe vits i å eksperimentere med dette, du forstår vel at om han ikke får medisin han trenger for astma så kan det være farlig?

Anonymkode: 54b0a...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vil bare fortelle at det er den medisinen kjæresten bruker, det står 45 doser fordi den er brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er et bilde før å vis kordan det ser ut. tuller verken med astma eller medisinen. vet dessverre ikke hvilken han bruker men hans ser slik ut så jeg tok bilde som eksempel. herregud jeg blir oppgitt. 

Vet han oikke hvilken medisin han bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<ring legevakten. Ikke noe å lure på i dette tilfellet.

<og sørg for at kjæresten ikke er et sånt svimehue igjen, veldig lite sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Telleverket går nedover, derfor er det 45 doser igjen på bildet, men det er uansett ikke bilde av inhalatoren til kjæresten til TS. 

Uansett er ikke astma noe man skal tulle med, og de må kontakte legevakten. Hvis ikke kan kjæresten til TS få et alvorlig anfall. 

Anonymkode: f10ce...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor står dette på kjæledyrforumet egentlig? Men seriøst, sånne ting spør man ikke et forum om. Ring legevakten! Herre 

Anonymkode: 6f4b2...6aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...