Gå til innhold

Kjæresten legger ut bilder av våre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

På facebook og det irriterer meg. Jeg og far bestemte oss for at bilder av barna ikke har noe på facebook å gjøre. Men så har han fått seg ny kjæreste og hun har lagt ut flere bilder av dem. Jeg er ikke venn med henne, men hun har offentlig profil! Var en venninne av meg som gjorde meg obs på det. Sendte far melding i går om at han måtte få henne til å slette bildene. Sa han skulle gjøre det, men i dag kom det et nytt bilde av hun og barna. Jeg er IKKE en vanskelig eks som bestemmer over fars liv eller hva far skal gjøre, men jeg mener at det IKKE er greit at andre legger ut bilde av våre barn uten lov. Kan heller ikke forstå at far har sagt at det er greit, da det var han som var mest bestemt på at bilder av barna ikke skulle på facebook. 

Jeg høres vel sjalu ut, men det ser ut som at hun prøver å bevise at de er one happy family. Fint at de er det, men ikke på bekostning av våre barn!! 

Hva kan jeg gjøre? Eller må jeg bare rapportere bildene?

Anonymkode: 82f3a...902

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror andre kan legge ut bilder av barna sålenge de får tillatelse fra en av dere. Men jeg ville sendt henne en mld å be henne fjerne bildene siden hun har offentlig profil.

• Liker 3
Skrevet

Send en ny melding og forklar hvorfor du ikke vil ha bilde av barna på facebook. Ikke vær dømmende og anklagende, men saklig og hyggelig. Mange har jo null filter på hva de deler og hun skjønner mest sannsynlig ikke hvorfor det hun gjør er galt.

• Liker 13
Skrevet

Henvend deg direkte til henne som gjør det, fremfor å ta det via far. Ikke være forbanna i meldingen: bare si fra til henne at du og far avtalte å holde barna utenfor facebook, så det er fint om hun forholder seg til det samme, evt legger egne sikkerhets innstillinger på dem så ikke hele verden ser akkurat disse bildene. 

Anonymkode: 32145...c24

• Liker 2
Skrevet

Si til henne at hun kan hoppe og drite i å legge ut bilder av andre sine barn

Anonymkode: e072d...a68

• Liker 2
Skrevet

Ts.

Sendte henne en melding. 

Hei. Ble gjort oppmerksom på at du har lagt ut bilder av (navn på barna), og det synes jeg ikke er greit. Jeg og eksen har en avtale på at bilder av barna ikke skal på facebook. Vennligst slett dem.

Svaret jeg fikk var ikke så hyggelig. 

Hva jeg legger ut på min profil har du ingenting med. Slutt å snok på min profil. Drit i å blande deg i hva jeg og kjæresten min gjør. Det er slutt mellom dere, han kommer aldri til å ta deg tilbake.

Svaret var så usaklig som man kan få det. Skal jeg kontakte barnas far igjen? Vi har et godt samarbeid sånn sett. Men jeg orker ikke lage drama... Selv om de bildene skal slettes!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Sendte henne en melding. 

Hei. Ble gjort oppmerksom på at du har lagt ut bilder av (navn på barna), og det synes jeg ikke er greit. Jeg og eksen har en avtale på at bilder av barna ikke skal på facebook. Vennligst slett dem.

Hva jeg legger ut på min profil har du ingenting med. Slutt å snok på min profil. Drit i å blande deg i hva jeg og kjæresten min gjør. Det er slutt mellom dere, han kommer aldri til å ta deg tilbake.

Svaret var så usaklig som man kan få det. Skal jeg kontakte barnas far igjen? Vi har et godt samarbeid sånn sett. Men jeg orker ikke lage drama... Selv om de bildene skal slettes!

What a b****!

Hvis ikke far tar affære, ville jeg ikke samarbeidet med han på noen som helst måte. Han må faktisk ta seg sammen og ha en alvorsprat med dette kvinnemennesket. En ting er å legge ut bilder på lukka profil, men å legge det ut så alle kan se. Nei vet du hva! 

Vis meldingen fra henne til BF i samme slengen. 

Anonymkode: 135dd...099

• Liker 28
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Sendte henne en melding. 

Wow. For ei f_____e..

Hadde muligens skrevet noe frekt tilbake da. Type: "Hvis du er så redd for at jeg skal prøve å få han tilbake, er det slående ironisk at du har så stort behov for å eksponere VÅRT avkom? Hvorfor skaffer du deg ikke heller dine egne barn og eksponerer dine egne nydelige barn med han?" 

• Liker 19
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. For ei f_____e..

Hadde muligens skrevet noe frekt tilbake da. Type: "Hvis du er så redd for at jeg skal prøve å få han tilbake, er det slående ironisk at du har så stort behov for å eksponere VÅRT avkom? Hvorfor skaffer du deg ikke heller dine egne barn og eksponerer dine egne nydelige barn med han?" 

Sikkert deilig å skrive noe slikt til henne, men jeg vil ikke anbefale ts å synke ned til kjærestens nivå. Hun bør heller holde seg saklig. 

Hvor gamle er dere, ts? 

• Liker 34
Skrevet

Wow, bare WOW! Skrev hun virkelig det opp igjen? Altså, er hun stokk stein dum? Ring kjæresten din asap og be ho holde barna deres LANGT unna facebook! 

• Liker 6
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert deilig å skrive noe slikt til henne, men jeg vil ikke anbefale ts å synke ned til kjærestens nivå. Hun bør heller holde seg saklig. 

Hvor gamle er dere, ts? 

Enig.

Ikke synk ned på hennes nivå. Ta deg en prat med bf, vis han meldingen hun sendte, si at han kan ikke være sammen med noen som ønsker å lage konflikt i familien uten at det får konsekvenser i forhold til omsorg og samvær.

Han MÅ sette ungene sine før kjæresten sin.

Anonymkode: ee677...d87

• Liker 3
Skrevet

Da tar du kontakt med fb og rapporterer henne for å legge ut bilder av dine barn samt sier du til henne at neste gang hun legger ut bilder av dine barn ringer du politiet. 

• Liker 25
Skrevet

Hvis det er greit for far at hun legger ut bilder, så har vel ikke mor noe hun skulle ha sagt? Hvem "vinner" i en slik diskusjon?

Anonymkode: 387b4...cda

Skrevet

Frekkgetens nådegave, lite blåst den dama. Ikke fall for fristelsen ved å svare henne tilbake.  Ville ignorert alle meldinger fra henne og ikke hivd bensin på bålet.  Det kommer aldri noe godt ut av en "cat fight " og da gir du henne bare nøring forhold til sjslusi anklager . Hold deg saklig og ta all kommunikasjon med barnefar heretter. Han kan gjernevse hva hun svarte . Du kan rapportere til Facebook , vet ikke om du kommer noen vei med politiet ettersom far har godkjent dette.  Går jo ann å ringe dem å høre om du kan gjøre noe men tviler på det. Hvis ikke det nytter å snakke med bf kan du prøve å få til et møte med en tredjepart som familiekontoret f.eks . Kan være det hjelper å høres fra en nøytral tredjepart at dette er ugreit. Men uansett hva ikke fall ned på hennes nivå. 

Anonymkode: dd8f7...c9f

• Liker 5
Skrevet

Latterlig svar av henne, direkte patetisk! Men se litt annerledes på det da.

Hun har fått tillatelse av typen til å legge ut bilder. Trenger hun da virkelig å forholde seg til noen andre enn typen som har gitt henne tillatelse?

Dersom dette er ett stort problem for TS bør hun ta det med far til barna, ikke nye kjæresten som har fått tillatelse til dette.

• Liker 5
Skrevet
21 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Latterlig svar av henne, direkte patetisk! Men se litt annerledes på det da.

Hun har fått tillatelse av typen til å legge ut bilder. Trenger hun da virkelig å forholde seg til noen andre enn typen som har gitt henne tillatelse?

Dersom dette er ett stort problem for TS bør hun ta det med far til barna, ikke nye kjæresten som har fått tillatelse til dette.

Bf har gitt ts inntrykk av at mor og far er på linje. Da kan han ikke si noe annet til kjæresten uten at det er å trenere samarbeid mellom mor og far. Det bør ikke godtas.

Anonymkode: ee677...d87

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville sendt henne lovverket på dette, og bare sagt at hun har ett døgn på å fjerne dem - eventuelt så går du videre med saken med å rapportere det.

Om dere har mange felles venner kan du jo si at det er andre som har fortalt dette til deg - men om dere bare har noen få og hun skjønner hvem som har videreformidlet beskjeden blir det greieste å bare si at dette ikke er greit.

Bare svar henne at dette ikke har noe med deres forhold å gjøre, men rettsvernet til barna. Hva hun ellers legger ut bilder av av de to voksne som par gir du blaffen i.

Anonymkode: 58269...50b

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Sendte henne en melding. 

Jeg syntes svaret hennes var helt teit. Men synes samtidig at du er litt rask. Hvis du sendte far melding på dette i går, og allerede i dag sender kjæresten hans den meldingen så er det ikke sikkert han har fått snakket med henne om det en gang.

Det kommer aldri noe godt ut av å få et dårlig forhold til stemor, det går som regel utover forholdet både til far og igjen ungene som skal ha et forhold både til deg ts og far og ny kjæreste.

Jeg forsvarer ikke reaksjonen hennes, men hun ble nok litt satt ut av meldingen, og reagerte dumt. Det er godt mulig hun oppfattet meldingen forskjellige en du mente den skulle være osv.

Anonymkode: d9d34...f9f

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Sendte henne en melding. 

Å herre.. Jeg er stemor og ville for det første aldri funnet på å legge ut bilder av stedatteren min uten tillatelse. 

Nå har jeg et veldig godt forhold til mor, men før jeg møtte henne hadde jeg altfor mye respekt for henne til å noen gang kunne ha skrevet noe sånn. 

Ta en prat med far, det der er ikke greit! 

Anonymkode: 31f72...f90

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...