AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg jobber som sykepleier men har nå fått barn og ønsker ikke å jobbe turnus. Vurderer derav nå å begynne 1.året sosionom og altså utdanne meg på nytt, for å slippe turnusjobbingen. Vet imidlertid at mange stillinger for sosionomer også foregår i turnus. Er det vanskelig å få seg jobb på dagtid som sosionom? Det GÅR jo som sykepleier og, men da skal man jo helst ha jobbet i mange herrens år så man har 25 års erfaring å vise til for å få jobb på en poliklinikk eller i administrasjon eller bedriftshelsetjeneste osv. Jeg har kun jobbet som sykepleier deltid 2 år, så jeg er LANGT fra å kunne søke slike jobber (og også faktisk FÅ dem vel og merke). Er bare så redd jeg tar 3 nye år, og står i samme situasjon igjen - med massevis av jobber jeg kan ta, men ingen som kun er dagtid. Anonymkode: 059ae...d44
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Bygg heller på utdannelsen din med en master innen ledelse. Anonymkode: 33d3a...0a4 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bygg heller på utdannelsen din med en master innen ledelse. Anonymkode: 33d3a...0a4 TS her. Ønsker ikke å jobbe som leder med personalansvar osv. - så det anser jeg som ingen god idè. Setter pris på svar på spørsmålet ang dagtidsjobber Anonymkode: 059ae...d44
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her. Ønsker ikke å jobbe som leder med personalansvar osv. - så det anser jeg som ingen god idè. Setter pris på svar på spørsmålet ang dagtidsjobber Anonymkode: 059ae...d44 Vel, det er det lureste hvis du vil jobbe dag. Med en master får du lettere administrative jobber. Jeg ville ikke anbefalt deg å ta sosionomstudiet uansett om du hadde utdannelse fra før eller ikke. Anonymkode: 33d3a...0a4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er det lureste hvis du vil jobbe dag. Med en master får du lettere administrative jobber. Jeg ville ikke anbefalt deg å ta sosionomstudiet uansett om du hadde utdannelse fra før eller ikke. Anonymkode: 33d3a...0a4 Hvorfor ville du ikke anbefalt sosionomstudiet? Anonymkode: 059ae...d44 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Hvorfor ikke en master i geriatri eller lignende? Mange muligheter når man er sykepleier, som styrker kompetansen din og gjør det lettere for deg å søke jobber du ikke kan nå. Anonymkode: 33d3a...0a4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ville du ikke anbefalt sosionomstudiet? Anonymkode: 059ae...d44 Det har jo vært en overflod av sosionomer i flere år nå. Tror ikke det er lett å få jobb som sosionom. I tillegg dårlig lønn. Anonymkode: 921c5...b4a 2
Fjaselina Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 Sosionom endar ofte i rusomsorg, NAV, ulike institusjonar, og nokre i skule. Skulejobb er jo fint😀 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 Er sosionom med mange videreutdanninger selv. Ikke lett å få dagtid. Blir mest innenfor nav eller annen arbeidsoppfølging på f.eks verna bedrifter. De vil helst ha folk med erfaring, så du er nesten avhengig av å få praksis hos nav. Anbefaler heller videreutdanning innen arbeidsveiledning, rus-og psykiatri, motiverende intervju, ernæring eller annet. Kan da få jobb i bedriftshelsetjeneste eller på nav. Evnt.bestillerkontor/tildelingskontor som tildeler tjenestene i kommunen. Anonymkode: 3605e...05b 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har jo vært en overflod av sosionomer i flere år nå. Tror ikke det er lett å få jobb som sosionom. I tillegg dårlig lønn. Anonymkode: 921c5...b4a Lønna er vel ikke så dårlig? Anonymkode: da7f7...913
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #11 Skrevet 31. oktober 2016 11 timer siden, Fjaselina skrev: Sosionom endar ofte i rusomsorg, NAV, ulike institusjonar, og nokre i skule. Skulejobb er jo fint😀 Hvilke jobb har sosionomer i skolen? Anonymkode: 4930d...c84
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #12 Skrevet 31. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke jobb har sosionomer i skolen? Anonymkode: 4930d...c84 Sosiallærer. Det stilles da krav til at du også har ped. Og som en over her sa: Det er få jobber, da det kun er en per skole dersom skolen i det hele tatt har det. Anonymkode: 74374...2c0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 Sosionomer kan jobbe dagtid på sykehus. Anonymkode: 7e3e9...b29
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sosionomer kan jobbe dagtid på sykehus. Anonymkode: 7e3e9...b29 Men det er ikke mye som er ledig, de skjærer ned hele tiden. Hilsen sosionom som tar annen utdannelse;) Anonymkode: 9226e...748
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er ikke mye som er ledig, de skjærer ned hele tiden. Hilsen sosionom som tar annen utdannelse;) Anonymkode: 9226e...748 Tar du annen utdannelse fordi det var klin umulig å få seg dagjobb,eller av andre årsaker? Anonymkode: 059ae...d44
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 Sosionomer trengs og det er mange jobber som ikke er turnus. Kommunalt og statlig barneverm, som saksbehandler, rådgiver eller seniorrådgiver. Det er også jobber innen rus og psykiatri, både kommunalt og fylkeskommunalt. Private stiftelser har også dagtidjobber, som f.eks Linnea, Aleris m.m. Det er mye å velge i om en er litt om seg, gjør gode jobbintervju og har gode referanser 😃 Anonymkode: 0be5b...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #17 Skrevet 2. november 2016 Hva med å videreutdanne deg som helsesøster eller noe annet hvor det er mest dagtid? Forstår veldig godt at du er lei av turnus, men er mange som må jobbe turnus som sosionom. Har flere venner som begynte med turnusjobbing som sosinom. I dag har de klart å få dagtid-jobber, men det har tatt flere år. Anonymkode: 0228e...db1 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #18 Skrevet 4. november 2016 På 2.11.2016 den 18.12, AnonymBruker skrev: Hva med å videreutdanne deg som helsesøster eller noe annet hvor det er mest dagtid? Forstår veldig godt at du er lei av turnus, men er mange som må jobbe turnus som sosionom. Har flere venner som begynte med turnusjobbing som sosinom. I dag har de klart å få dagtid-jobber, men det har tatt flere år. Anonymkode: 0228e...db1 TS her. Ikke helsesøsterutdannelse i denne landsdelen her jeg bor. Har familie så kan ikke bare flytte. Også veldig vanskelig både å komme inn på helsesøster, og ikke minst få jobb som det da det er maaange helsesøstre uten jobb. Dessverre Anonymkode: 059ae...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå