Gå til innhold

Noen som har gått seks måneder uten mensen uten at det har vært noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått i underkant av seks måneder i påvente av menstruasjon nå, venter på gyn. Time i november men begynner å bli stresset over hva som

egentlig er galt.😖  Så jeg vil gjerne høre historien til de av dere som har gått så lenge eller lenger uten at det faktisk har vært noe galt.. på forhånd takk.

Anonymkode: 54ebf...a2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du noen form for prevensjon? Eller er du kanskje veldig tynn, eller veldig stresset? 

Skrevet

Ja, var gravid :) Og definerer ikke det som noe "galt".

Anonymkode: c4d37...cb7

Skrevet

Ja jeg gikk i månedsvis uten mens, bare med hyppige småblødninger, men dette var etter behandling for muskelknute i livmor. Gynekologen fant ikke noe galt så hun anbefalte bare å prøve Provera.

Har du gått på p-pille eller minipille nylig? I såfall kan mensen bruke lang tid på å komme tilbake. Manglende mens er ofte et tegn på manglende eggløsning. Fint at du har time hos gynekolog, da får du i hvert fall sjekket at alt er i orden rent fysisk :) Vektnedgang, vektoppgang, stress, hard trening o.l. kan klusse til syklusen, men dette kan du jo eventuelt nevne for gynekologen.

Anonymkode: 6c0a8...ee3

Skrevet

Ja, overvekt og stress.

Skrevet

Etter at jeg slutta på p-pilla, å hadde jeg ikke mensen på 8 måneder.

Anonymkode: 7ca06...23c

Skrevet

etterjeg sluttet på pilla, gikk jeg over 1 år. er ikke overvektig eller noe, så fikk provera til slutt, så håper den har stabilisert syklusen..

Anonymkode: d68db...7a1

Skrevet

Ja, gikk 6 måneder. Gynekologen fant ut at jeg har pco og dermed sjelden eggløsning. Etter halvannet år nå så har jeg fått regelmessig mens.

Anonymkode: d47c0...11f

Skrevet

Gikk 9 mnd fra siste p sprøyte  til  mensen var tilbake. ingenting galt i det hele tatt. har nå prøvd å få barn i 6 mnd uten hell og. tenker litt at kroppen kanskje ikke er helt klar ennå pga prevensjonen.

Anonymkode: fe475...da2

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Je fakultet på prevensjon i starten av mai, men har aldri vært borti lignende selv, har en så innmari følelse av at noe er galt.  Men takk for svar, det hjelper å høre at flere har hatt det slik uten større problematikk.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen! Je fakultet på prevensjon i starten av mai, men har aldri vært borti lignende selv, har en så innmari følelse av at noe er galt.  Men takk for svar, det hjelper å høre at flere har hatt det slik uten større problematikk.

har du på følelsen av at noe er galt, så gå å undersøk det NÅ og ikke vent, det vil du angre på.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har du på følelsen av at noe er galt, så gå å undersøk det NÅ og ikke vent, det vil du angre på.

Men det er vel ikke noe jeg kan gjøre for å få fortgang i den timen? Ble bestilt for en stund siden så tviler på at det er noe ledig nå når det bare er to uker igjen. 

Skrevet
På 30.10.2016 den 19.49, AnonymBruker skrev:

Men det er vel ikke noe jeg kan gjøre for å få fortgang i den timen? Ble bestilt for en stund siden så tviler på at det er noe ledig nå når det bare er to uker igjen. 

privat? Der bruker man som regel å få hjelp samme uken, koster litt mer, men totalt verdt det! Får mye bedre hjelp der, enn offentlig..

Skrevet

Jeg har følelse av at noe er galt med meg, hadde det lenge, siden før jeg slutta med prevensjon. Fikk timen og fikk høre at alt var normalt. 6pp nå og føler at jeg kommer til å slite med å bli gravid, men får bare legge bort sånne tanker egentlig.

Anonymkode: fe475...da2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...