AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Noen ganger skjer det ting som jeg absolutt ikke fatter hvordan gikk til. For eksempel nå på formiddagen. Jeg la to flanell-dynetrekk inn i vaskemaskinen, samt to putevar. Begge var riktig vei, altså rettsiden ut. Da jeg tømte maskinen en time senere, kom det ene dynetrekket ut av maskinen VRANGT. Perfekt vrengt, helt ut, ikke bare halvveis i en krøll. Helt vrengt. Hvordan i huleste kunne det skje inne i vaskemaskina?!? Det store dynetrekket, vrengt hele veien? Det skjønner jeg ikke hvordan det kunne gå til. Andre dagligdagse eller vanlige ting du rett og slett ikke skjønner hvordan går til? Anonymkode: 0043b...576
stan Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Hadde en lignende opplevelse forrige dagen. Jeg vasket en skjorte, og det ene ermet hadde krøpet helt inn igjennom det andre. Slik at mansjettene var nesten samlet, det innerste ermet nederst Jeg tror det er ånder inne i vaskemaskinene, de som vasker klærne. Av og til ønsker de å spille oss noen puss. Disse åndene livnærer seg av å spise sokker. 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Dette er ikke tull. hvor blir alle sokkene av? Sokkene taes alltid av på badet, hives i kurven. men vekk er de, en etter en. Sengetøyet har også en tendens til å sluke alt annet av tøy som er i maskinen. Kommer ut med alt som i en sekk. Og hvorfor bråker vannet så mye mer i dusjen når man skyller ut shampoen i håret enn ellers? Anonymkode: d5417...b7e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg skjønner ikke konseptet tapas. Selv om det er blitt forklart for meg mange ganger. Anonymkode: e8186...f75 2
SunnivaOslo Skrevet 31. oktober 2016 #5 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg forstår ikke hvorfor vi må kildesortere alt når offentlige søppelbøtter er bare "Hey,sleng alt du vil oppi her!" Forstår ikke hvorfor vegetarianere er så sinnssykt opptatte av å fortelle at de er vegetarianere. 1
Honey Dew Skrevet 31. oktober 2016 #6 Skrevet 31. oktober 2016 På 30.10.2016 den 10.32, AnonymBruker skrev: Noen ganger skjer det ting som jeg absolutt ikke fatter hvordan gikk til. For eksempel nå på formiddagen. Jeg la to flanell-dynetrekk inn i vaskemaskinen, samt to putevar. Begge var riktig vei, altså rettsiden ut. Da jeg tømte maskinen en time senere, kom det ene dynetrekket ut av maskinen VRANGT. Perfekt vrengt, helt ut, ikke bare halvveis i en krøll. Helt vrengt. Hvordan i huleste kunne det skje inne i vaskemaskina?!? Det store dynetrekket, vrengt hele veien? Det skjønner jeg ikke hvordan det kunne gå til. Andre dagligdagse eller vanlige ting du rett og slett ikke skjønner hvordan går til? Anonymkode: 0043b...576 Det der opplever jeg også. Jeg vrenger alltid dynetrekkene før jeg legger dem i maskinen, men det kommer alltid ut ett med rettsiden ut og ett med vrangsiden ut. Fatter det ikke 1
Honey Dew Skrevet 31. oktober 2016 #7 Skrevet 31. oktober 2016 23 timer siden, stan skrev: Hadde en lignende opplevelse forrige dagen. Jeg vasket en skjorte, og det ene ermet hadde krøpet helt inn igjennom det andre. Slik at mansjettene var nesten samlet, det innerste ermet nederst Jeg tror det er ånder inne i vaskemaskinene, de som vasker klærne. Av og til ønsker de å spille oss noen puss. Disse åndene livnærer seg av å spise sokker. Vi har en ånd som vi har gitt navnet Tyskeren i vår vaskemaskin. Han stjeler sokker, vrenger dynetrekk og av og til kommer han utav maskinen og gjemmer en sko, slik at vi skal lete oss ihjel etter den. 2
Rainbow Skrevet 31. oktober 2016 #8 Skrevet 31. oktober 2016 3 timer siden, SunnivaOslo skrev: Jeg forstår ikke hvorfor vi må kildesortere alt når offentlige søppelbøtter er bare "Hey,sleng alt du vil oppi her!" Forstår ikke hvorfor vegetarianere er så sinnssykt opptatte av å fortelle at de er vegetarianere. Offentlige søppelbøtter blir restavfall. Altså, det er sikkert fullt av matavfall og plast, men likevel er det små nok mengder til at det går greit å ha det som rest selv om det beste hadde vært å sortere så lenge alle husstander er flinke til å sortere. Jeg er veggis, men jeg føler det er kjøttspiserne som gjør det til en greie at jeg er det, for de spør alltid hva jeg spiser og hvis jeg for eksempel stille og rolig sier nei takk til forrett på restaurant fordi alle inneholder kjøtt (dvs sier bare nei til kelneren, ikke prater om det) blir det kommentarer og jeg må svare på mye spørsmål. Har ikke tall på alle gangene jeg må forklare hvorfor, mens jeg helst bare vil spise i fred. Men det er klart enkeltmennesker som vil rope høyt om det meste! ** Jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv fortsatt må gjøre om til vintertid, for det blir jo så utrolig mørkt og kjipt når vi skal hjem fra jobb, mens det ekstra sollyset når vi uansett er på vei til eller snart skal til jobb får vi ikke brukt til noe. 5
stan Skrevet 31. oktober 2016 #9 Skrevet 31. oktober 2016 1 time siden, Honey Dew skrev: Vi har en ånd som vi har gitt navnet Tyskeren i vår vaskemaskin. Han stjeler sokker, vrenger dynetrekk og av og til kommer han utav maskinen og gjemmer en sko, slik at vi skal lete oss ihjel etter den. Artig navn, vi kaller det for "nissen", for ting forsvinner, for å dukke opp igjen.
The Kitten Skrevet 31. oktober 2016 #10 Skrevet 31. oktober 2016 Jeg skjønner heller ikke hvor sokkene mine blir av. Er forresten enig i at jeg ikke skjønner konseptet med tapas, eller jeg forstår det jo i teorien, men i praksis fungerer det dårlig. Hvert år har jeg julebord med vennegjengen, og da skal vi absolutt ut og spise tapas. Så blir vi enig om at alle velger 2 retter hver, så betaler jeg da en formue for 2 av 20 ting som jeg hadde lyst på. Hvis jeg legger øretelefonene helt rett og utstrakt på bordet, så er de alltid krøllete når jeg kommer hjem igjen. Hvordan skjer det?
Hattivatti Skrevet 1. november 2016 #11 Skrevet 1. november 2016 Vårt vaskemaskintroll spiser truser. Sokkene får vi ha i fred av en eller annen grunn Jeg skjønner ikke hvor alt støv og rusk kommer fra. Bare ti minutter etter jeg har støvsugd så er der rusk og rask på gulvet igjen. Jeg skjønner heller ikke kloklesnuingen. Er det ikke bedre å ha en time mere med dagslys på ettermiddagen en på morgenen? 4
ekkoet Skrevet 1. november 2016 #12 Skrevet 1. november 2016 På 30.10.2016 den 16.31, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke konseptet tapas. Selv om det er blitt forklart for meg mange ganger. Anonymkode: e8186...f75 Det er litt det samme som IKEA. Mange småting som er billige/små hver for seg, men nå du har kommet igjennom kassen/måltidet er du likevel blakk/mett.
Gjest made4u Skrevet 1. november 2016 #13 Skrevet 1. november 2016 11 minutter siden, The Silence skrev: Jeg skjønner ikke hvor alt støv og rusk kommer fra. Bare ti minutter etter jeg har støvsugd så er der rusk og rask på gulvet igjen. Gi meg tilbakemelding om du finner svaret.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #14 Skrevet 1. november 2016 19 timer siden, Rainbow skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv fortsatt må gjøre om til vintertid, for det blir jo så utrolig mørkt og kjipt når vi skal hjem fra jobb, mens det ekstra sollyset når vi uansett er på vei til eller snart skal til jobb får vi ikke brukt til noe. Det blir jo omvendt. Du får lysere kvelder når det er vintertid, vi skrur jo klokka tilbake Anonymkode: 5e09f...e0e
Rainbow Skrevet 1. november 2016 #15 Skrevet 1. november 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo omvendt. Du får lysere kvelder når det er vintertid, vi skrur jo klokka tilbake Anonymkode: 5e09f...e0e Nei, har du sett hvor mørkt det er nå? Du tar på en måte med deg det lyset du før hadde klokka 18 tilbake i retning sommeren, og da blir det klokka 17. Mao - om det før ble mørkt klokka 18 blir det nå mørkt klokka 17. Mens om morgenen er det det samme. Lyset du før hadde klokka 8 er plutselig flytta til klokka 7, så om det begynte å lysne klokka 8 begynner det nå å lysne klokka 7. Du får en time lenger dag på en måte den første dagen, men du får mer lys om morgen, mindre om ettermiddag/kveld. Dette med å liksom "ta med lyset/mørket i den retningen man flytter klokka" har vært min måte å huske hva som skjer. Er det mørkt på et klokkeslett og man tar det med seg en time tilbake er det brått da det er mørkt. Endret 1. november 2016 av Rainbow 2
lokmeister2016 Skrevet 1. november 2016 #16 Skrevet 1. november 2016 her er svaret, maskina spiser sokker
Librarian Skrevet 1. november 2016 #17 Skrevet 1. november 2016 19 timer siden, Rainbow skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor vi på død og liv fortsatt må gjøre om til vintertid, for det blir jo så utrolig mørkt og kjipt når vi skal hjem fra jobb, mens det ekstra sollyset når vi uansett er på vei til eller snart skal til jobb får vi ikke brukt til noe. Jeg tror det er vintertid som er den "ordentlige" tiden, og sommertid som er konstruert? Så da må vi heller kvitte oss med sommertid dessverre, som ikke løser problemet. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo omvendt. Du får lysere kvelder når det er vintertid, vi skrur jo klokka tilbake Anonymkode: 5e09f...e0e Um. Siden vi skrur klokka tilbake blir det jo akkurat derfor fortere mørkt? Før vi skrur klokka: mørkt kl 6, etter vi skrur klokka: mørkt kl 5. Eksempeltider selvfølgelig.
Gjest The damned Skrevet 1. november 2016 #18 Skrevet 1. november 2016 Jeg skjønner hvordan ledninger til hodetelefon greier å vikle seg sånn sammen hvis man legger de fra seg et sted. Gjerne er det knuter og masse styr,og du må stå der å vikle alt ut. Samme med smykker. Prøver å legge dem fint ned i smykkeskrinet,men neste gang jeg skal ha et smykke så er alle viklet sammen. Nå har jeg fått meg en sånn dings man kan henge smykker på så da slipper jeg å stå der med en klump med smykker hver gang jeg skal ha på meg det
Honey Dew Skrevet 1. november 2016 #19 Skrevet 1. november 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir jo omvendt. Du får lysere kvelder når det er vintertid, vi skrur jo klokka tilbake Anonymkode: 5e09f...e0e Nei, det blir mørkere på ettermiddagen/kvelden og lysere om morgenen og vice versa om sommeren http://www.nettavisen.no/nyheter/3017575.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå