AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Dette er første syklus jeg temper. Jeg hadde en del høgete temp et par dager etter første dag med mens. Tempen har ligget stabil i eggløsninguka, men i dag steg den. Jeg har tenkt at eggløsningdagen er i dag. Jeg fikk første positive EL-test på fredag. I går var teststreken ekstra sterk på farge, så tenker at LH toppen var høyest da. Testn i dag tidlig er fortsatt positiv da teststreken er like sterk som kontrollstreken. Hva tenker dere ut i fra grafen min? Kan en fortsatt ha positiv EL-test selv om egget har slippet? Vet at man må ha min 3 dager med tempstiging for å fastslå at EL har vært. Anonymkode: 61236...46c
N85 Skrevet 31. oktober 2016 #2 Skrevet 31. oktober 2016 Hm, har ikke så mye vettugt å komme med, men skulle jeg tippe så tipper jeg el på dag 14 el 15. Det blir sikkert mer tydelig ila de neste dagene. Mange sier at egget slippes først når el-testen er neg igjen (lh-toppen kommer jo før el), så ut fra dette har man ikke positive el-tester hvis egget har sluppet. Men selv hadde jeg alltid el på første el andre dag med pos test, og hadde neg test først dagen etter el jfr temping Så det er forskjellig fra kropp til kropp. Åkkesom har dere jo fått lagt inn bra med aksjer lykke til!
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Skrevet 31. oktober 2016 24 minutter siden, N85 skrev: Hm, har ikke så mye vettugt å komme med, men skulle jeg tippe så tipper jeg el på dag 14 el 15. Det blir sikkert mer tydelig ila de neste dagene. Mange sier at egget slippes først når el-testen er neg igjen (lh-toppen kommer jo før el), så ut fra dette har man ikke positive el-tester hvis egget har sluppet. Men selv hadde jeg alltid el på første el andre dag med pos test, og hadde neg test først dagen etter el jfr temping Så det er forskjellig fra kropp til kropp. Åkkesom har dere jo fått lagt inn bra med aksjer lykke til! Tusen takk for svar. Testen ble negativ igjen i går kveld, så det kan hende egget slapp ganske fort etter positiv test nr 2. Jeg tenker EL var i går på dag 15, men FF mener eggløsning var på dag 14. Jeg fikk samme temp i dag som i går, men jeg sover litt urolig om dagen så stoler ikke helt på den. Blir spennende å se hvordan det blir resten av dpoland eventuelt neste syklus om vi ikke får full klaff denne gangen heller☺️ Kanskje det tar litt tid for enkelte før LH stigningen faller og det blir negativ test? Anonymkode: 61236...46c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #4 Skrevet 1. november 2016 Da er EL bekreftet, selv om jeg tror EL var dagen etter☺️ Anonymkode: 61236...46c
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #5 Skrevet 4. november 2016 Egget slippes siste dag med lav temp. Mengden østrogen øker etter eggløsning som gjør at tempen øker, slik veit man at egget er sluppet. Men det tar et døgn før egget dør, og 15-30 min for sædcellene og svømme opp, så å legge inn aksjer dagen tempen har økt er ikke bortkasta, om det så bare ble litt ekstra kos Så ff har rett, og du er nå 3dpo Anonymkode: 06d92...88a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2016 #6 Skrevet 4. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egget slippes siste dag med lav temp. Mengden østrogen øker etter eggløsning som gjør at tempen øker, slik veit man at egget er sluppet. Men det tar et døgn før egget dør, og 15-30 min for sædcellene og svømme opp, så å legge inn aksjer dagen tempen har økt er ikke bortkasta, om det så bare ble litt ekstra kos Så ff har rett, og du er nå 3dpo Anonymkode: 06d92...88a Takk for tilbakemelding. Jeg testet positiv på dag 15 også, men testet negativ på kvelden. Jeg tenker da at EL må ha vært dagen etter det FF sier, men det finner jeg nok ut av neste syklus om vi ikke er heldig å lykkes denne gangen☺️ Jeg er dpo6 i dag og verker etter å sarte med å teste😜 Tempen har steget fint og charten ser fin ut. Spennende☺️ Anonymkode: 61236...46c
miore Skrevet 5. november 2016 #7 Skrevet 5. november 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Egget slippes siste dag med lav temp. Mengden østrogen øker etter eggløsning som gjør at tempen øker, slik veit man at egget er sluppet. Men det tar et døgn før egget dør, og 15-30 min for sædcellene og svømme opp, så å legge inn aksjer dagen tempen har økt er ikke bortkasta, om det så bare ble litt ekstra kos Så ff har rett, og du er nå 3dpo Anonymkode: 06d92...88a Ikke helt riktig - det er mengden progesteron som øker etter EL. Østrogennivået er høyest rett før LH-toppen som utløser eggløsningen, altså rett før EL. Når man har høyt østrogennivå er temperaturen lav, når man har høyt progesteronnivå blir temperaturen høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå