Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg reduserte det daglige kaloriinntaket til 1200 kcal hver dag fordi jeg skulle ned 2 kg. Hvis jeg begynner å spise det egentlig kcal inntaket jeg trenger som er 2000 vil jeg da gå opp i vekt igjen eller hva? Er redd for å spise normalt igjen hvis jeg bare legger på meg de 2 kg'ene igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du telle kalorier når du ikke skal mer ned i vekt? Da er det jo bare å spise normalt, sånn at du ikke går rundt og er sulten. Er du fysisk aktiv er det ikke noe problem. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal spise mindre bare når man skal ned 2 kilo uansett. Er jo bare å trene litt ekstra. 

Anonymkode: 41acd...317

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du telle kalorier når du ikke skal mer ned i vekt? Da er det jo bare å spise normalt, sånn at du ikke går rundt og er sulten. Er du fysisk aktiv er det ikke noe problem. Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal spise mindre bare når man skal ned 2 kilo uansett. Er jo bare å trene litt ekstra. 

Fordi jeg vil holde vekten stabil og vil ikke gå opp i vekt igjen 

Skrevet
1 minutt siden, Myggen- skrev:

Fordi jeg vil holde vekten stabil og vil ikke gå opp i vekt igjen 

Man skal ikke telle kalorier når man ikke skal gå ned i vekt. Du går jo ikke opp i vekt av å bare spise normalt. Som sagt er det også enklere om du er fysisk aktiv. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke telle kalorier når man ikke skal gå ned i vekt. Du går jo ikke opp i vekt av å bare spise normalt. Som sagt er det også enklere om du er fysisk aktiv. 

Selvfølgelig må man ha kontroll på inntaket for å stabilisere vekten. Hvis "normalt" er det du spiste før, så vil jo vekten også gå opp igjen. Hva er normalt? For å stabilisere vekt må du lære deg et nytt "normalt".

Anonymkode: 27514...9ea

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må man ha kontroll på inntaket for å stabilisere vekten. Hvis "normalt" er det du spiste før, så vil jo vekten også gå opp igjen. Hva er normalt? For å stabilisere vekt må du lære deg et nytt "normalt".

Anonymkode: 27514...9ea

Man kan helt fint spise akkurat det man spiste før så lenge man trener i tillegg. Man vil uansett ikke gå opp i vekt igjen hvis vekten var stabil da TS spiste så mye som hun gjorde før. 

Skrevet

Du har fått med seg at de første kiloene er vann? Så altså har du gått ned 2 kg vann. Så fort du spiser vanlig vil vannet komme tilbake som 2 kg. 

Anonymkode: 44f98...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...