Gå til innhold

Dele treningsapparat/stativ når det er fullt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener på sats og enkelte dager er det ganske så fullt. Selv på dager med mye folk har jeg til dags dato ikke sett en eneste jente som deler apparatet/stativet med en fremmed gutt.

Av og til spør jeg brukeren høflig om hvor mange sett vedkommende har igjen, og gang på gang viser det seg at jentene så og si aldri foreslår om jeg kan ta i mellom. Men guttene sier gjerne, "bare ta i mellom, ikke noe problem"

Er jenter veldig redde for at gutter skal flørte med dem eller lukter vi vondt? Er det kanskje greiere for jenter å trene på senter kun for jenter?

Deler du (jente) apparatet med en fremmed gutt hvis han spør?

Anonymkode: 50cb6...d9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pleid å gjøre det med mindre det er upraktisk (knebøy, veldig stor høydeforskjell). Du kan jo spørre om å ta mellom selv hvis du ønsker det, er ikke alle som kommer på det av seg selv. 

Skrevet

Ja, jeg foreslår et alltid, og spør også selv om de har apparatet først (altså, om jeg kan ta i mellom). unntaket er vel kanskje når jeg kjører knebøy. Jeg er relativ lav, og selv om jeg løfter tungt for å være en dame, så pleier gjerne mannen å løfte litt mer. Da blir det for mye styr med å skulle drive å heve/senke stanga pluss ta av og på skiver  (er jo greit å være litt effektiv også)

Skrevet
1 minutt siden, -lykke- skrev:

Ja, jeg foreslår et alltid, og spør også selv om de har apparatet først (altså, om jeg kan ta i mellom). unntaket er vel kanskje når jeg kjører knebøy. Jeg er relativ lav, og selv om jeg løfter tungt for å være en dame, så pleier gjerne mannen å løfte litt mer. Da blir det for mye styr med å skulle drive å heve/senke stanga pluss ta av og på skiver  (er jo greit å være litt effektiv også)

Ja, bruk av veldig forskjellig vekt gjør det helt klart upraktisk å dele på stativet.

Trådstarter.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, blonden skrev:

Jeg har pleid å gjøre det med mindre det er upraktisk (knebøy, veldig stor høydeforskjell). Du kan jo spørre om å ta mellom selv hvis du ønsker det, er ikke alle som kommer på det av seg selv. 

Høydeforskjell og forskjellig vekt i slike apparter gjør det upraktisk å dele. Jeg tenkte mest på div. nedtrekk/kabel type apparater.

Trådstarter.

Skrevet

Har aldri blitt spurt av jenter før om vi kan dele apparat. Men jeg som jente har spurt både jenter og guttrr om vi kan dele. 

Men jeg synes det er helt pyton å trene når det er så fult så jeg dropper heller å trene på slike tider. Eller dropper øvelser. Orker ikke det maset. 

Anonymkode: a1449...572

Skrevet

Jeg har aldri blitt spurt bare om hvor mange sett jeg har igjen av en mann, men jeg ville nok sett litt rart på denne mannen og lurt på hvorfor han bare spurte om det i stedet for å spørre om han kunne ta mellom settene mine. Har blitt spurt av menn om de kunne ta mellom settene mine, og det har vært helt greit for meg. 

Anonymkode: 35185...26f

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri blitt spurt bare om hvor mange sett jeg har igjen av en mann, men jeg ville nok sett litt rart på denne mannen og lurt på hvorfor han bare spurte om det i stedet for å spørre om han kunne ta mellom settene mine. Har blitt spurt av menn om de kunne ta mellom settene mine, og det har vært helt greit for meg. 

Anonymkode: 35185...26f

Rart og spørre om det? Er da naturlig å spørre om hvor lenge man har igjen på apparatet? Det er jo ikke sikkert om den som spør ønsker å dele apparatet med deg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er mange jenter som ikke tenker på det som en mulighet en gang. Ikke fordi de er redde for noe, men tanken har ikke streifet dem.

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trener på sats og enkelte dager er det ganske så fullt. Selv på dager med mye folk har jeg til dags dato ikke sett en eneste jente som deler apparatet/stativet med en fremmed gutt.

Av og til spør jeg brukeren høflig om hvor mange sett vedkommende har igjen, og gang på gang viser det seg at jentene så og si aldri foreslår om jeg kan ta i mellom. Men guttene sier gjerne, "bare ta i mellom, ikke noe problem"

Er jenter veldig redde for at gutter skal flørte med dem eller lukter vi vondt? Er det kanskje greiere for jenter å trene på senter kun for jenter?

Deler du (jente) apparatet med en fremmed gutt hvis han spør?

Jeg tror jeg går under "kvinne" heller enn "jente", men klart at en mann får bruke apparatet hvis han spør. Men, hvis en mann spør om hvor mange sett jeg har igjen, får han svar på det, hvis han vil ta imellom, og jeg ikke tenker på å tilby ham det, må han nesten spørre.

Det er jo både varierende kutyme for sånt på senter, og alle kjenner kanskje ikke til sånne uskrevne regler. Og, det er noen menn som bruker sånt som en unnskyldning for å snakke med damer på gymmet, så det kan faktisk hende at du bør være helt klar på hva du vil når du kontakter en dame på gymmet.  Spør om du får ta sett imellom, de fleste er vel faktisk så høftlige at de vil si ja selv om de ikke skulle ha lyst til å dele.

Å få ta mellom andres sett er uansett en bonus, ikke et krav man kan stille, uansett kjønn.

Hvis å dele apparater på gymmet var et problem mellom kjønn, ville vel uansett ikke beste løsningen på hva nå enn som var problemet, være kjønnssegregerte treningssenter.

Endret av Hot mess
Skrevet (endret)

Jeg foreslår det aldri selv, men deler mer enn gjerne hvis noen spør. Hvis ikke folk klarer å spørre selv, går jeg ut i fra at de ikke er interessert i det og ønsker å vente til jeg er ferdig :) Så ''frekk'' er jeg.

Endret av Khloe
Skrevet
19 timer siden, Khloe skrev:

Jeg foreslår det aldri selv, men deler mer enn gjerne hvis noen spør. Hvis ikke folk klarer å spørre selv, går jeg ut i fra at de ikke er interessert i det og ønsker å vente til jeg er ferdig :) Så ''frekk'' er jeg.

Samme her :)

Tror uansett de færreste ønsker å dele med meg, siden de som regel er en del høyere enn meg.

Skrevet

Telepati er overvurdert og subtil hinting med kroppsspråk fra flere meters hold funker heller ikke særlig bra, hvis man ønsker noe (som f.eks. å dele på begrensede goder I form av treningsutstyr) får man spørre.

• Liker 1
Skrevet

For min del er jeg bare sjenert. Er nok litt engstelig for at han vil forsøke å sjekke meg opp, for føler meg ikke akkurat så sexy med rødt ansikt og full av svette. Også er jeg litt redd for at det skal bli kleint fordi jeg kanskje kommer til å svare klønete! Jeg er heller ikke så godt trent, så tar ikke så tungt og er litt valkete. Så for meg bunner det i min egen usikkerhet og ikke av mannen. Blir alt for selvbevisst og så mister fokuset på hva jeg selv holder på med. Men nå unngår jeg alle apparater der det muligens blir kø eller lignende akkurat for å unngå slike situasjoner. 

Anonymkode: bffc7...299

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...