AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg er usikker på om læreren mobber meg eller bare vil prøve å hjelpe meg fordi jeg er sjenert. Ubehagelig er det isåfall. Jeg er voksen og går på kurs. Noen her som her som har opplevd å bli mobbet av læreren eller andre fordi de er sjenert? Hva skjedde? Anonymkode: 5e3b6...97d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er usikker på om læreren mobber meg eller bare vil prøve å hjelpe meg fordi jeg er sjenert. Ubehagelig er det isåfall. Jeg er voksen og går på kurs. Noen her som her som har opplevd å bli mobbet av læreren eller andre fordi de er sjenert? Hva skjedde? Anonymkode: 5e3b6...97d Kansje har erter deg for å prøve å få deg til å snakke mer? Prøv å snakk med han om det. vær ærlig og åpen om hvordan du opplever måten han behandler deg. Anonymkode: 01246...842
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Ikke siden jeg gikk på barneskolen...-da jeg ble hengt ut foran de andre med en litt negativ kommentar . .. Anonymkode: a97e9...697 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) På ungdomskolen ble jeg mobbet åpenlyst flere ganger, og læreren lot de holde på med å slenge dritt, så derfor mener jeg læreren også var med på å mobbe. Endret 30. oktober 2016 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Hva har læreren gjort og sagt? Anonymkode: 63e76...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Nja, kanskje blitt litt urettferdig behandlet isåfall. På ungdomsskolen gikk jeg på en kristen skole og kontaktlæreren min hadde meg i blant annet norsk faget. Hun tok meg flere ganger til siden og sa at toppen jeg hadde på meg var litt for tettsittende eller at mønstret på skjerfet minnet henne om dødningshoder. Under debatt i norsktimene kunne hun finne på å spør meg om et spørsmål med flere individuelle svar og kommentere at svaret mitt var dumt, f.eks. "men de som mener dette her virker ganske egoistiske da". Husker en annen hendelse der vi skulle presentere "min helt" og hun mente at dem som hadde valgt jesus som sin helt (majoriteten av klassen) hadde reflektert mye bedre enn oss som hadde valgt en politisk person (kun meg). Utenom dette ringte hun også foreldrene mine og anbefalte dem logoped og ekstrahjelp siden jeg visstnok stammet.. Jeg gikk også på teaterskole med flere klassevenninner. Etter en stund så gjorde vi slik at dem som var i min aldersgruppe skulle begynne senere enn de yngre elevene, men dette "glemte" læreren å informere meg og foreldrene mine om selv om hun visste svært godt at jeg gikk i samme klasse som venninnene mine. Dette ble fikset opp i, men når hun skille gi ris og ros etter f.eks. improvisering kunne hun finne på å si "dere gjorde det alle kjempe bra, men du *navnet mitt* må ta deg sammen og prøve", noe som i grunn kunne vært ok dersom hun gjorde det samme med andre elever enn bare meg. I gruppearbeid satt hun meg også bestandig sammen med elever som tilhørte den yngre aldersgruppen. Gikk etterhvert opp for meg at jeg ikke var spesielt velkommen på teaterskolen hennes så jeg sluttet. Anonymkode: 78163...1f5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 Læreren min sendte meg til skolepsykologen. Vet ikke om det var fordi jeg var stille, ikke hadde venner eller fordi jeg var så tynn. Vet ikke om det går som mobbing, men det var ikke spesielt behagelig. Måtte gå i timen, røyse meg opp og si ifra at jeg hadde et ærend. Og så spurte han meg titt og ofte om jeg hadde det bra. Greit nok, jeg var nå deprimert, og passa ikke helt inn med de andre, men det hadde ikke han noe med følte jeg. Må da være måte på hvor innmari mye en på 60 skal bry seg om ei på 19. Har også blitt hengt ut og brukt som det dårlige eksemplet på ungdomsskolen. Var for dum for vanlig matte og for smart for matte ekstra og det var visst hennes måte å protestere på grensa. Hva er det læreren gjør eller sier som får deg til å føle deg mobbet? Anonymkode: 2319a...887
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har opplevd det, og har tatt det som at denne læreren ville dra meg med inn i diskusjonen. Etterpå.... Ikke det at jeg tenkte mobbing, men det var svært ubehagelig og da kortslutter jeg litt. Når jeg da har bidratt har læreren kommet med en sleivete kommentar, fnist og resten av klassen følger med. Merkelig oppførsel fra voksne egentlig. Selv om det faktisk var inkludering, velger jeg å tro da. Som barn har jeg opplevd noe slik som en over her skriver, åpenlys mobbing hvor lærer ikke reagerer og følt at lærer var med på det. Anonymkode: ccf71...588
Kara79 Skrevet 30. oktober 2016 #10 Skrevet 30. oktober 2016 Ble kallet dum av læreren min på vidregående. Hjalp ikke meg og et par andre i klassen fordi vi var dum og treige...
SillyFlamingo Skrevet 30. oktober 2016 #11 Skrevet 30. oktober 2016 På ungdomsskolen ble jeg mye mobbet og læreren la til rette for det, ble plassert ved siden av dem som mobbet meg værst i klasserommet. Tingene mine ble stjålet, ødelagte klær, stjal klærne mine når jeg sto i dusjen etter gym, lekser ble kastet i søpla eller dem inn leverte dem i sitt navn og ved enkelte tilfeller ble vold brukt på meg... Aldri noen reaksjoner fra læreren overhode, selv om alt dette foregikk rett foran øynene hans og bare gliste! Helt til jeg en dag "klikket" å klappet til en av mobberne som prøvde å slå meg... Ble jeg utvist fra skolen i noen dager
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #12 Skrevet 30. oktober 2016 2 minutter siden, SillyFlamingo skrev: På ungdomsskolen ble jeg mye mobbet og læreren la til rette for det, ble plassert ved siden av dem som mobbet meg værst i klasserommet. Tingene mine ble stjålet, ødelagte klær, stjal klærne mine når jeg sto i dusjen etter gym, lekser ble kastet i søpla eller dem inn leverte dem i sitt navn og ved enkelte tilfeller ble vold brukt på meg... Aldri noen reaksjoner fra læreren overhode, selv om alt dette foregikk rett foran øynene hans og bare gliste! Helt til jeg en dag "klikket" å klappet til en av mobberne som prøvde å slå meg... Ble jeg utvist fra skolen i noen dager Huff føler med deg. Dette var nødvendigvis ikke noen sin skyld (var nok en eller annen), men når jeg skulle begynne på ungdomsskolen så hadde lærerne fra barneskolen et møte med lærerne fra ungdomsskolen for å diskutere hvem som burde komme i samme klasse med tanke på vennskap osv. 1. Det ble bestemt at den eneste jenten fra den gamle skolen min som jeg skulle komme i klasse med var den gamle mobberen min som nå var blitt helt alene "stakkars". De trodde at dette ville gjøre at vi ble venner. 2. Siden jeg var sjenert som få skulle jeg og et par andre sjenerte komme i samme klasse med de største bråkmakerne for å skape et "roligere" klassemiljø. Endte opp med masse mobbing og 1/3 av klassen byttet både klasse og skole i løp av de 3 årene. For en logikk Anonymkode: 78163...1f5
Minitroll Skrevet 30. oktober 2016 #13 Skrevet 30. oktober 2016 8 minutter siden, SillyFlamingo skrev: På ungdomsskolen ble jeg mye mobbet og læreren la til rette for det, ble plassert ved siden av dem som mobbet meg værst i klasserommet. Tingene mine ble stjålet, ødelagte klær, stjal klærne mine når jeg sto i dusjen etter gym, lekser ble kastet i søpla eller dem inn leverte dem i sitt navn og ved enkelte tilfeller ble vold brukt på meg... Aldri noen reaksjoner fra læreren overhode, selv om alt dette foregikk rett foran øynene hans og bare gliste! Helt til jeg en dag "klikket" å klappet til en av mobberne som prøvde å slå meg... Ble jeg utvist fra skolen i noen dager skolenorge i et nøtteskall dette her.. 2
Eikenøtt Skrevet 30. oktober 2016 #14 Skrevet 30. oktober 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Læreren min sendte meg til skolepsykologen. Vet ikke om det var fordi jeg var stille, ikke hadde venner eller fordi jeg var så tynn. Vet ikke om det går som mobbing, men det var ikke spesielt behagelig. Måtte gå i timen, røyse meg opp og si ifra at jeg hadde et ærend. Og så spurte han meg titt og ofte om jeg hadde det bra. Greit nok, jeg var nå deprimert, og passa ikke helt inn med de andre, men det hadde ikke han noe med følte jeg. Må da være måte på hvor innmari mye en på 60 skal bry seg om ei på 19. Har også blitt hengt ut og brukt som det dårlige eksemplet på ungdomsskolen. Var for dum for vanlig matte og for smart for matte ekstra og det var visst hennes måte å protestere på grensa. Hva er det læreren gjør eller sier som får deg til å føle deg mobbet? Anonymkode: 2319a...887 Hvis du var stille, ikke hadde noen venner, og var deprimert gjorde læreren din jobben sin med å sende deg til skolepsykolog/helsesøster! Og Hvis du mener han mobbet deg eller var ekkel når han spurte om du hadde det bra så må du ta deg en realitetssjekk! 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #15 Skrevet 30. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva har læreren gjort og sagt? Anonymkode: 63e76...2a9 Overser meg når jeg rekker opp hånden. Jeg vet at han har sett meg, men han velger å overse meg og ikke gjøre noe. Eks 2. Jeg rekker opp hånden. Han svarer at jeg må vente. Han sitter bare foran pcen. Jeg venter og venter. Må rekke opp hånden på nytt og først da kommer han. Hadde jeg ikke spurt på nytt ville han glemt meg føler jeg. Eks. 3 jeg rekker opp hånden og han aper etter meg og rekker opp hånden også. Jeg hviler hånden på hodet etter å rukket opp hånde. Han aper etter meg og klør seg i hodet. Mulig han vil at jeg skal heve røsten istendenfor å rekke opp hånden. Jeg liker å rekke opp hånden for jeg føler det er mer diskre og jeg liker ikke å bruke stemmen. Jeg merker at den sosiale angsten blir større, men neste gang skal jeg bruke stemmen istendenfor å rekke opp hånden. Det er kanskje litt barnslig å rekke opp hånden når man er voksen elev? Men på den andre siden så forventer jeg at en lærer er imøtekommende og skjønner at jeg trenger hjelp når jeg rekker opp hånden. Anonymkode: 5e3b6...97d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #16 Skrevet 30. oktober 2016 Ikke mobbet, men har opplevd å bli mislikt Av lærere og sjefer osv. Anonymkode: 002a4...998 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #17 Skrevet 30. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke mobbet, men har opplevd å bli mislikt Av lærere og sjefer osv. Anonymkode: 002a4...998 Hvis det skjer så ofte, så kan det jo være noe du gjør (eller ikke gjør) som er grunnen? Har aldri blitt mislikt, verken av lærere eller sjefer, så langt jeg vet om. Anonymkode: 687de...023
stan Skrevet 30. oktober 2016 #18 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg oppdaget tidlig i skolen at lærere liker at elever kan oppføre seg og utvise normal folkeskikk. Ved å være hyggelig og vennlig mot lærere så får man en del goodwill. Lærere er tross alt på jobb, og det de helst vil er å jobbe med faget sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå