AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Mulig det bare er jeg som savner det, men nå som jeg ser adidasjakker og bomberjakker over alt, mer og mer basketsko, tights (utover 2XU som har vært med en tid) større t-shirts og collegegensere savner jeg et plagg som virkelig var noe alle måtte ha på 80 og 90-tallet. Nemlig USA sokkene. Jeg vet mange hadde fordommer mot dem men de var jo så fargerike og gøyale i forhold til de dølle ankelsokkene i dag. Vi kombinerte farger i alle mulige varianter. Du vet, de som var tynne i foten så man fikk plass til flere par over hverandre i skoene, men som var strikket på leggen. Så foldet man først ytterste par i nøye folder fra ankelhøyde og oppover, så paret(ene) under etterpå så alt lå i sirlige folder i forskjellige farger. Eller man dro parene man hadde på til knærne og lot det ytterste paret dekke de under for å få store tykke folder. Jeg syntes i alle fall de var festlige. Vet man kan kjøpe dem på ebay men frakten er jo så dyr etter at alt shippes med global shipping programme. Finnes disse noe sted i Norge? Noen som har sett dem? Jeg vil i alle fall skaffe meg noen på ebay uansett, så alle mine svarte og grå tightser og strømpebukser kan avslutte i noen fargerike folder på beina igjen. Noen synes disse sokkene er harry, jeg synes det er en fargerik fest i en ellers utrolig trist og grå moteverden. Anonymkode: 9ded7...4c7
Million Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Jeg var tenåring på 80-tallet, men neimen om jeg kan huske den sokke-greia du beskriver. Sikker på at det ikke bare var noe lokalt der du bor, at det var in bare i det distriktet? Jeg hadde iallfall aldri noe sånt og så heller aldri andre med det. Jeg vokste opp i Oslo. Leggvarmere var in en periode, men det er ikke det du snakker om? Endret 30. oktober 2016 av Million 1
Gjest canacas Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Husker sokkene, men vi brukte bare et par av gangen. De var også alltid hvite. Savner de ikke. Endret 30. oktober 2016 av canacas Tekst
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Husker tennis-sokkene, men ikke det du beskriver. Det kan jeg ikke huske at vi gjorde. Anonymkode: b6bf6...81e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 USA sikkert hadde vi og. Men bare hvite eller svarte. Og de kuleste var Champion-sokkene Anonymkode: 7894e...a76 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 og jeg som tenkte tråden skulle handle om vesten.. (blomstrete pyntevest for damene) Anonymkode: a551f...80b 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 1 time siden, Million skrev: Jeg var tenåring på 80-tallet, men neimen om jeg kan huske den sokke-greia du beskriver. Sikker på at det ikke bare var noe lokalt der du bor, at det var in bare i det distriktet? Jeg hadde iallfall aldri noe sånt og så heller aldri andre med det. Jeg vokste opp i Oslo. Leggvarmere var in en periode, men det er ikke det du snakker om? Jøss, jeg vokste opp i Oslo jeg også. Og ettersom dette var en mote som var vanlig i både Norge, England og USA er det underlig at du ikke så dette..... Ja, det hendte leggvarmere ble brukt sammen med disse sokkene. Man hadde hele butikker som solgte dem, på Aker Brygge hadde de utstillingsvindu med alle fargekombinasjonene. Sock shop het kjeden og hadde en hel vegg av dem. Men du fikk dem i alle sportsbutikker og de fleste klesbutikker også. Anonymkode: 9ded7...4c7 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: USA sikkert hadde vi og. Men bare hvite eller svarte. Og de kuleste var Champion-sokkene Anonymkode: 7894e...a76 Vi hadde hvite, grå, svarte, mørkeblå, blå, lyseblå, gule, oransje, røde, grønne, lilla, rosa og selvlysende grønne. Var som regel en kombinasjon av hvite og et par med farger. Champion husker jeg også, de var også favoritt, sammen med lange nike. Vi brukte forsåvidt disse dobbelt også vi da men det var nok ikke like vanlig. Anonymkode: 9ded7...4c7 2
Halogen Skrevet 30. oktober 2016 #10 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg har sett dem! På sånn semikjente instagramjenter:P Så da betyr det vel at de blir å se her til lands om sånn 1-2 år 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #11 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg husker de heller ikke Champion-sokker brukte jeg på fotballtrening. Jeg hadde ikke reagert hvis jeg så en ung jente i sånne sokker i dag men blir det ikke utrolig barnslig hvis du var ung på 80 og 90-tallet? Anonymkode: c52a8...35f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #12 Skrevet 30. oktober 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss, jeg vokste opp i Oslo jeg også. Og ettersom dette var en mote som var vanlig i både Norge, England og USA er det underlig at du ikke så dette..... Ja, det hendte leggvarmere ble brukt sammen med disse sokkene. Man hadde hele butikker som solgte dem, på Aker Brygge hadde de utstillingsvindu med alle fargekombinasjonene. Sock shop het kjeden og hadde en hel vegg av dem. Men du fikk dem i alle sportsbutikker og de fleste klesbutikker også. Anonymkode: 9ded7...4c7 Sock shop på Aker brygge!! Den hadde jeg glemt! Favoritybutikken i 6.klasse! Anonymkode: 7894e...a76 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #13 Skrevet 30. oktober 2016 Slik så nike sokkene ut som vi brukte. Anonymkode: 9ded7...4c7 1
Million Skrevet 30. oktober 2016 #14 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss, jeg vokste opp i Oslo jeg også. Og ettersom dette var en mote som var vanlig i både Norge, England og USA er det underlig at du ikke så dette..... Ja, det hendte leggvarmere ble brukt sammen med disse sokkene. Man hadde hele butikker som solgte dem, på Aker Brygge hadde de utstillingsvindu med alle fargekombinasjonene. Sock shop het kjeden og hadde en hel vegg av dem. Men du fikk dem i alle sportsbutikker og de fleste klesbutikker også. Anonymkode: 9ded7...4c7 Jeg husker de sokkene i hvitt ja, men det er jo ikke det hun beskriver i hovedinnlegget. Der er det snakk om flere sokker i ulike farger utenpå hverandre, sånn at bretten oppover leggene ble som rene regnbuen. Det er det jeg ikke kan huske. Ingen av mine venninner gikk med flere par sokker utenpå hverandre som jeg kan huske, slik HI beskriver. Det var ett par, helst i hvitt, som lå i sånne folder oppover leggen. Minnet litt om leggvarmere. Endret 30. oktober 2016 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #15 Skrevet 30. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker de heller ikke Champion-sokker brukte jeg på fotballtrening. Jeg hadde ikke reagert hvis jeg så en ung jente i sånne sokker i dag men blir det ikke utrolig barnslig hvis du var ung på 80 og 90-tallet? Anonymkode: c52a8...35f På fotballen? Ja, om vi fikk presset et par lange sokker nedi dem fikk man sikkert plass til leggskinn også. Vi brukte dem på basketen, og mange brukte dem på håndballen også. Og på skolen. Hvorfor barnslig? Jeg brukte converse i femteklasse, og bruker dem i dag. Jeg bruker nesten helt lik adidas firebird jakke nå som den gang. Jeg bruker adidas superstars, nå som den gang. USA sokkene ble brukt like mye av voksne. Anonymkode: 9ded7...4c7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #17 Skrevet 30. oktober 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På fotballen? Ja, om vi fikk presset et par lange sokker nedi dem fikk man sikkert plass til leggskinn også. Vi brukte dem på basketen, og mange brukte dem på håndballen også. Og på skolen. Hvorfor barnslig? Jeg brukte converse i femteklasse, og bruker dem i dag. Jeg bruker nesten helt lik adidas firebird jakke nå som den gang. Jeg bruker adidas superstars, nå som den gang. USA sokkene ble brukt like mye av voksne. Anonymkode: 9ded7...4c7 Tenkte vel på denne moteregelen: If you're old enough to have worn something when it was first in fashion, you're too old to make it work. Anonymkode: c52a8...35f 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #18 Skrevet 30. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte vel på denne moteregelen: If you're old enough to have worn something when it was first in fashion, you're too old to make it work. Anonymkode: c52a8...35f Mote, og iallefall stil, handler om å bryte regler Anonymkode: 58970...644 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #19 Skrevet 30. oktober 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenkte vel på denne moteregelen: If you're old enough to have worn something when it was first in fashion, you're too old to make it work. Anonymkode: c52a8...35f Boooring..... Pilotbriller, wayfarer, seilersko, jeans, nei, sorry. Det sitter nok i hodet tenker jeg.... Under mer moro med USA sokker. Mange glade farger. Anonymkode: 9ded7...4c7 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #20 Skrevet 30. oktober 2016 32 minutter siden, Million skrev: Jeg husker de sokkene i hvitt ja, men det er jo ikke det hun beskriver i hovedinnlegget. Der er det snakk om flere sokker i ulike farger utenpå hverandre, sånn at bretten oppover leggene ble som rene regnbuen. Det er det jeg ikke kan huske. Ingen av mine venninner gikk med flere par sokker utenpå hverandre som jeg kan huske, slik HI beskriver. Det var ett par, helst i hvitt, som lå i sånne folder oppover leggen. Minnet litt om leggvarmere. Hos oss var det bare de voksne som brukte ett par av gangen, mødrene våre. Vi brukte alle farger og i lag. Også guttene brukte dem men stort sett hvite, svarte eller grå. Men de foldet dem ikke, i alle fall ikke så pertentlig som vi gjorde. Anonymkode: 9ded7...4c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå