AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #1 Del Skrevet 30. oktober 2016 Noen her som jobber som kjøkkenkonsulet/interiørkonsulent i en av de store kjedene som HTH, Sigdal, Kvik osv? Vurderer å søke jobber der, da jeg har god og relevant erfaring. Men, sitter idag med en høy fastlønn og mistenker at disse stillingene er basert på veldig lav fastlønn og så provisjon. Er man en god selger så regner jeg med at man har muligheter for en veldig god lønn. Hva tjener du som kjøkkenkonsulent/ Interiørkonsulent/kjøkkentegner? Er det forskjell om man jobber på proffavdelingen? Anonymkode: 998be...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Del Skrevet 30. oktober 2016 Ingen som har erfaring her? Anonymkode: 998be...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #3 Del Skrevet 31. oktober 2016 Søk og spør hvis du blir innkalt på intervju. Anonymkode: 67d91...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #4 Del Skrevet 31. oktober 2016 Men det hadde uansett vært interessant å høre fra andre som er i yrket innen jeg evt kommer så langt . ;-) Anonymkode: 998be...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #5 Del Skrevet 31. oktober 2016 Veldig dårlig. Vi snakker om godt under 20 000 utbetalt hver måned. Provisjon. Tja. Hvor ofte selger man kjøkken? Hvordan er kravene til minstesalg før provisjon inntrer? Hvor mye er provisjonen? Styr unna om du kan. Anonymkode: 724c5...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #6 Del Skrevet 1. november 2016 Har fastlønn på 330.000 og provisjon ut over det. Er helt avhengig av at kundene kommer, 'men markedet har vært rolig en stund. Jeg har jobbet der under 1 år, men ikke klart å nå budsjett enda. Så sånn sett har jeg nå gått ned 6000 i mnd. Etter skatt. Anonymkode: f74b5...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #7 Del Skrevet 1. november 2016 oi...330 000.... det er veeeeeldig lav lønn... Jeg tjener idag 500 000kr i året. Så da må jeg ha mye kunder for å matche den lønnen... Og veldig stress å ikke vite hva du har i lønn hver mnd. Litt sjokket over hvor dårlig lønna er... Anonymkode: 998be...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #8 Del Skrevet 1. november 2016 Man må regne med to år før man er trygg i rollen. De første 6 mnd er det ikke vanlig å selge noe. Så da er spm om det er verdt risikoen. Anonymkode: f74b5...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #9 Del Skrevet 1. november 2016 Men uansett , hvis man er en erfaren selger med høy kunnskap så er man jo uansett svært avhengig av kundestrøm for å komme opp en levelig lønn (ifh til hvilken lønn man har vært vant til tidligere ). Blir en veldig økonomisk ustabil tilværelse... Hvor i landet bor du med 330'? Anonymkode: 998be...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #10 Del Skrevet 6. november 2016 Flere erfaringer ? Anonymkode: 998be...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #11 Del Skrevet 6. november 2016 De siste årene har jeg ligget mellom 380 000 og 320 000. Jobber i en av landets største avdelinger sett i omsetning. Har jobbet der i fem år nå og leter etter en annen jobb. Føler meg veldig flink i selgeryrket og føler at jeg har lyktes godt, men det er innmari slitsomt i forhold til betalingen. Opplever ofte at kunder tar kontakt kun for å se etter løsninger til sitt hjem (bruker da x antall timer på å maile ulike forslag og frem og tilbake) bare for å gå for noe tilsvarende fra IKEA. Jeg merker at markedet har vært langt nede, særlig de siste to årene. Anonymkode: a7225...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #12 Del Skrevet 6. november 2016 For en utrolig dårlig lønn mtp både utdannelsen man har og jobben man gjør og ikke minst kunnskapen og ekspertisen man innehar som kjøkkenselger .... Jeg skjønner nå at dette ikke er en vei jeg kan gå mtp utgiftene jeg sitter med idag. Kjempe synd... Anonymkode: 998be...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2016 #13 Del Skrevet 6. november 2016 På 1.11.2016 den 21.02, AnonymBruker skrev: Men uansett , hvis man er en erfaren selger med høy kunnskap så er man jo uansett svært avhengig av kundestrøm for å komme opp en levelig lønn (ifh til hvilken lønn man har vært vant til tidligere ). Blir en veldig økonomisk ustabil tilværelse... Hvor i landet bor du med 330'? Anonymkode: 998be...fbf Jeg jobber i Oslo. Anonymkode: f74b5...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå