Gjest made4u Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Ville bare si at jeg registrerer meg at det er mange barneverns-tråder her. Fikk meg til å tenke på at det finnes to typer foreldre... Dem som opplever uønsket kontakt med barnevernet og som omtaler en viktig etat voldsomt negativt, og dem som har en ønsket kontakt med barnevernet som har mye finere ting å si om etaten. De i gruppe en diskvalifiserer nærmest seg selv mer og mer jo mer de retter fokus bort fra det alt burde handlet om, nemlig barna, og over til å angripe barnevernet i stedet. Sinne har aldri hjulpet noen, endringer for barnas beste har hjulpet mange - noen har bare helt feil fokus og går tungt inn i det å sverte barnevernet.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Alt er ikke sort hvitt eller enten eller. Anonymkode: 1d1c7...e01 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Er Litt snevert å sette alle foreldre i to båser? Jeg selv har ingen konkret formening om hverken negativ eller positiv om barnevernet, har ingen personlig erfaring av nyere tid. Regner med at de er en etat som har utgangspunkt å hjelpe, men, som med alle mennesker finnes det forskjeller.. kjenner flere barnevernspedagoger jeg opplever som oppriktig gode og empatiske mennesker..og møtt kun én (tidligere datet) som var lite sympatisk som vesen. jeg har en venninne, som ikke hadde negativ erfaring med barnevern men med fosterhjemmet hun ble plassert i var grusomt og de snakket barnevernet trill rundt! Anonymkode: fe17b...18f 1
Gjest made4u Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er Litt snevert å sette alle foreldre i to båser? Jeg selv har ingen konkret formening om hverken negativ eller positiv om barnevernet, har ingen personlig erfaring av nyere tid. Regner med at de er en etat som har utgangspunkt å hjelpe, men, som med alle mennesker finnes det forskjeller.. kjenner flere barnevernspedagoger jeg opplever som oppriktig gode og empatiske mennesker..og møtt kun én (tidligere datet) som var lite sympatisk som vesen. jeg har en venninne, som ikke hadde negativ erfaring med barnevern men med fosterhjemmet hun ble plassert i var grusomt og de snakket barnevernet trill rundt! Anonymkode: fe17b...18f Ikke snevert det vel, tendensen er voldsomt tydelig - foreldre er veldig klar at noen foreldre er sterkt imot barnevernet og har en negativ holdning til dem, gjerne fratatt omsorgsretten dem. Andre er positive og opplever et godt samarbeid med barnevernet, opplever dem som et konstruktivt bidrag. Selvfølgelig finnes mellomting, men tendensen er at noen utvikler et hatforhold til dem mens andre synes de gjør en nyttig oppgave for deres barn og er positive til dem. Endret 30. oktober 2016 av made4u
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 6 timer siden, made4u skrev: Ikke snevert det vel, tendensen er voldsomt tydelig - foreldre er veldig klar at noen foreldre er sterkt imot barnevernet og har en negativ holdning til dem, gjerne fratatt omsorgsretten dem. Andre er positive og opplever et godt samarbeid med barnevernet, opplever dem som et konstruktivt bidrag. Jeg har aldri truffet foreldrene som har snakket positivt om barnevernet. Bare de som er redde å kritisere åpent. Anonymkode: 7bf4f...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 Min erfaring med barnevernet fra jeg var "barn" var at de kom inn alt for sent, og gjorde alt for lite når de først kom inn. I voksen alder har jeg blitt meldt en gang, fra helsevesenet ved en innleggelse, som ble henlagt før de tok kontakt med meg i det hele tatt. Så for meg er barnevernet enten ganske passive, eller henlegger ikke-saker. Ikke de aggressive barnetyvene mange skriver om.. Anonymkode: 7159b...56a 1
Gjest made4u Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring med barnevernet fra jeg var "barn" var at de kom inn alt for sent, og gjorde alt for lite når de først kom inn. I voksen alder har jeg blitt meldt en gang, fra helsevesenet ved en innleggelse, som ble henlagt før de tok kontakt med meg i det hele tatt. Så for meg er barnevernet enten ganske passive, eller henlegger ikke-saker. Ikke de aggressive barnetyvene mange skriver om.. Anonymkode: 7159b...56a Handler nok om ressurser og prioriteringer, ofte griper dem nok inn for sent ja, tror tidspress også er et problem og at saksbehandlere får for dårlige sjanser til å sette seg inn i enkeltsakene.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #10 Skrevet 30. oktober 2016 De i Barnevern liker ikke for kompliserte saker. Når det oppstår seriøse problemer kan de faktisk ikke så mye. Derfor foretrekker de å terrorisere familier med barn uten særlig grunn og gjerne i yngre alder. Fordi de vil gjerne korrigere statistikken sin, for å skjule hvor impotente de faktisk er med alle sine teorier. Og fordi det er mye mer behagelig å ha oppdrag med et roligt barn fra normal familie enn noen agressive psykopat. Anonymkode: 7bf4f...bd2
strawberryjaw Skrevet 30. oktober 2016 #11 Skrevet 30. oktober 2016 Så har vi de foreldre som ønsker hjelp og råd mensen ikke blir hørt. Der kommer også noe negativt frem om barnevernet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå