FirstPriceLoff Skrevet 30. oktober 2016 #1 Skrevet 30. oktober 2016 Hei der! Tenkte jeg skulle dele en liten historie idag! Så idag så bestemte jeg meg for å ta en tur ut på byen for første gang siden jeg flyttet til Kristiansand for å studere og jeg følte meg litt ille etter det jeg opplevde. Jeg var på en nattklubb og siden det var Halloween så hadde jeg på meg en kul hjemmelaget maske. Jeg vil ikke si at jeg er flink til å danse men etter flere års erfaring med å danse i underbuksa hjemme i rommet mitt så fører det ofte til at jeg tiltrekker meg litt oppmerksomhet i det jeg hopper og spretter rundt på dansegulvet. Det som skjedde en god del ganger faktisk var at jenter kom bort til meg og begynte å hoppe og sprette med meg på dansegulvet men etter et par sanger så endte det hele tiden med at de tok av meg masken pga nysgjerrighet også vel.....gikk de bort. Jeg er en 3. generasjon Norsk Pakistaner og jeg har ikke noen store selvtillitproblemer men det var ikke en hyggelig opplevelse når det gjentok seg flere ganger. Det var så og si nesten bare etnisk norske på nattklubben, så det fikk meg til lure hva slags holdning har etnisk norske kvinner rundt oss menn med minoritetsbakgrunn som Pakistan/India/Kurder osv? Jeg vet det er forskjellig fra person til personer men jeg vil gjerne vite tankegangen bak meningene deres!
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #2 Skrevet 30. oktober 2016 Synes det er trist at du opplevde det. Tror nok det kommer av at mange kvinner har hatt veldig dårlig erfaringer med utlendinger ute på byen. Er ikke sikkert situasjonen hadde vært den samme om de hadde møtt deg i dagslys. Jeg er etnisk norsk kvinne og har hatt stort sett positive møter med utlendiger. Prøver å ikke ha fordommer, jeg merker at all skepsisen man ser i media og på nettet kan smitte over - men det er ikke en sånn person jeg vil være. Prøver å behandle alle med samme respekt og åpenhet. Jeg er ikke noen person som liker å dra ut på byen så jeg kan ikke si så mye om miljøet der. Anonymkode: 83156...8e7 8
Berentsens Skrevet 30. oktober 2016 #3 Skrevet 30. oktober 2016 Det er vel vanlig at man har ulike preferanser? Det betyr ikke at det er noe galt eller feil med deg, men at du ikke passer enkelte kvinner. For noen er hudfarge, øyenfarge, hårfarge, høyde, vekt, dialekt osv viktig for hva som gjør at tiltrekkes av en person. 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #4 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg tror det har litt å gjøre med hvor du er og. I Kristansand er det vel mange kristne, og ikke en stor andel innvandrere. Og da er de kanskje mer skeptiske. Jeg er selv overhodet ikke skeptisk. Men jeg er oppvokst på østkanten i Oslo. Og har hatt venner fra mange forskjellige land, og har bare positivt inntrykk av utlendinger. Anonymkode: 85646...3d8 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det har litt å gjøre med hvor du er og. I Kristansand er det vel mange kristne, og ikke en stor andel innvandrere. Og da er de kanskje mer skeptiske. Jeg er selv overhodet ikke skeptisk. Men jeg er oppvokst på østkanten i Oslo. Og har hatt venner fra mange forskjellige land, og har bare positivt inntrykk av utlendinger. Anonymkode: 85646...3d8 Dagens vits Anonymkode: 6372d...2c6 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg syns utlending-gutter er supersexy.. ihvertfall de fleste av de. jeg går bor til utlendinger når jeg er ute på byen. Anonymkode: 89d29...ee0 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Det spørs, men skal ærlig innrømme at jeg er skeptisk. Jeg bryr meg ikke om en fyr er utenlandsk, men jeg er ikke interessert i noen som er veldig religiøs eller har et helt annet forhold til kvinner. Opplever at endel utlendinger har endel forakt for norske kvinner så da blir man skeptisk dessverre. Anonymkode: 89dbc...812 8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #8 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg personlig håper de holder seg unda. Personlig har jeg sjekket hvordan særlig Pakistanere og muslimer driver partnerskapslivet. Mens døtrene blir lært opp til å holde seg på matta og gifte seg med en muslimsk mann, ofte noen som blir hentet hit fra hjemlandet. Får guttene drive på fritt med norske jenter. Det betyr igjen et netto tap for nordmenn, et mangel på kvinner. Noe som er en av grunnene til at norske menn misliker i særlig grad muslimer. Anonymkode: 296c2...559 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #9 Skrevet 30. oktober 2016 Etnisk norske kvinner er skeptiske, ikke avvisende, til muslimske menn. Akkurat som muslimske kvinner er skeptiske, og kanskje i større grad avvisende, til etnisk norske menn. Alle menn uansett etnisitet sliter med dette. Så slutt å sutre. Anonymkode: f6e75...972 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #10 Skrevet 30. oktober 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etnisk norske kvinner er skeptiske, ikke avvisende, til muslimske menn. Akkurat som muslimske kvinner er skeptiske, og kanskje i større grad avvisende, til etnisk norske menn. Alle menn uansett etnisitet sliter med dette. Så slutt å sutre. Anonymkode: f6e75...972 Norske kvinner burde være avvisende mot muslimske menn, for samfunnet sin del. Anonymkode: 296c2...559 5
FirstPriceLoff Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter #11 Skrevet 30. oktober 2016 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er trist at du opplevde det. Tror nok det kommer av at mange kvinner har hatt veldig dårlig erfaringer med utlendinger ute på byen. Er ikke sikkert situasjonen hadde vært den samme om de hadde møtt deg i dagslys. Jeg er etnisk norsk kvinne og har hatt stort sett positive møter med utlendiger. Prøver å ikke ha fordommer, jeg merker at all skepsisen man ser i media og på nettet kan smitte over - men det er ikke en sånn person jeg vil være. Prøver å behandle alle med samme respekt og åpenhet. Jeg er ikke noen person som liker å dra ut på byen så jeg kan ikke si så mye om miljøet der. Anonymkode: 83156...8e7 Skulle ønske jeg var mer åpensinnet som deg! Jeg har vokst opp i et flerkulturelt miljø og har personlig opplevd at en god del stereotyper har en viss grad av sannhet i seg. Må si meg enig i det med media, heldigvis har jeg personlig aldri opplevd rasisme mot meg. 13 timer siden, Berentsens skrev: Det er vel vanlig at man har ulike preferanser? Det betyr ikke at det er noe galt eller feil med deg, men at du ikke passer enkelte kvinner. For noen er hudfarge, øyenfarge, hårfarge, høyde, vekt, dialekt osv viktig for hva som gjør at tiltrekkes av en person. Det er det jeg tenkte også men jeg er en ganske nysgjerrig person så tenkte det hadde vært gøy å sjekke om det faktisk lå noe dypere i det. 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det har litt å gjøre med hvor du er og. I Kristansand er det vel mange kristne, og ikke en stor andel innvandrere. Og da er de kanskje mer skeptiske. Jeg er selv overhodet ikke skeptisk. Men jeg er oppvokst på østkanten i Oslo. Og har hatt venner fra mange forskjellige land, og har bare positivt inntrykk av utlendinger. Anonymkode: 85646...3d8 Fra det jeg har sett de få månedene jeg har vært her så ser det ut til å være en god del utlendinger og innvandrere nede i sentrum ihvertfall. Er selv født og oppvokst på østkanten i Oslo og har en vennekrets med folk fra mange forskjellige bakgrunner, må si at det er en god del fellestrek som folk fra samme bakgrunn deler, mange positive og noen få som jeg opplever som negative. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns utlending-gutter er supersexy.. ihvertfall de fleste av de. jeg går bor til utlendinger når jeg er ute på byen. Anonymkode: 89d29...ee0 You da real MvP 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det spørs, men skal ærlig innrømme at jeg er skeptisk. Jeg bryr meg ikke om en fyr er utenlandsk, men jeg er ikke interessert i noen som er veldig religiøs eller har et helt annet forhold til kvinner. Opplever at endel utlendinger har endel forakt for norske kvinner så da blir man skeptisk dessverre. Anonymkode: 89dbc...812 Fint å høre at du er ærlig! Jeg har en god del muslimske venner og holdningen deres mot etniske norske kvinner går vel mest på klesvalget deres ellers så har de generelt et negativt syn på alkohol men vil ikke gå så langt og si at de misliker dem. Mener at de fra den nyere generasjonen er mer åpnesinnet spesielt nå til dags, mange av muslimske vennene mine har begynt å gå på fester hvor alkohol er med i bilde, de holder seg mest for seg selv og drikker ikke men de er med ihvertfall! 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg personlig håper de holder seg unda. Personlig har jeg sjekket hvordan særlig Pakistanere og muslimer driver partnerskapslivet. Mens døtrene blir lært opp til å holde seg på matta og gifte seg med en muslimsk mann, ofte noen som blir hentet hit fra hjemlandet. Får guttene drive på fritt med norske jenter. Det betyr igjen et netto tap for nordmenn, et mangel på kvinner. Noe som er en av grunnene til at norske menn misliker i særlig grad muslimer. Anonymkode: 296c2...559 Så du velger å sette alle under et teppe, jeg kan forstå begrunnelsen, har selv en onkel som er ganske overbeskyttende ovenfor kona si, så det du sier er vel sant men syns du det funker fint å bare kaste alle samme bås? Personlig, uansett hva slags fordommer jeg har, så danner jeg holdningen min fra person til person fordi hvert enkelt individ er så forskjellig mener jeg da. Er det noe du mener en person med pakistansk etnisitet som meg kan gjøre når jeg kommer i kontakt med la oss si en person som deg slik at du får et mer positivt inntrykk av meg? Liker veldig godt en god del av innleggene er så langt, veldig gøy å høre så mange forskjellige meninger! Endret 30. oktober 2016 av FirstPriceLoff
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #12 Skrevet 30. oktober 2016 Hva er MvP? De to siste kjærestene mine er muslimer. aldri hatt bedre sex enn med de Anonymkode: 89d29...ee0
EvaLena Skrevet 30. oktober 2016 #13 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg velger heller å være singel resten av livet enn å finne meg en utlending/muslim. Helsigvis tenker barna mine som meg også. Jeg jobber med flere utlendinger/muslimer og har ingen problemer med det, men som kjæreste så må jeg si det ikke tiltaler meg pga kulturforskjeller. 7
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #14 Skrevet 30. oktober 2016 Med indere har jeg bare positive erfaringer, og kan ikke si jeg har noen negative med pakistanere heller. Ofte likandes folk i mine øyne Ellers har jeg veldig dårlig erfaring med arabere og til dels afrikanere, så klok av skade holder jeg meg unna dem. Det er fordi jeg har blitt mye seksuelt trakassert og forfulgt i de årene jeg har bodd i byen, samme har venninner. Synd det skal gå utover dere redelige innvandrere, men jeg tipper det er grunnen og at denne skepsisen kan føre til generalisering. Anonymkode: a1901...c44 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #15 Skrevet 30. oktober 2016 Du sier at du er 3 generasjons pakistaner i Norge. Selv om du føler at du er integrert og aldri så mye norsk, hva sier familien din når det kommer til kjæreste/ ektefelle? Jeg tipper at norske damer ikke er gode nok til å bli din kone. Dette vet norske jenter/ damer. De vet også at pakistanske menn kun er ute etter sex, og at de kaller norske damer for horer. Anonymkode: c683b...0ce 3
FirstPriceLoff Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter #16 Skrevet 30. oktober 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er MvP? De to siste kjærestene mine er muslimer. aldri hatt bedre sex enn med de Anonymkode: 89d29...ee0 MvP = Most Valuable Player, det vil si at den personen er helt fantastisk og et forbilde for alle sammen! Haha, det er fint å høre at du har hatt et sunt sexliv, skulle gjerne likt å vite hemmeligheten deres siden jeg alltid er på utkikk etter å forbedre meg! Men du får fram faktisk et veldig godt poeng med den setningen der også, tradisjonelt så skal jo ikke en muslim ha et seksuelt forhold utenfor ekteskap eller onanere for den sags skyld. Et vanlig slang ord blant oss som er fra østsiden av Oslo er "deltids-muslim" mye brukt nå til dags. Absolute alle de muslimske vennene mine onanerer og mange har kjæreste eller hatt sex. Fra det jeg har opplevd er det svinn og alkohol som er på absolute ikke lista deres mens når det kommer til det seksuelle aspektet er de mer åpensinnet. Så jeg vil si at flere og flere 2./3. generasjons muslimer har blitt mer intrigert. 43 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg velger heller å være singel resten av livet enn å finne meg en utlending/muslim. Helsigvis tenker barna mine som meg også. Jeg jobber med flere utlendinger/muslimer og har ingen problemer med det, men som kjæreste så må jeg si det ikke tiltaler meg pga kulturforskjeller. Siden du satt utlending og muslim sammen er det mest rettet mot folk fra Asia? Jeg forstår godt at du ikke vil være i et forhold med noen som har en vesentlig forskjellig kultur men er det et spesielt aspekt av kulturen deres som hindrer deg i å være sammen i et forhold med dem eller er det bare generelt at hele kulturen er for forskjellig? 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med indere har jeg bare positive erfaringer, og kan ikke si jeg har noen negative med pakistanere heller. Ofte likandes folk i mine øyne Ellers har jeg veldig dårlig erfaring med arabere og til dels afrikanere, så klok av skade holder jeg meg unna dem. Det er fordi jeg har blitt mye seksuelt trakassert og forfulgt i de årene jeg har bodd i byen, samme har venninner. Synd det skal gå utover dere redelige innvandrere, men jeg tipper det er grunnen og at denne skepsisen kan føre til generalisering. Anonymkode: a1901...c44 Uff! Noe så forferdelig å høre, jeg ønsker deg masse glede i livet ditt, du er en fortreffelig person og fortjener det beste! Det er alltid synd når noen få ødelegger for majoriteten, kunne du se for deg å snakke med arabere/en dels afrikanere fra et annet sted enn byen du bor i eller ville du hatt samme syn på de som er bosatt i andre deler av Norge også? 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier at du er 3 generasjons pakistaner i Norge. Selv om du føler at du er integrert og aldri så mye norsk, hva sier familien din når det kommer til kjæreste/ ektefelle? Jeg tipper at norske damer ikke er gode nok til å bli din kone. Dette vet norske jenter/ damer. De vet også at pakistanske menn kun er ute etter sex, og at de kaller norske damer for horer. Anonymkode: c683b...0ce Først og fremst vil jeg jo si at det er mitt liv og mine valg så hva andre tenker om valgene mine har ikke så mye å si for meg personlig. Jeg liker ikke å dømme folk og prøver alltid å skjønne tankegangen til folk, dette inkluderer familien min, heldigvis har jeg en veldig støttende familie som til tross for hvor mye galt jeg måtte finne på ville fortsatt elske meg. Fra deres side så er det de forteller meg ment som råd og de gir meg råd fordi de ønsker meg det beste i livet men man kan vel si at jeg er familiens "sorte får" og er ikke enig i mye av de rådene de gir meg men samtidig så skjønner jeg at de har gode intensjoner så jeg har ikke noe negativ holdning mot dem. Når det gjelder den siste setningen så ser jeg at du har en holdning hvor du putter alle sammen under samme bås, du har sikkert dine grunner til det så alt jeg kan gjøre er vel å fortelle mitt syn på saken. Det med at "vi" kaller norske damer for horer er neppe et særpreg som bare pakistanere har. Det gjelder generelt unge menn/ungdommer som er påvirket av media f.eks. som sanger hvor det blir snakket om "bitches" hele tiden og populære media figurer som Dan Blizarien. Det er heller ikke bare norske damer som blir kalt horer, det er noe som alle jenter uheldigvis opplever. Det går mye på "money and bitches" mentaliteten noen menn har ellers så kan jeg vel fortelle om gangene jeg har hørt kompiser/bekjente kalle jenter for horer. Når noen pleier å få rødt kort, kaller de gjerne den personen for en hore for å føle seg bedre. Det er de som er vel uintegrerte og litt seksueltforstyrert, de har en tendens til å kalle lett kledde damer av alle forskjellige bakgrunner for horer. Blant folk rundt min alder så er det vanligvis jenter som er de første til å kalle en annen jente for slut eller hore. Det med at pakistanske menn bare er ute etter sex er noe nytt for meg ihvertfall, jeg kjenner en god del pakistanere, det er selvfølgelig noen av de som bare er ute etter et ligg men det er neppe noe som er særegent pakistanere, det er bare generelt noen menn. Det er første gang jeg har hørt om at det at pakistanere bare er ute etter sex, er det en utbredd stereotypi? Fordi det er første gang jeg hører om den i det ihvertfall, håper da virkelig ikke du har blitt utsatt for noe så fælt krenkende personlig.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #17 Skrevet 30. oktober 2016 Ikke ment rasistisk, men det er en kjennsgjerning at det som regel er mindre attraktive kvinner som velger seg menn fra fremmede kulturer. Dette gjelder norske kvinner også, til tross for noen tiår med hjernevasking. Selvfølgelig en trist opplevelse for deg, men "birds of a feather flock together". #RealityCheck. Anonymkode: a406a...68a 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #18 Skrevet 30. oktober 2016 Hehe, de fleste muslimer jeg har møtt, har hatt sex med norske jenter. da snakker vi mennesker som har bodd i landene de kommer fra og har kommet til Norge, noen i ung alder, og noen som har kommet for noen år siden. Jeg har erfaring både som "rasist"- eller altså uvitende. jeg visste bare det jeg leste om i media, ingenting annet. jeg syntes at utlendinger var skumle, og nærgående, uansett. når jeg begynte å snakke med de, fikk utenlandske kollegaer osv, fikk jeg et helt annet syn på saken. jeg skulle hjelpe en kollega, sa han kunne låne sofaen min etter en fest. det endte med sex, noe jeg hadde problemer med. jeg syns det var såå ekkelt. tiden etterpå fikk vi mer og mer kontakt og vi ble gode venner. så hadde vi mer og mer sex og jeg ble veldig komfortabel med å ha sex med han. etter en stund Ble vi sammen og det var et hardt brudd når den tid kom, jeg er fortsatt glad i han. men jeg ble sammen med en ny utlending, han var veldig annerledes både som menneske og muslim. men jeg ble glad i han også, og han betyr vel alt for meg. Jeg vet og har erfart at muslimer og utlendinger har et tragisk kvinnesyn, men det er ikke alle som er slik, vi er mennesker alle sammen og alle er forskjellige. jeg er glad jeg har fått mulighet til å oppleve både negative og positive erfaringer rundt dette og jeg er glad jeg kan anse meg selv som et bedre menneske fordi jeg har lært å godta utlendinger. jeg har reservasjoner, men det har jeg når det gjelder alle mennesker. Også er som sagt sexen helt herlig. sikkert ikke med alle, men med mine to kunne jeg ikke ha bedt om noe bedre. Anonymkode: 89d29...ee0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #19 Skrevet 30. oktober 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det har litt å gjøre med hvor du er og. I Kristansand er det vel mange kristne, og ikke en stor andel innvandrere. Og da er de kanskje mer skeptiske. Jeg er selv overhodet ikke skeptisk. Men jeg er oppvokst på østkanten i Oslo. Og har hatt venner fra mange forskjellige land, og har bare positivt inntrykk av utlendinger. Anonymkode: 85646...3d8 Enig i dette. Vil også legge til at jeg har hørt at i Kristiansand så er det mer rasisme enn enkelte andre byer, men er ikke sikker. Bare noe jeg har hørt. Anonymkode: f20bc...469
Djungelvrål Skrevet 30. oktober 2016 #20 Skrevet 30. oktober 2016 Innvandrere tafser ofte på dansegulvet. Det virker ikke som om de tar hintet når man trekker seg unna eller ser stygt på de. Men det er nok fordi de mener jeg fortjener det siden jeg er en tøs...slik alle etnisk norske kvinner er i deres øyne. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå