Gå til innhold

Fanatiske kristne

Mamma1

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla

Frelsesarmeen er en av de få veldedige organisasjoner jeg respekterer. De gjør mye bra for medlemmer av det norske folk som har problemer. Hva de synes om homofile driter jeg i, det er ikke homofile de skal hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

he he, jeg vet det er noen kristne som tar litt av når det gjelder å stoppe folk på gaten osv... :ler:

Men hvorfor tror du de gjør det?? Det er jo ikke for å plage, de fleste gir seg når folk takker nei. Det gjør iallefall jeg :wink:

Folk er forskjelige, uansett om man er kristen eller ikke. Og jeg kan godt være enig i at noen er for pågående..men det går ann å avise folk på en høflig måte?

Og wodan: Hvis ingen hadde noen gang stoppet deg for å fortelle om jesus, eller prøve å "omvende deg", hadde du da blitt en kristen?

Det er utrolig mange som blir kristne om sommeren når vi kristne er ute og "misjonerer". Så hvorfor bruke tid på å erge seg over dette?

Skjønner ikke helt hvorfor dere orker å irritere dere over dette?

Jehovas vitner kan være påtrengende, men det er gøy å innvitere de inn og prøve å "omvende de" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he, jeg vet det er noen kristne som tar litt av når det gjelder å stoppe folk på gaten osv... :ler:

Men hvorfor tror du de gjør det?? Det er jo ikke for å plage, de fleste gir seg når folk takker nei. Det gjør iallefall jeg :wink:

Folk er forskjelige, uansett om man er kristen eller ikke. Og jeg kan godt være enig i at noen er for pågående..men det går ann å avise folk på en høflig måte?

Og wodan: Hvis ingen hadde noen gang stoppet deg for å fortelle om jesus, eller prøve å "omvende deg", hadde du da blitt en kristen?

Det er utrolig mange som blir kristne om sommeren når vi kristne er ute og "misjonerer". Så hvorfor bruke tid på å erge seg over dette?

Jehovas vitner kan være påtrengende, men det er gøy å innvitere de inn og prøve å "omvende de" :hoho:

de går ganske kjapt da ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frelsesarmeen er en av de få veldedige organisasjoner jeg respekterer. De gjør mye bra for medlemmer av det norske folk som har problemer. Hva de synes om homofile driter jeg i, det er ikke homofile de skal hjelpe.

????? Homofile er vel mennesker de også?????? Skal de ikke hjelpes de da??

Frelsesarmeen driver en dobbelmoral jeg ikke klarer å svelge...

Om Jehovas ja... Jeg pleier å si til dem at jeg ikke skjønner hvorfor de driver å frelser jeg, de har da bare et visst antall plasser i paradis, det kan jo bli fullt..Jeg kunne jo komme til å ta hans/hennes plass--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

????? Homofile er vel mennesker de også?????? Skal de ikke hjelpes de da??

Frelsesarmeen hjelper alle, også homofile. Man kan også være medlem av Frelsesarmeen selv om man er homofil. Men man kan ikke bli soldat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de går ganske kjapt da ja....

Jeg har vært kristen en gang, og det ble jeg helt uten hjelp fra noen som misjonerte, så ja, jeg kunne fint blitt det uten en haug av plagsomme folk som vil frelse meg på åpen gate. Men det blir for dumt å gå ut ifra at enhver som går forbi potensielt vil bli "frelst"! Jeg synes det er utrolig plagsomt å bli stoppet av noen som vil belære meg om Jesus, som om jeg ikke klarte å finne ut av det selv! Det er det som er "feilen" med Kristendommen! De skaffer seg mange av medlemmene sine ved å nærmest verve dem! Hvilke andre religioner gjør det? Jeg kan ikke komme på noen, og jeg kan forklare på en veldig god måte HVORFOR Kristendommen ble sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i følge kirken og kristendommen så kan du ikke godta homofili, kan du vel? Er alle kristne av den oppfatning av at de fortsatt kan kurere det, altså de ser på homofili som en sykdom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri møtt en kristen som ville frelse meg jeg.

Det er vel ingen som synes du fortjener det. Jeg antar at de fleste kristne helst ikke vil møte deg i himmelrik, men foretrekker at du bor sammen med satan. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men i følge kirken og kristendommen så kan du ikke godta homofili, kan du vel?

Er alle kristne av den oppfatning av at de fortsatt kan kurere det, altså de ser på homofili som en sykdom..

Nei, selvfølgleig ser ikke alle kristen på homofile som syndere o syke!!!!! :o

Selv kjenner jeg INGEN som tror homofili kan kureres, jeg er for partnerskap i kirken og like rettigheter.

Det går helt fint å kombinere med kirken, det finnes jo mange prester som er for å likestille homofile med andre slik at de kan få gifte seg i kirken osv. Men folk tolker Bibelen noe ulikt. Noen bvektlegger visse skriftsteder, andre er mer opptatt av det helthetlige budet om likhet for Gud og nestekjærlighet.

Finnes homofile prester, prester som lever i partnerskap og prester som velsigner homofile som skal inngå partnerskap siden de ikke har lov til å gifte dem.

Jeg blir opprikitg skremt av å lese at noen fordømmer rksitne på denne måten og tillegger en hel gruppe mennsker egenskaper man ikke har. Ikke så mye bedre enn å fordømme homofile spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal og nevnes at han som først mente at homofili kan helbredes (i Norge i allefall OG offentlig) var en prest fra Konnerud i Drammen. Og selvsagt fikk han tilhengere! Men å si at alle kristne mener dette er som å si at alle kristne også er fanatiske! Og jeg vil ikke påstå at alle som sier de er kristne løper rundt i verden og misjonerer til hver eneste "hedning" de kommer over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal og nevnes at han som først mente at homofili kan helbredes (i Norge i allefall OG offentlig) var en prest fra Konnerud i Drammen. Og selvsagt fikk han tilhengere! Men å si at alle kristne mener dette er som å si at alle kristne også er fanatiske! Og jeg vil ikke påstå at alle som sier de er kristne løper rundt i verden og misjonerer til hver eneste "hedning" de kommer over!

Klart det finnes slike kristne. Men det er ikke slik at ALLE ateister, agnostikere, muslimer og hinduer synes homofili er superdupert. Min onkel er ikke kristen og synes homofili er skikkelig kvalmt og ekkelt. Han har tilogmed sagt at han kommer til å slå en homofil som prøver å sjekke ham opp.

Fordømmende folk finnes i alle folkegrupper, enten man baserer det på kultur, religion, natur eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
jeg var på sommerleir i Oslo' date=' og var ute i oslo sentrum og danset osv.. syns det var kjempe gøy. jeg var 18år og storkoste meg. jeg er litt sjenert fra før så jeg var ikke den mest pågående for å si det sånn...men å bli skellt ut av folk du ikke kjenner fordi du spør om å få fortelle om jesus syns jeg blir for drøyt. Går ann å si nei takk på en normal høflig måte vel???[/quote']

Som hobbysatanist sier jeg dra til helvete til nyreligiøse som forsøker å prakke på meg flyere på gata, men for meg er det snilt da. Mulig du har truffet på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man blir da ikke kristen av å møte på noen skrullinger på gata. Jeg trodde tro var på et mer personlig plan. Du må vite at alle i Norge har hørt om Jesus, så den lissommisjoneringen deres er bare tull. Vet ikke om dere føler dere programforpliktet til drive med det, men hensikten var vel at nye skulle få høre om jesus. Nei søster, du blir ikke en god misjonær før du har spredd det glade budskapet til noen som ikke har hørt det. I dagens samfunn vil det si en annen planet. Mars for eksempel. Lykke til. Hører rykter om at jesus spiller poker med Elvis der oppe. Så sier iallfall Gry Janicke Jarlum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de ikke hadde noen gode resultater av gatemisjonering , så hadde de vel ikke brukt energi på det?

Selv synes jeg ikke det er så mye av det, og snes det er litt irriterende. Blir som med telefonselgere og tiggere.

Men de må gjerne stå på stand og spille og opptre, ha info osv, men la de som er interessert komme bort til dem, og så kan man ta praten der. Ikke stopp allemulige folk på gata.

Jeg pleier å si "Nei, jeg er kristen" og gå videre. Er ikke interessert i å være med i en frimenighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det finnes slike kristne. Men det er ikke slik at ALLE ateister, agnostikere, muslimer og hinduer synes homofili er superdupert. Min onkel er ikke kristen og synes homofili er skikkelig kvalmt og ekkelt. Han har tilogmed sagt at han kommer til å slå en homofil som prøver å sjekke ham opp.

Fordømmende folk finnes i alle folkegrupper, enten man baserer det på kultur, religion, natur eller annet.

Nøyaktig mitt poeng, jeg tok bare utgangspunkt i andre kristne for å ikke blande inn for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de må gjerne stå på stand og spille og opptre, ha info osv, men la de som er interessert komme bort til dem, og så kan man ta praten der. Ikke stopp allemulige folk på gata.

Ja for all del! Jeg vemmes av dem når de kommer bort til mge på gata.. Er neste frista til å spørre om de kanskje vil møte St. Peter når de maser om Jesus til meg.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så sterk homofobi kan dekke over at vedkommende har en rem av huden selv.

:roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for all del! Jeg vemmes av dem når de kommer bort til mge på gata.. Er neste frista til å spørre om de kanskje vil møte St. Peter når de maser om Jesus til meg.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...