alisia4 Skrevet 26. november 2004 #41 Del Skrevet 26. november 2004 men i følge kirken og kristendommen så kan du ikke godta homofili' date=' kan du vel? Er alle kristne av den oppfatning av at de fortsatt kan kurere det, altså de ser på homofili som en sykdom..[/quote'] Vi kristne er som folk flest, forskjellig. Vi har også forskjellige syn på bibel osv. Gud har skapt homofile også. Og jeg kjenner mangen kristne som ikke har noe imot homofile. Homofile er som alle oss andre, ingen er feilfri noen av oss og vi er bare mennesker. Jeg vet at Homofil kan kureres av GUD, uten at jeg for enhver pris skal prøve å overtale folk her inne. Homofili er ingen sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 26. november 2004 #42 Del Skrevet 26. november 2004 Hvorfor vil Gud kurere noe han selv har skapt? Han skaper mennesker i sitt bilde, gjør han ikke? Ergo han må da ha en mening med de homofile også, eller hva? Å si at homofili kan kureres av Gud er det samme som å si at Gud ikke er fornøyd med de homofile han selv har skapt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #43 Del Skrevet 26. november 2004 Kanskje han var homofil selv? I og met at han skapte de i sitt eget bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 26. november 2004 #44 Del Skrevet 26. november 2004 Kanskje han var homofil selv? I og met at han skapte de i sitt eget bilde? Så hvorfor er det da heterofile mennesker skapt også? Nei, jeg tror nok det har noe med at alle i bunn og grunn er like mye verdt. Har alltid vært enklest å rakke ned på det ukjente med god hjelp av religion ved å si at dette er synd, dette strider imot guds vilje, dette er djevelens verk osv osv.. Historien er full av slike hendelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #45 Del Skrevet 26. november 2004 Hvorfor vil Gud kurere noe han selv har skapt? Han skaper mennesker i sitt bilde, gjør han ikke? Ergo han må da ha en mening med de homofile også, eller hva? Å si at homofili kan kureres av Gud er det samme som å si at Gud ikke er fornøyd med de homofile han selv har skapt! Det finnes mye annet der ute av avvik og sykdommer. Hvorfor så interessert i akkurat homofili? Og mener man at homofili kan kureres, så tror jeg ikke folk tror at Gud skapte den homofile. Her om dagen brakk jeg armen. Skapte Gud meg med en brukket arm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 26. november 2004 #46 Del Skrevet 26. november 2004 Her om dagen brakk jeg armen. Skapte Gud meg med en brukket arm? Dette er en hendelse som har påført deg en skade som helbredes. Homofili er en legning som faktisk er medfødt, og det kan ikke helbredes. Det finnes mye annet der ute av avvik og sykdommer. Hvorfor så interessert i akkurat homofili? Fordi homofili er det som ble tatt opp i debatten. Å begynne å prate om noe annet da blir litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #47 Del Skrevet 26. november 2004 Dette er en hendelse som har påført deg en skade som helbredes. Homofili er en legning som faktisk er medfødt, og det kan ikke helbredes. Det er jo hva du mener. Må ikke tro de som mener det kan helbredes mener det samme. Det blir som å si at FrP-politikk ikke stemmer, fordi ditt mål er et sosialistisk samfunn. Det er ikke målet til FrP-eren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 26. november 2004 #48 Del Skrevet 26. november 2004 Det er jo hva du mener. Må ikke tro de som mener det kan helbredes mener det samme. Det blir som å si at FrP-politikk ikke stemmer, fordi ditt mål er et sosialistisk samfunn. Det er ikke målet til FrP-eren. Hehe, nå er det jo faktisk bevist med genteknologi at alternativ legning er medfødt, eller husker jeg feil nå? Mener jeg leste noe om dette i Illustrert Vitenskap, og de har som regel rett når det gjelder slike ting. Men selvsagt jeg forventer ikke at de som tror det kan helbredes skal mene noe annet, for all del.. Jeg synes bare litt synd på dem i og med at de faktisk ikke holder seg til fakta, men skjuler fordommene sine bak en trosretning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. november 2004 #49 Del Skrevet 26. november 2004 Nei det er ikke bevist. Det er homolobbyen som presser gjennom slike myter akkurat som "1 av 10 er egentlig homo" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #50 Del Skrevet 26. november 2004 Hehe' date=' nå er det jo faktisk bevist med genteknologi at alternativ legning er medfødt, eller husker jeg feil nå? Mener jeg leste noe om dette i Illustrert Vitenskap, og de har som regel rett når det gjelder slike ting. [/quote'] Hehe I min omgangskrets regnes dette som ironi (å nevne Ill. vitenskap som kilde). Usikker på om det var det du mente. Jeg tror lite er bevist når det kommer til mennesket seksulle legning, men man har nok mange indisier. Ja, tro er et fint skjold mot det man frykter. Uansett vil slike aldri fravike sitt syn, før det motsatt er 100% bevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #51 Del Skrevet 26. november 2004 Nei det er ikke bevist. Det er homolobbyen som presser gjennom slike myter akkurat som "1 av 10 er egentlig homo" Det er tull. 1 av 10 er en myte som opprettholdes av folk generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. november 2004 #52 Del Skrevet 26. november 2004 Og hvem satte ut denne myten. Det var homolobbyen som skulle få det til å se ut som at det var mye vanligere enn det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 26. november 2004 #53 Del Skrevet 26. november 2004 Og hvem satte ut denne myten. Det var homolobbyen som skulle få det til å se ut som at det var mye vanligere enn det er. hehe er du redd for at en av representantene fra denne lobbyen skal komme å¨plukke blomsten din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #54 Del Skrevet 26. november 2004 Og hvem satte ut denne myten. Det var homolobbyen som skulle få det til å se ut som at det var mye vanligere enn det er. Tror heller det er spredd ut av homfobe og redde menn, i forsøk på erte hverandre. Det er tross alt flere av dem. Og ikke bruk homolobbyen. Tror ikke akkurat de lusker rundt i storting og regjeringskvartal og hvisker og tisker om homofiliens fortreffelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. november 2004 #55 Del Skrevet 26. november 2004 Nå vel, hva er det nå den organisasjonen heter igjen, LLH eller noe? Å ja Wodan det hadde vært et skrekkscenario og noen hadde måttet bøte med livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #56 Del Skrevet 26. november 2004 Nå vel' date=' hva er det nå den organisasjonen heter igjen, LLH eller noe?[/quote'] Jøss, en mektig lobby, da de har fått til en verdensomfattende myte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. november 2004 #57 Del Skrevet 26. november 2004 De representerer en del av et stort nettverk av organisasjoner for homofile. I de forskjellige land vil det være forskjellige organisasjoner som jobber for homofile interesser akkurat som kristne interesser, muslimske interesser etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #58 Del Skrevet 26. november 2004 De representerer en del av et stort nettverk av organisasjoner for homofile. I de forskjellige land vil det være forskjellige organisasjoner som jobber for homofile interesser akkurat som kristne interesser' date=' muslimske interesser etc.[/quote'] Bare resten av oss våkner snart, ser det du ser, og tar affære. Før det blir for sent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 26. november 2004 #59 Del Skrevet 26. november 2004 Er vel ikke noe å våkne opp for, det er jo bare en realitet. Om man synes det er dumt at homofili og deres interesser blir spredt får være opp til den enkeltes syn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. november 2004 #60 Del Skrevet 26. november 2004 Fy f! Så forbanna jeg blir på alle disse kristne som på død og liv skal frelse alle og enhver! Har det overhodet ikke falt dem inn at det faktisk er noen som ikke vil bli frelst?? Måtte bare få det ut! Er sååå enig!! Jehovas er engler i forhold! De går i det minste når man lukker døra, og så tar det en stund før man ser de igjen.. Da jeg bodde på hybel hadde jeg ca 15 min skolevei, og det slo aldri feil. Hver fredag ble jeg forfulgt av en kristen mann i rullestol som ville prakke på meg flyers for å få meg med på bibelmøte. Jeg hadde sååå lyst til å trille han ut i grøfta,.... :evil: Vanlige kristne som kjenner til ordet "nei" har jeg ingenting imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå