Gå til innhold

Valg av sofa: Hjørne 3+2 eller hjørne med sjeselong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å bestemme meg. 

Hjørne 2+3 gir mer sitteplasser ved besøk, kan ha større sofabord (vi spiser ofte foran tv'en, og bruker mye pc i sofaen), plass til en stol eller puff som kan brukes ved behov. Samtidig blir det kun selve hjørnet man kan dra opp beina i (vi er bare to stk, men begge liker å ha beina opp), og en løs stol ser vel kanskje rotete ut (har ikke plass til stor lenestol som hører til sofaen, så blir en liten kubbestol som vi allerede har). Den løse stolen vi bruker nå blir ofte snudd mot tre-seteren vi har, slik at den brukes som en fotskammel/sjeselong. 

Ved hjørne med sjeselong blir det trangere, mindre plass til gjester og å "sitte rett opp og ned", vanskeligere å finne bord, må ha mindre bord og ikke plass til at begge kan sitte mot tv'en når vi spiser der (er ikke ute etter moralpreken på dette altså ;)). Men vi vil få en plass hver til å dra opp beina. 

Den uten sjeselong er billigere, faktisk hele 2000 kr billigere. Dropper vi den ekstra stolen blir det nok penere og mindre rotete ved denne løsningen, men da savner vi beinplass. At det skal være så vanskelig! Det hjørnet med sjeselong vi har plass til har også veldig lite plass for stuebord, bare 120cm bordplass. 

Anonymkode: 4ae51...e1a

Skrevet

Noen som har tips om beste løsning? :) 

Anonymkode: 4ae51...e1a

Skrevet

Jeg ville gått for hjørne uten sjeselong. Da får man brukt hele sofaen.

Sjeselongen er i grunn bare til den personen som "halvligger" på den ene plassen

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt hjørnesofa. Gleder meg til levering - bort med to-seter pluss sjeselong 

Gjest *kokos*
Skrevet

Vi har stor hjørnesofa. Vurderte å bytte til hjørne + sjeselong, men da blir vi jo sittende så langt unna hverandre.

Vi setter derfor heller en puff i passende høyde inni hjørnet, sånn at vi kan sitte ved siden av hverandre samtidig som begge kan ha opp beina.

I loftstua skal vi kjøpe veldig stor hjørnesofa m/sjeselong, med tanke på at hele familien på fire skal kunne ligge/sitte godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...