Gå til innhold

Hjelp ang hund og smerte

Anbefalte innlegg

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Hei dere :)

Jeg har en papillon på 10 år som jeg er svært glad i. Han har mye personlighet og har alltid likt å gjøre ting på sin måte. Han er også en hund med mye lyd i da han piper for å få kos, eller rett og slett "svarer" når du snakker med han. Det er en glad og lykkelig hund som generelt sett er glad i livet. Svært sprek for å være en liten hund og går lange fjellturer. Han ble syk for snart et år siden, forhøyet leverprøver og problemer med blodprosent og milt. Han kom seg etter prednisolon kur. Han har også hatt problemer med hoften siden han var liten. For en kort uke siden merket vi at han var blitt syk/hadde smerter. Han går ALDRI på do inne, men nå gjør han fra seg inne og griner/får dårlig samvittighet. Han piper mer enn vanlig, vil være alene da han ellers alltid skal være sammen med oss, han knurrer, glefser, rister, skjelver, halter, biter seg på potene og du ser at han har vondt. Han skriker fryktelig til tider av smerte. Vi gir han nå Oxynorm smertestillende som vi har fått av dyrlege. De har tatt ultralyd og røntgen uten å finne noe. Vi er svært fortvilet over å se hunden vår ha så mye smerte. Vi kjenner ikke oppførselen hans igjen. Matvraket vil ikke lenger spise heller. 

Er det noen som vet hva som kan være galt? Vet at det kan være vanskelig å svare på, men vil så gjerne få hjelp. Dyrelegene vet ikke hva som er galt og vi er helt i fra oss. 

Tusen hjertelig takk for svar!  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en dyrlege i Vestfold som skal være veldig flink. Han heter Are Thoresen og er i tillegg utdannet i akupunktur blandt annet. Han har også utdannet andre alternative behandlere, jeg kjenner til Turid Løvøy som behandler i Oslo-området og på Feiring, og Renate Bittmann på Stange i Hedmark. Mulig noen av disse kan også vite om en behandler der du bor. Skal ikke si at de kan gjøre noe, men de har iallefall noen verktøy som dyrleger vanligvis ikke har.

Skrevet

Kan du kanskje si hvaslags mat han får? Her er en artikkel på Turid Løvøy sin side, det første hun ser på er gjerne maten, da det har alt å si for helsa. Jeg ville prøvd å gi han litt rått kjøtt eller fisk blandet med rå bladgrønnsaker som salat og spinat, laget i food processor: http://www.dyrealternativen.com/42518673

Gjest Makemeloveit
Skrevet
2 minutter siden, Hapi skrev:

Kan du kanskje si hvaslags mat han får? Her er en artikkel på Turid Løvøy sin side, det første hun ser på er gjerne maten, da det har alt å si for helsa. Jeg ville prøvd å gi han litt rått kjøtt eller fisk blandet med rå bladgrønnsaker som salat og spinat, laget i food processor: http://www.dyrealternativen.com/42518673

9 minutter siden, Hapi skrev:

Det finnes en dyrlege i Vestfold som skal være veldig flink. Han heter Are Thoresen og er i tillegg utdannet i akupunktur blandt annet. Han har også utdannet andre alternative behandlere, jeg kjenner til Turid Løvøy som behandler i Oslo-området og på Feiring, og Renate Bittmann på Stange i Hedmark. Mulig noen av disse kan også vite om en behandler der du bor. Skal ikke si at de kan gjøre noe, men de har iallefall noen verktøy som dyrleger vanligvis ikke har.

Tusen hjertelig takk for gode råd! Jeg skal absolutt undersøke om de kjenner til noen her i Hordaland. Når det kommer til mat har han veldig sensitiv mage så han går på et for for dette. Skal teste ut anbefalingene dine ang mat også. Tusen takk igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...