Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe folk ser litt ned på å gå på BI? Har folk som har gått på NHH og NTNU mer respekt blant folk flest og arbeidsgivere?

Anonymkode: 70a2a...1e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, BI er en tulleskole. Man treger jo ikke å ha fullført VGS engang for å gå på BI. Helt latterlig. 

Anonymkode: 8b624...7c4

• Liker 15
Skrevet

Spørs hva man har tatt på BI.

Anonymkode: 6c481...b06

• Liker 4
Skrevet

Jeg hørte en kommentar (ved en annen skole enn BI) "dette studiet er veldig hardt, og dette SKAL være hardt. Dersom noen mener at dette studiet er alt for hardt, så ligger BI bare femten minutter unna." :tongue:

Anonymkode: b1eca...7d3

• Liker 16
Skrevet

Ut ifra det jeg har hørt er ikke markedsføring fra BI sett på som noe særlig, mens økonomi er sett på som en grei utdannelse.  NTNU står selvfølgelig høyere, men BI ligger ikke på bunn av den grunn.

Skrevet

Har hørt at masterstudiene på BI er veldig gode, men ellers er det ikke noe å skryte av. Kun rykter, da, har ikke peiling på hva som faktisk er realiteten. 

Gjest skjære
Skrevet (endret)

Tja, la oss snu på det; Hadde du taklet å ha en jobb eller utdanning som andre så ned på? Personlig hadde jeg gitt beng dersom jeg trivdes med jobben og visste med meg selv at jeg gjorde noe som var bra og som jeg likte. Hva andre mener om meg endrer ikke den jeg er. BI er skikkelig lavmål da.

Spoiler

Var en spøk for de som ikke tok den....

Endret av skjære
Skrevet

BI er en dårlig skole fordi dårlige studenter går der:P Derimot er BI en bra skole for de som gjør det bra der ;) 

Anonymkode: 2402c...300

Skrevet

Det er jo en økonomisk yrkesskole.

Det som er morsomt er vel at studentene som går der ser frykelig ned på vanlige yrkesskole, eller vanlige yrker som kun krever yrkesutdannelse.

Anonymkode: c35af...8b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke ned på BI-studenter, men tenker kanskje at de som studerer der gjør det fordi de ikke kommer inn på NTNU eller NHH. Jeg studerer selv på NTNU :) 

Anonymkode: 399eb...5bf

• Liker 4
Skrevet

Jeg kjenner et par stk i headhunter-firma. De headhunter til toppstillinger, siviløkonomer, controllere og lignende. De setter NHH utdannede høyest og BI som nr 2.

Det er mest fordommer mot klysene og slikt som gjør at folk flest tror BI er en dårlig skole. De er jo rangert høyt på internasjonale lister. 

Anonymkode: a08d3...4d3

• Liker 3
Skrevet

Data har tatt over økonomiske styringer over alt nå.

Hvem trenger BI utdanning?

Anonymkode: 6903c...a2b

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Data har tatt over økonomiske styringer over alt nå.

Hvem trenger BI utdanning?

Anonymkode: 6903c...a2b

:ler: Tror du virkelig det?

• Liker 3
Skrevet

Arbeidsgivere kjenner til BI så det er ikke lavstatus. Arbeidsgivere er mer usikre på lignende utdanning fra utlandet, noe som er dumt for de er som oftest bedre. 

Anonymkode: 9d8d2...8fa

Skrevet
På 29.10.2016 den 23.44, Kara W skrev:

Ut ifra det jeg har hørt er ikke markedsføring fra BI sett på som noe særlig, mens økonomi er sett på som en grei utdannelse.  NTNU står selvfølgelig høyere, men BI ligger ikke på bunn av den grunn.

Økonomi og 1+1=2 er det vel ikke mulig å gjøre bedre eller verre ved de ulike institusjonene...?

Snart tar roboter over jobbene til økonomene...tall er tall.

Anonymkode: 28eea...565

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en økonomisk yrkesskole.

Det som er morsomt er vel at studentene som går der ser frykelig ned på vanlige yrkesskole, eller vanlige yrker som kun krever yrkesutdannelse.

Anonymkode: c35af...8b0

For noe tull. 

BI er en anerkjent handelshøyskole, og mange av dagens ledere er selv utdannet på BI. 

Anonymkode: 4b4ac...95f

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er ikke lavstatus. Det er av en eller annen grunn mange som ser ned på BI-elever som har "kjøpt" utdannelsen sin og umulig kan være smarte som ikke kom inn noe annet sted, men de samme menneskene som sier det er neppe mennesker med særlig vett uansett.
Det som trekker ned ryktet til BI er det at alle kan komme inn uansett karakterer, og derfor velger mange som ikke har en plan BI, men de er vel som oftest de som dropper ut i løpet av første skoleåret også.  

• Liker 3
Skrevet

Typisk dårlige studenter eller som har droppet ut fra BI snakker nedlatende om skolen

Anonymkode: 2402c...300

• Liker 2
Skrevet

Master fra BI er veldig bra å ha, en bachelor derfra derimot er mye mindre attraktivt.

Anonymkode: b0e1d...fd5

• Liker 1
Gjest UhuruPeak
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Økonomi og 1+1=2 er det vel ikke mulig å gjøre bedre eller verre ved de ulike institusjonene...?

Snart tar roboter over jobbene til økonomene...tall er tall.

Anonymkode: 28eea...565

Wow. Du har virkelig peiling på hva fagfeltet økonomi dekker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...