AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1 Skrevet 29. oktober 2016 Helsesøster i en annen kommune har sendt bekymringsmelding til barnevernet om at venninnen min er skeptisk til helsestasjonen og helsesøster og at de derfor frykter fødsedepresjon eller enda verre : fødselspsykose. Min venninne kjenner ingen i der hun bor nå da hun nylig er tilflyttet og er veldig redd. Trenger råd nå! Hjelp! Jeg har lest bekymringsmeldingen og i denne står det kun det som er beskrevet her. Enslig spedbarnsmor virker skeptisk til helsestasjonen og har uteblitt fra kontroller to ganger. Mor ønsker ikke avlastning. Leiligheten er slitt. Mor har lite kontakt med barnefar og mor virker ressurssvak. Dette er ALT som står i bekymringsmeldingen og nå begynner bv å grave i min venninnes fortid og drar opp hennes foreldres skilsmisse og at hun var på glattcelle som 18 åring pga fyll ved to tilfeller. Jeg reagerer på dette. Bv opptrer svært uprofesjonelt i denne saken. Føler at min venninne blir stalket og trakassert. Anonymkode: 3544c...640 2
Nuith Skrevet 29. oktober 2016 #2 Skrevet 29. oktober 2016 hvorfor møter hun ikke på kontroller? det er viktig å sjekke at barnet er friskt og utvikler seg korrekt. 30
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Hva er det med folk som deg? Forstår du ikke at barnevernet gjør akkurat det de skal i denne saken? Man drar til helsestasjon for å følge opp barnets utvikling. Så klart BV undrer seg på hvorfor hun er skeptisk til det. ''Uhyggelig opplevelse med barnevernet''? Man må være bra korka om man synes det er en uhyggelig opplevelse at de tenker på ungen. Anonymkode: b8bdc...7eb 42
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 Akkurat nå, Nuith skrev: hvorfor møter hun ikke på kontroller? det er viktig å sjekke at barnet er friskt og utvikler seg korrekt. Hun var sjuk og hadde sykemelding fra fastlegen ved det ene tilfellet, det andre tilfellet glemte hun. Anonymkode: 3544c...640 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 Her er faktiske forhold som ikke stemmer. Det er uheldig for alle at noen lager tråder som ikke kan ha rot i virkeligheten. Anonymkode: 3251d...6b0 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #6 Skrevet 29. oktober 2016 Dette høres ekstremt kjent ut. Om en viss blogger som mistet barnet til BV, flyttet og ble gravid igjen... Historien din er identisk til den historien jeg har hørt. Anonymkode: b3fdd...4a7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #7 Skrevet 29. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun var sjuk og hadde sykemelding fra fastlegen ved det ene tilfellet, det andre tilfellet glemte hun. Anonymkode: 3544c...640 Det er ikke greit å bare glemme å sørge for sitt barns helse. Det er ikke valgfritt. Anonymkode: 1e1df...38a 13
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #8 Skrevet 29. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med folk som deg? Forstår du ikke at barnevernet gjør akkurat det de skal i denne saken? Man drar til helsestasjon for å følge opp barnets utvikling. Så klart BV undrer seg på hvorfor hun er skeptisk til det. ''Uhyggelig opplevelse med barnevernet''? Man må være bra korka om man synes det er en uhyggelig opplevelse at de tenker på ungen. Anonymkode: b8bdc...7eb De ansatte var ekle mot henne og spurte henne om hun brukte narkotika osv... min venninne testet seg frivillig for dette hos fastlegen og fikk selvsagt ikke utslag på dette. Etter dette har hun vært tilbakeholden ovenfor helsestasjonen, men har møtt til kontroller bortsett fra en gang som hun glemte seg og en gang hvor hun var sjuk og hadde sykemelding fra fastlegen. Hva er det jævla problemet ditt? Anonymkode: 3544c...640
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #9 Skrevet 29. oktober 2016 Regner med at hun har gått til lege for oppfølging og kontroll av barnets utvikling da hun er skeptisk til helsestasjon? i så fall kan hun bare fremlegge bevis for det. Har hun ikke gjort dette så er hun kanskje litt ressurssvak og kan trenge litt veiledning av barnevernet? Anonymkode: a06d8...c6c 15
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #10 Skrevet 29. oktober 2016 Den ene helsesøsteren som jobber der var blant annet helsesøster for min venninne og hennes kull når min venninne gikk på videregående. Det står i min venninnes journal at hun var borte fra skolen pga glattcelleopphold pga av fyll når hun gikk på videregående. Denne helsesøsteren fremla narkopåstander mot min venninne pga dette og fordi helsesøster mente hun så sliten ut..... Anonymkode: 3544c...640
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #11 Skrevet 29. oktober 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres ekstremt kjent ut. Om en viss blogger som mistet barnet til BV, flyttet og ble gravid igjen... Historien din er identisk til den historien jeg har hørt. Anonymkode: b3fdd...4a7 Min venninne har bare ett barn. Da er det nok flere tilfeller som ligner hverandre. Anonymkode: 3544c...640 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #12 Skrevet 29. oktober 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke greit å bare glemme å sørge for sitt barns helse. Det er ikke valgfritt. Anonymkode: 1e1df...38a Min venninne sørger for sitt barns helse. Hun hadde sykemelding den ene gangen og glemte den andre gangen. Er du treg???? Anonymkode: 3544c...640 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #13 Skrevet 29. oktober 2016 For meg er det irrelevant hvor ubehagelig hun synes det er, det er tydelig til barnets beste. Hvis det ikke er noen problemer får hun jo beholde barnet sitt. Anonymkode: a3929...211 10
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #14 Skrevet 29. oktober 2016 Vet du, helsepersonell er faktisk pålagt å spørre foreldre om både det ene og andre uten at det trenger å ligge noe vondt bak. Noen ganger er direkte spørsmål det som skal til for at en forelder innrømmer behov for hjelp. Når du ikke dukker opp på kontroll fordi du har glemt det, så ringer du helsestasjonen med en gang du kommer på det og bestiller ny time. Er du syk selv så er det også normalt å ringe og si fra, ikke skaffe seg legeerklæring først (som virker veldig suspekt fremfor å ta en tlf til rett instans) og så komme med det i ettertid. Når mor trekker seg unna tilbud som skal sikre barnets helse så er helsesøster pålagt å gi beskjed videre. Har venninnen din intet å skjule så er det jo ikke noe problem, er hun ressurssvak og trenger støtte (som godt kan være når hun slik du fremstiller det er komplett uten nettverk) så kan barnevernet komme med hjelpetiltak. Det er ingen som tar over omsorgen for barnet fordi hun ikke dukker opp på kontroll. Her gjør folk bare jobben sin, heldigvis! Anonymkode: ea9fd...5d5 25
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #15 Skrevet 29. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det irrelevant hvor ubehagelig hun synes det er, det er tydelig til barnets beste. Hvis det ikke er noen problemer får hun jo beholde barnet sitt. Anonymkode: a3929...211 Wow! Anonymkode: 3544c...640 1
applestories Skrevet 29. oktober 2016 #16 Skrevet 29. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For meg er det irrelevant hvor ubehagelig hun synes det er, det er tydelig til barnets beste. Hvis det ikke er noen problemer får hun jo beholde barnet sitt. Anonymkode: a3929...211 Hvor gammelt er barnet? Er din venninne i jobb, eller fikk hun sykmelding for å slippe kontroll? Er dette en sykmelding som eventuelt har noen påvirkning på hennes evne til å ta seg av et lite barn? 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #17 Skrevet 29. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min venninne sørger for sitt barns helse. Hun hadde sykemelding den ene gangen og glemte den andre gangen. Er du treg???? Anonymkode: 3544c...640 Merkelig å be om sykemelding fra lege når man er i permisjon? Uansett, kontroller på helsestasjonen er viktige, man kan faktisk ikke droppe dem fordi man er syk. Da må man ringe dem og få ny time til kontroll. Skjønner godt at barnevernet kobles inn. Anonymkode: 0b811...bfe 17
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #18 Skrevet 29. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Wow! Anonymkode: 3544c...640 Ja, det kan du si. Barnevernet er til for barna, ikke foreldrene. Jeg kjenner faktisk en som ble fratatt barnet sitt og som gjerne forteller om så fælt, ubehagelig og urettferdig det var. Men alle andre kan tydelig se at det var til barnets beste. Hvis man er syk eller glemmer en kontroll ringer man vel og setter opp en ny time, eller? Anonymkode: a3929...211 14
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #19 Skrevet 29. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ansatte var ekle mot henne og spurte henne om hun brukte narkotika osv... min venninne testet seg frivillig for dette hos fastlegen og fikk selvsagt ikke utslag på dette. Etter dette har hun vært tilbakeholden ovenfor helsestasjonen, men har møtt til kontroller bortsett fra en gang som hun glemte seg og en gang hvor hun var sjuk og hadde sykemelding fra fastlegen. Hva er det jævla problemet ditt? Anonymkode: 3544c...640 Hvis jeg som helsesøster hadde mistenkt at mor var ruset når hun kom med babyen sin på helsestasjonen, har jeg plikt til å ta tak i det, det har ingenting med å være ekkel å gjøre! Hvis helsesøster er bekymret for omsorgssituasjonen til barnet er hun pliktig til å sende en bekymringsmelding, så er det BVs oppgave å undersøke! Kanskje din venninne trenger litt veiledning og avlastning? Og som en annen her skriver; barn har rett på helseundersøkelser så om dette ikke foregår på helsestasjonen skal man til feks fastlegen. Anonymkode: b9a31...38f 13
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #20 Skrevet 29. oktober 2016 1 minutt siden, applestories skrev: Hvor gammelt er barnet? Er din venninne i jobb, eller fikk hun sykmelding for å slippe kontroll? Er dette en sykmelding som eventuelt har noen påvirkning på hennes evne til å ta seg av et lite barn? Barnet er to år gammelt. Sykemeldingen gjaldt halsbetennelse og varte i to uker. Min venninne er i deltidsjobb og barnet i barnehage de dagene min venninne jobber. Barnehagen har ingenting å utsette på min venninne og hun har de beste skussmål fra fastlegen. Allikevel fortsetter barnevernet å stalke min venninne. Anonymkode: 3544c...640 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå