Gå til innhold

Trygt i Oslo nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg trygg i Oslo, men min far har opplevd ran så man vet jo aldri

Skrevet

Oslo er ganske trygt i det store og hele. Ja, man kan være uheldig, men både jeg og de fleste jeg kjenner har ikke opplevd ran/vold/etc. 

Men selvsagt tar man forholdsregler, ikke fly rundt i området akerselva dritings etter byen for eksempel. 

De fleste konfliktene oppstår som regel etter fyll, mind your own business og ikke la deg egge til slosskamp er vel det jeg kan si. 

Anonymkode: f6351...456

Gjest Mattie16
Skrevet

Eneste ekle jeg opplevde i Oslo en gang, var når jeg skulle ta taxi med noen venner ut på byn. Hadde vært på vorspiel sammen og satt flere sammen i taxien. Kjører gjennom sentrum et sted og bilen må stoppe i et lyskryss. Så kommer det en guttegjeng og hopper på bilen, sjåføren blir rasende og løper ut og slår ned den ene, og så hopper de andre på han. Da løp vi ut av taxien og ropte og truet med politi osv og gjorde en stor sak ut av det, jeg hadde klar nr til politi. Men da stakk de heldigvis av og sjåføren var ikke skadet, så vi kjørte videre, vi turte ikke gå av der for var redd for den gjengen. Pluss jeg var redd for å gjøre sjåføre mer sint, han var utenlandsk og satt og bannet og ropte inni bilen. Jeg var livredd og veldig takknemlig for at jeg ikke satt alene i den taxien der..!

Gjest Elseby13
Skrevet

Det samme gamle spørsmålet... *sukker oppgitt*

Jeg har bodd i Oslo i 32 år og aldri følt meg utrygg. ikke på Grønland heller.

Skrevet
På 30.10.2016 den 8.47, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Ei venninne av meg fortalte om en ekkel episode som skjedde nylig. Hun stod alene og ventet på bussen, hvor noen idioter som dukket opp begynte regelrett å ta på henne og ville ha henne til å bli med dem. Tok henne på puppene å greier. De snakket ikke norsk. Hun gadd heller ikke anmelde episoden selv om hun ble grovt krenket og livredd måtte be noen møte henne på holdeplassen hun skulle gå av.  Jeg tipper det er mange jenter som har opplevd liknende, og som kunne endt mye verre om de ikke hadde håndtert situasjonen riktig. 

Anonymkode: e16f4...5ad

Det er opplevelser som dette som den største faren for unge kvinner og jenter alene i Oslo. 

Historier om ran, knivstikking og slåsskamper er ingenting å bekymre seg for. De er sjeldne og rammer ikke unge kvinner spesielt, ås sjansene for oppleve noe slikt er mikroskopisk. 

Seksuelle krenkelser av forskjellige slag derimot, inkludert voldtekt, er det som rammer kvinner i et bestemt aldersspenn spesifikt. Så hold deg unna innvandrermenn spesielt og menn generelt så er reduserer du risikoen for at noe skjer. Dvs Står du på en bussholdeplass og det kommer en gjeng innvandrermenn, så gå til en annen holdeplass. Stå ikke og risiker din helse for prinsippet om kvinners frihet, det driter disse gutta i. De ser bare en hore de kan gjøre som de vil med.

Anonymkode: a9876...1c4

Skrevet

Jeg har ferdes mye i Oslo om natta pga. jobb. De verste stedene er gjerne nær narkohospitser og kommunale boliger. De finnes endel slike områder gater på Majorstuen. Rundt Industrigata husker jeg det skjedde mye kriminelt om natta før. Selv om jeg er en stor mann og var alltid edru, så hendte det at jeg måtte løpe vekk for å ikke blir slått ned eller ranet. Som barn var det enda verre rundt Vika når jeg ikke var stort nok til å løpe vekk fra barneranere og pedofile.

Kanskje alt har blitt mye bedre nå?

Anonymkode: c21f9...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...