Holly Hobbie Skrevet 23. november 2004 #1 Del Skrevet 23. november 2004 Mannen min har astma/allergi. I hverdagen merker han ingenting til det, men hver gang han er paa besok hos foreldrene sine saa renner det fra nesen, oynene blir roede og han faar ikke sove om natten fordi han nesten ikke faar puste. Han har en spray men den virker bare litt. Han er visst allergisk for husstoev, men jeg og han har en mistanke om at han ogsaa er allergisk for hunder, da foreldrene hans har to stk. labrador som er overalt. Og med vegg-til-vegg-tepper i hele huset gjoer det vel at stov og haar samler seg ekstra mye, selv om de paastaar de stovsuger nesten hver dag. Hadde det hjulpet aa gjoere gjesterommet hundefritt og lagt nytt teppe (sjoegress, for eksempel?)? Alle teppene de har er minst 15 aar gamle....de vil jo at soennen deres skal trives hos dem saa hadde det hjulpet aa bytte tepper (helst burde det vel vaert parkett).? Noen som har erfaringer? Slik det er naa gruer mannen min seg til aa besoke foreldrene sine, og jeg blir ganske engstelig naar jeg hoerer pusten hans! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #2 Del Skrevet 23. november 2004 Teppene må ut! Han må ikke finne på å sove i rom med tepper. Det hjelper jo noe om det ikke er teppe på rommet han skal sove, og at hundene aldri er der. I tillegg må der selvfølgelig støvsuges og tørkes støv samme dag som han kommer. Er det dundyner der? Kanskje han ikke tåler dun heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 23. november 2004 #3 Del Skrevet 23. november 2004 For å hjelpe immunforsvaret ved slike akutte situasjoner, ta solhatt, 1500 mg c-vitamin og spis hvitløk. Han kan prøve å oppsøke en homeopat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 24. november 2004 #4 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg har også astma og allergi. Tepper er drepen for meg, klarer ikke puste hvis jeg må være i et rom med teppe over lengre tid. Teppene må fjernes, legg parkett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Popelka ulogget Skrevet 24. november 2004 #5 Del Skrevet 24. november 2004 Tusen takk for klare svar. Det betyr mer ammunisjon i kamp med svigersene! De skjoenner fortsatt ikke at det ikke nytter aa bytte ut det gamle teppet med et nytt et, om et aar eller to blir det helt sikkert like ille! Stakkars mannen min, han fikk ikke sove saa mye som et sekund sist gang vi var der, naa i helgen. Vi skal vaere fire netter der nede om noen uker, og prover aa finne en loesning...Oensk meg lykke til med aa overbevise dem om at teppet maa ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 24. november 2004 #6 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg er ikke helt enig med de som sier at tepppet må ut, jeg...det kommer iallefall veldig ann på hva som blir lagt istede... Jeg er også veldig plaget av både astma og allergier og reagerer myyye mer på noen laminat-/parkettgulv enn på både teppper og hunder!! det har vistnok noe med limet å gjøre! For min del er det bedre med et godt rengjort teppe overnevnte... Helt personlig liker jeg fliser-lett med renhold(selv med dyr, mine svigerforeldre har katter :-? )...og jeg trenger ikke bekymre meg i det hele tatt... Ellers vil jeg gjerne anbefale Norges Astma og allergiforbunds hjemmesier... (Produktanbefalinger: http://www.naaf.no/inneklima/index.jsp?id=6) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 24. november 2004 #7 Del Skrevet 24. november 2004 Forresten - han burde kanskje skifte medisiner også...jeg prøvde myye forskjellig før jeg fant noen som fungerte... Og allergitabletter som han tar før han kommer til foreldrene sine...så de rekker å virke... Om det er hundene han reagerer på er det enkleste kanskje å medisinere riktig... Send meg gjerne en Pm om det er mer du lurer på - skal svare så godt jeg kan...men ser det nok ikke før i morgen...må gå nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå