AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1 Skrevet 29. oktober 2016 ''Ute av stand til å sove'' ''Klarer ikke spise'' ''Vil gråte hele tiden''. Hver gang jeg leser om depresjon er dette ''symptomer'' som gang på gang er skrevet. Og nå begynner jeg å bli dritt lei. Jeg lurer litt på om jeg er deprimert, jeg tør ikke snakke med noen om det fordi jeg skammer meg, så jeg vet ikke, men helt siden vgs. har livskvaliteten min sunket betraktelig og familien har lagt merke til at jeg har forandret meg - Da selvsagt til det negative. Jeg er blitt irritabel, fått negativt tonefall til alt, og karakterene mine blir bare dårligere og dårligere. For ikke å snakke om motivasjonen min. Jeg orker ingenting. Uansett, jeg vet ikke om jeg er deprimert eller ikke, men folk med depresjon er da ikke slike som er våken hele natten, sulter og gråter? Jeg klarer så vidt å holde meg våken - vil sove hele tiden! Legger meg ofte rett etter middag og våkner ikke før neste dag, og er likevel trøtt! Jeg spiser mye. Helt siden vgs. har jeg lagt på meg en hel del, fordi jeg trøstespiser hele tiden. Og gråte? Jeg gråter nesten ikke. Jeg er helt følelsesløs. Jeg gråter kanskje etter 2-3 måneder med skjulte følelser når det blir for mye for meg. Det som gjør meg så dritt lei er at folk tror folk med depresjon ikke sover, ikke spiser og gråter hele tiden. Hvorfor er det ingen artikkel om at depresjon er annerledes hos alle mennesker, og at enkelte sover mer, spiser mer, og viser ikke følelser? Hvorfor er sanger som omhandler depresjon at man ikke får sove? Hva er det med denne ''generaliseringen''??? Er jeg bare helt på bærtur? Beklager, men er av en eller annen grunn irritert nå, så må bare få det ut et eller annet sted. Ja irritasjonsmomentet mitt er kanskje ulogisk, men men... Anonymkode: 77861...d96
Gjest 123Sol Skrevet 29. oktober 2016 #2 Skrevet 29. oktober 2016 Enig med deg. Gråting er ikke et depresjonstegn hos mer. Mer tomhet, føler ingenting, hverken glede, sorg, tristhet, sint osv osv. Bare tom. Og jeg klarer å sove, mye mer enn når jeg er "i vanlig humør"
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Depresjon er en folkesykdom. Og folk er forskjellige. Om du leser nok på symptomer, så vil du se at å sove for mye er vel så vanlig som å omtrent ikke sove. Å overspise er et like vanlig symptom som å ikke ha matlyst. Dette er likevel bare noen symptomer, og det er en lege/psykolog/psykiater som skal utrede og sette diagnose. Ingen måter å reagere på er feil. Vi er ulike Anonymkode: ed1eb...ab0 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 Synes denne er fin, jeg så den i går. Han snakker om utfordringene med depresjon på en fin måte. Man kan ha et helt tullete søvnmønster og sove altfor mye. Spise altfor mye. Ikke greie å grine eller føle overhodet. Man kan også være veldig sint. Som sagt så godt allerede, vi er ulike. Anonymkode: cafac...088 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #5 Skrevet 30. oktober 2016 Er enig i at det kan være vanskelig å vite når man leser de symptomene. Selv spiser jeg som en hest, gråter ikke mye, men får ikke sove. "Er man faktisk deppa, eller er det bare noen dårlige dager?" Anonymkode: a7746...347
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #6 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg gråter ikke, men føler meg mere følelsesløs, bryr meg ikke om noe, synes igrunn alt er dritt, orker ingenting, har bare lyst til å sove for da slipper jeg å kjenne på hvordan jeg har det, tiltaksløs. Kjenner meg veldig sliten hele tiden. Anonymkode: 5b709...ed1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #7 Skrevet 30. oktober 2016 Symptomene du skriver opp er mer symptomer for angst enn depresjon. Dine er for depresjon.. Anonymkode: 2eef9...471
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå