Snuppelure Skrevet 23. november 2004 #1 Skrevet 23. november 2004 Jeg har lovet å hjelpe en venn av meg med ribbe-middag på fredag. Kan jeg steke ribben ferdig dagen før, og bare varme den på selve dagen? Det hadde vært fint det......
Arkana Skrevet 23. november 2004 #2 Skrevet 23. november 2004 Den kan du fint gjøre. Du trenger ikke engang varme den opp hvis du ikke vil det. Server ribben kald, men med varm saus over.
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2004 #3 Skrevet 23. november 2004 Jeg har lovet å hjelpe en venn av meg med ribbe-middag på fredag. Kan jeg steke ribben ferdig dagen før, og bare varme den på selve dagen? Det hadde vært fint det...... Vi har gjort det i familien i alle år. Det eneste vi ikke har varmet opp dagen etter er svoren. Mulig det går men vi har aldri tatt sjansen på en myk utgave
summer25 Skrevet 24. november 2004 #4 Skrevet 24. november 2004 Hvorfor steke den dagen før? Det er jo ikke noe jobb, den streker seg jo selv inni ovnen. Dessuten har det en tendens til å bli tørt kjøtt av sånt!
Snuppelure Skrevet 24. november 2004 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2004 Hvorfor steke den dagen før? Det er jo ikke noe jobb' date=' den streker seg jo selv inni ovnen. Dessuten har det en tendens til å bli tørt kjøtt av sånt![/quote'] Fordi denne middagen skal være 1 time utenfor byen, og så tidlig på kvleden at om jeg skal steke den samme dag må jeg ta flere timer fri fra jobben, og det passer litt dårlig derfor steke dagen før.
pusla Skrevet 24. november 2004 #6 Skrevet 24. november 2004 Mamma har alltid stekt ribba lille juleaften hun, og varmet den opp på julaften. Det går kjempefint, det!
summer25 Skrevet 25. november 2004 #7 Skrevet 25. november 2004 Hvis du skal ha med deg ribba slik som Snuppelure, da er det OK, MEN hvorfor andre folk driver å steiker ting dagen før det skjønner jeg ikke.... Du kan til og med la ribba steike seg selv mens du f.eks er i kirka....
pusla Skrevet 25. november 2004 #8 Skrevet 25. november 2004 Hvis du skal ha med deg ribba slik som Snuppelure, da er det OK, MEN hvorfor andre folk driver å steiker ting dagen før det skjønner jeg ikke.... Du kan til og med la ribba steike seg selv mens du f.eks er i kirka.... Det skjønner ikke jeg heller. Men det er nå sånn min kjære mor gjør det (tror bare hun liker å ting gjort unna på forhånd, av en eller annen grunn), og det går helt fint. Skal spørre henne i år, jeg!
Gjest Lady-M Skrevet 26. november 2004 #9 Skrevet 26. november 2004 Det er STOR forskjell på stekt dagen før og nystekt! Ribba er jo best når den er saftig med sprø svor! Ribbe er noe av det enkleste å steke, det lager seg jo selv... Jammi... fikk lyst på ribbe...
Gjest allium Skrevet 26. november 2004 #10 Skrevet 26. november 2004 Hvis du skal ha med deg ribba slik som Snuppelure, da er det OK, MEN hvorfor andre folk driver å steiker ting dagen før det skjønner jeg ikke.... Du kan til og med la ribba steike seg selv mens du f.eks er i kirka.... Er det trygt da ? Lurer på dette selv, for jeg skal ha julaften iår, og jeg har tenkt meg i kirken med barna. Så jeg har tre alternativer: Steke ribben lille julaften, steke den på julaften og ta sjansen på å gå fra den, eller steke den på julaften og be moren min komme litt tidligere og passe på den (hun går garantert ikke i kirken).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå