AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1 Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg har kommet til det punktet at jeg ikke har lyst til å feire julaften. Før var julaften min yndlingsdag i året, men ting har blitt så annerledes. Jeg har en samboer, og allerede i september begynner foreldrene våre å spørre hva vi skal. Det blir som regel ikke spurt på en hyggelig måte, men med blodig alvor. Jeg opplever dette som ganske ubehagelig, det er en slags desperathet som kommer til overflaten. Frem til nå har jeg og samboer feiret hver for oss, noe som vi begge har syntes vært greit. De siste to årene har vi fått kommentarer på om vi ikke snart skal feire sammen, og at det er litt rart at vi feirer hver for oss. Dette provoserer meg. Hvordan vi velger å feire julaften burde vel strengt tatt ikke bry noen andre. De 3 siste åree har julaften også endret seg hjemme. Før var det bare den nærmeste familien hjemme, men nå feirer vi standard med søsteren til mamma og hennes tre døtre, altså mine kusiner. De tar utrolig stor plass, de prater mye. I jul i fjor så sa jeg nesten ikke eneste ord fordi disse tre jentene holdt det gående (de er i begynnelsen av 20-årene). Disse jentene får også utrolig mye gaver. Jeg vet ikke om jeg vil kalle det gaver egentlig, men store mengder innpakket nips - innpakkede bomulpads, innpakkede sokkepar og i fjor fikk hun ene et sett med kaffekopper hvor hver kopp var pakket inn for seg, og vi brukte sikkert 15 min på å pakke det opp. Til sammen sitter vi rundt 4,5 timer og åpner gaver, hvor 3,5 av disse timene kun er forbeholdt kusinene mine. Før var det alltid koselig med gaveåpning, men slik det er nå så er det rett og slett kjedelig. Jeg kjenner heller ikke disse kusinene noe godt, så jeg har ikke noe forhold til dem i det hele tatt. Det er også en del andre ting som gjør kvelden slitsom, ting jeg ikke har lyst til å nevne her. Så jeg vet ikke... Jeg har bare fått julaften helt opp i halsen de siste årene. Når jeg tenker på julaften nå, så kjenner jeg nesten pulsen øke og jeg føler en sterk avsky. I tillegg bor foreldrene mine 2,5 timer unna, så det blir ganske mye kjøring på en kveld. Jeg har heller ikke lyst til å feire med samboer. De feirer jul på en helt annen måte, det er meningen at man skal komme stivpyntet og deretter er det mingling med champagne. Det blir ofte mye drikking og folk blir fulle, så jeg har overhodet ikke lyst til å feire julaften der. Så i år har jeg bare lyst til å være hjemme alene. Ikke feire julaften i det hele tatt. Flere som har gjort det? I så fall - hvordan var det? Man tenker at julaften er den kvelden i året hvor man burde være med familie, så jeg vet ikke. Kanskje jeg vil angre når jeg sitter der alene på kvelden, selv om jeg ikke tror det. Anonymkode: 95bf5...2bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timaras Skrevet 29. oktober 2016 #2 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Har ikke feiret julaften på 3 år her. Orker ikke på denne kvelden. Det er kun stress. Jeg koser meg og ser tv. Og har en helt Vanlig dag. Endret 29. oktober 2016 av Jaikkesant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 29. oktober 2016 #3 Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg har ikke lyst, men føler det ikke er mye forståelse for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #4 Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg har det litt på samme måte som deg jobber turnus da, så jeg har de 3 siste årene skrevet lapp over vaktlisten hvor jeg skriver at jeg med glede jobber julaften, både dag, kveld og natt! Det er ALLTID noen som vil ha fri, det jobber både mødre og bestemødre hos oss. Jobber du turnus? Til gjengjeld har jeg fått fri nyttårsaften disse 3 årene, så kan jeg feste og kose meg med samboeren min Anonymkode: 77c0f...3c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #5 Del Skrevet 29. oktober 2016 Hvis du jobber turnus kan du alltids avlyse familie med at "du desverre MÅ jobbe" Anonymkode: 77c0f...3c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hapi Skrevet 29. oktober 2016 #6 Del Skrevet 29. oktober 2016 Hvorfor feirer dere ikke sammen? Og man *må* jo ikke feire julaften. Jeg feirer ikke jul i det hele tatt, siden familien min er på andre siden av fjellet og jeg orker ikke kjøre dit på vinterføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Foxyyyyyy Skrevet 30. oktober 2016 #7 Del Skrevet 30. oktober 2016 Gruer meg til jul jeg også. Har vært slik de 3 siste årene..😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå