Gå til innhold

fluor er rottegift

Anbefalte innlegg

Skrevet

this HTML class. Value is http://www.magasinet les om flour svindelen her !!! Flour er kreft fremkalle de osv.. kjøp tannpasta uten flour.

Skrevet

Fluor er fint for tennene, derfor kan man bruke fluor i tannkrem, for den spyttes ut.

Fluortabletter er ikke bra, derfor bør man heller bruke fluorskyll og spytte ut. 

Anonymkode: c2f04...14a

• Liker 2
Skrevet

det står klart her :  Blant giftvirkningene av fluor kan nevnes hudsykdommer som dermatitt, eksemer og elveblest. Fordøyelsesproblemer, hodepiner og migrene, samt generell utmattelse er også blitt rapportert blant hypersensitive personer, og symptomene forsvant etter at de sluttet med fluortilsetninger.

Forskningsrapporter viser også at fluor i en så liten mengde som halvparten av det som brukes ved fluoridering av vann, i stor grad øker risikoen for skader på arvestoffet. Dr. Dean Burk ved National Cancer Institute i USA, utførte en rekke undersøkelser i 1970-årene som indikerte at mer enn 10 000 dødsfall pr. år i USA som skyldtes kreft, hadde sin årsak i fluortilsetninger. I 1989 bekreftet Argonne National Laboratories at fluor kunne omdanne normale celler til kreftceller. Samme år utga det prestisjetunge Batelle Research Institute en rapport som viste at fluor fremkalte en sjelden form for leverkreft hos mus, samt kreft og svulster i munnhulen hos rotter og benkreft hos hanrotter.

Fluorforbindelsen natriumfluorid (NaF) har i en årrekke vært brukt som rottegift. Det er det samme stoffet som vanligvis brukes i fluortannkrem og i fluoridert drikkevann.

Den dødelige dose natriumfluorid er mellom 5–10 gram for en voksen person på 70 kilo. En tube fluortannpasta inneholder mer enn nok fluor til å drepe et lite barn på 12 kilo. Men inn i munnen til barn og voksne må denne rottegiften! Ikke til å undres over at tannpastatubene bærer denne advarselen: «oppbevares utilgjengelig for barn».

• Liker 1
Skrevet

Hovedargumentet fra tannlegenes og helsemyndighetenes side for å bruke fluortilsetning, er at den angivelig skal forebygge tannråte (karies). Forskning på området har imidlertid ikke påvist at fluor virker etter sin hensikt, men at giftvirkningene er langt større enn de eventuelle fordelene.

• Liker 1
Skrevet

Og likevel trenger vi både fluor og jod. Uten jod får du struma, og fluor er nødvendig for tennene.

You do the math ;)

Anonymkode: b74a3...8a7

• Liker 8
Skrevet

1) Du er i feil underforum, dette har ikke med mat å gjøre. Ta gjerne med deg misforståelsene dine over til Kropp og helse. 

2) Det du ikke har forstått er at alt handler om dosering. Det er en hel masse som er bra for oss i små doser på rett sted, men giftig om det er brukt feil eller i for store doser. Se bare på helt vanlig salt, det er dødelig med både for lite og for mye av det. 

3) 

3 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

Forskning på området har imidlertid ikke påvist at fluor virker etter sin hensikt

WTF? Tannlegen min ville nok ha litt av hvert å si om det utsagnet der. Ikke noe av det ville være positivt. 

Anonymkode: 43d4e...d17

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, lokmeister2016 skrev:

Hovedargumentet fra tannlegenes og helsemyndighetenes side for å bruke fluortilsetning, er at den angivelig skal forebygge tannråte (karies). Forskning på området har imidlertid ikke påvist at fluor virker etter sin hensikt, men at giftvirkningene er langt større enn de eventuelle fordelene.

Nei, er du nå ute med konspirasjonsteorier om lege- og tannlegeforeningens skjulte ønske om forgiftning av befolkningen (igjen) :skratte:

Anonymkode: b74a3...8a7

• Liker 11
Skrevet (endret)

Fluoridisering av vann er ikke noe vi driver med i Norge, det finnes imidlertid en del naturlige forekomster i drikkevann.

Det er faktisk viktig å ha fluor i kroppen, det er overdosering som er farlig - akkurat som det er med andre grunnstoffer. Det er såvidt jeg vet sjeldent at noen lider av underskudd på fluor, men normalt bruk er helt forsvarlig. Om en lurer på hvordan nivåene er i drikkevannet en inntar, fordi en er redd for overdosering, kan en sjekke dette hos vannverket eller ta prøver selv om en har egen vannkilde.

•  
Endret av absinthia
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, absinthia skrev:

Fluoridisering av vann er ikke noe vi driver med i Norge, det finnes imidlertid en del naturlige forekomster i drikkevann.

Det er faktisk viktig å ha fluor i kroppen, det er overdosering som er farlig - akkurat som det er med andre grunnstoffer. Det er såvidt jeg vet sjeldent at noen lider av underskudd på fluor, men normalt bruk er helt forsvarlig. Om en lurer på hvordan nivåene er i drikkevannet en inntar, fordi en er redd for overdosering, kan en sjekke dette hos vannverket eller ta prøver selv om en har egen vannkilde, 

•  

Dette er den rasjonelle tilnærmingen om man er redd for å få i seg for mye fluor. 

• Liker 1
Skrevet

Bruk en litt mer troverdig kilde neste gang, så kanskje noen tar deg på alvor.

Anonymkode: cd2ae...9b9

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok fluortabletter i mange år da jeg var barn. :gave:

Anonymkode: 7bb6e...4d4

Skrevet

Du burde endre navn på tråden til noe mer passende. Jeg foreslår: "Fluor er giftig - og andre konspirasjonsteorier".

Anonymkode: 44b32...24d

• Liker 4
Skrevet (endret)
2 timer siden, lokmeister2016 skrev:

"De eventuelle fordelene, samt litt info om nevnte forskning på området".

Skjermbilde 2016-10-29 kl. 18.15.02.png

Skjermbilde 2016-10-29 kl. 18.15.14.png

Skjermbilde 2016-10-29 kl. 18.15.28.png

Endret av Hot mess
  • Liker 3
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg ts. Bruker tannkrem uten fluor, og det kommer det til å bli mer og mer av i fremtiden. Så kan andre her som følger tannlegens prinsipper, se hvem som hadde rett.

Tannlegeindustrien, er det samme som legemiddelindustrien, interessert i å tjene mest mulig penger. Det er ikke helsa til folk de først prioriterer, for å si det sånn. Dette med fluor har vært påvist lenge, men dum som mange er, fortsetter de med å ta fluor fordi tannlegen sier det...

Anonymkode: 29241...6da

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg ts. Bruker tannkrem uten fluor, og det kommer det til å bli mer og mer av i fremtiden. Så kan andre her som følger tannlegens prinsipper, se hvem som hadde rett.

Tannlegeindustrien, er det samme som legemiddelindustrien, interessert i å tjene mest mulig penger. Det er ikke helsa til folk de først prioriterer, for å si det sånn. Dette med fluor har vært påvist lenge, men dum som mange er, fortsetter de med å ta fluor fordi tannlegen sier det...

Jeg har mer tiltro til tannleger enn til konspirasjonsteoretikere, ja. Det er et faktum at tannhelsen gjorde et kjempehopp når fluortannkremen kom. Det er også et faktum at dårlig tannhelse har store ringvirkninger på resten av kroppen. 

Og tannlegen min tjener ikke penger på at tennene mine blir sterkest mulig, tvert imot. 

• Liker 9
Skrevet

Kildebruken din er ikke helt optimal, TS. Her bør du prøve på nytt.

Giftgassen FLUOR, som er ekstremt giftig, er ikke det samme som FLUORID du finner i tannkrem. Fluorid kan selvfølgelig også være et giftstoff i store nok doser, sånn som alle andre substanser på denne jordkloden kan være (Ja tenk, drikker du nok vann dør du! For et grusomt giftstoff)....

I en tube tannkrem er konsentrasjonen av fluorid lav, og man bruker bare litt av denne tuben hver dag. Effekten av fluorid i tannkrem har gjennom flere tiår vist god effekt. Det er tross alt ikke lenger vanlig å høre at folk har fåtr gebiss i konfirmasjonsgave, eller? 

Det er trist at mange i yngre generasjoner er så redde for alt mulig i denne verden (og dessuten baserer frykten sin på propagandanettsted). Tipper du er vaksinemotstander også, TS.

Anonymkode: b145e...c78

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kildebruken din er ikke helt optimal, TS. Her bør du prøve på nytt.

Giftgassen FLUOR, som er ekstremt giftig, er ikke det samme som FLUORID du finner i tannkrem. Fluorid kan selvfølgelig også være et giftstoff i store nok doser, sånn som alle andre substanser på denne jordkloden kan være (Ja tenk, drikker du nok vann dør du! For et grusomt giftstoff)....

I en tube tannkrem er konsentrasjonen av fluorid lav, og man bruker bare litt av denne tuben hver dag. Effekten av fluorid i tannkrem har gjennom flere tiår vist god effekt. Det er tross alt ikke lenger vanlig å høre at folk har fåtr gebiss i konfirmasjonsgave, eller? 

Det er trist at mange i yngre generasjoner er så redde for alt mulig i denne verden (og dessuten baserer frykten sin på propagandanettsted). Tipper du er vaksinemotstander også, TS.

Anonymkode: b145e...c78

Dette er nok ikke spesielt for "yngre generasjoner", dessverre :P 

Anonymkode: f0acf...a53

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er kildene dine da? Påvist av hvem? Du kan ikke forvente at vi skal ta ditt ord for det, DET hadde vært dumt. Jeg venter i spenning på fagfellevurderte kilder. 

Anonymkode: f0acf...a53

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...