AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1 Skrevet 29. oktober 2016 (endret) I dag har Fredrikstad blad en artikkel om en 11-åring som ble skadet av medelever og som i dag er uføretrygdet som følge av disse menene. Hva synes du om dette? Uføreforeningen (https://www.facebook.com/Uforeforening/) har fulgt denne saken tett, også med råd og støtte til den berørte i hans lange vei for å komme til en avslutning. For å lese hva som skjedde denne skjebnesendrende dagen kan du lese artikkelen som .pdf dokument (http://proffinfo.com/f-b/artikkel.pdf) eller laste den ned (http://proffinfo.com/f-b/artikkel.doc) eller besøke avisen her http://www.f-b.no/…/i-1990-ble-han-mobbet-av-…/f/5-59-568960 Anonymkode: 5ceb8...3e8 Endret 2. november 2016 av lillesky
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #2 Skrevet 29. oktober 2016 Uføreforeningen?? Virkelig? Anonymkode: 92ef3...bc4 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uføreforeningen?? Virkelig? Anonymkode: 92ef3...bc4 Det er en uoffisiell facebook side som kaller seg uføreforening. Målet er å skape et uoffisielt talerør som gjør at folk kan nå igjennom ved å stå samlet og støtte hverandre blant annet, spesielt i vanskelige saker hvor den svake part ikke blir hørt rett og slett. Ved å like en artikkel/post så vil man da ta del i nyhetsfeeden hvor man igjen kan være med å gi støtte i slike saker som det nevnes her, eller få opplysninger om diverse temaer som vil kunne anngå mange. Man også tipse ([email protected]) om temaer/artikler/saker som måtte berøre folks ulike rettigheter. Anonymkode: 5ceb8...3e8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 Der er en tulleside. Ingen bør, eller behøver å gå den veien for informasjon eller hjelp. Syteside! Dere fremstår som en gruppe klagere. Det finnes en rett og en feil vei å få hjelp. Dette er feil. Anonymkode: 3cbae...9ac 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der er en tulleside. Ingen bør, eller behøver å gå den veien for informasjon eller hjelp. Syteside! Dere fremstår som en gruppe klagere. Det finnes en rett og en feil vei å få hjelp. Dette er feil. Anonymkode: 3cbae...9ac Les artikkelen i Fredrikstad blad og som du kan finne kopi av her ( http://proffinfo.com/f-b/artikkel.pdf). Her har den det gjelder brukt alle kanaler bortsett fra en, dvs å saksøke kommunen. Han har heller valgt den lange veien å gi kommunen mulighet til å komme i møte. kommer de ikke i møte så vil det bli rettsak. Noen ganger så må det media til i form av aviser,sosiale medier osv for å få budskapet gjennom. Etter min mening er det å unngå et søksmål det mest riktige i det lengste, men må man så må man. I dette tilfelle er det nok du som desverre syter og generaliserer. Les artikkelen og kom heller med konstruktiv kritikk om det denne saken handler om. Anonymkode: 5ceb8...3e8 4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #6 Skrevet 29. oktober 2016 Håper alle som mobber andre får strenge fengselsstraffer. De ødelegger gjerne hele livet til et annet menneske. Jeg synes 10 år fengsel er passe, selv om det gjerne burde være lenger straff. Anonymkode: 2db3b...cdd 5
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #7 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg er ufør, men uføreforeningen holder jeg meg laaaangt unna! Det finnes langt bedre interesseorganisasjoner som kan tale ens sak i forhold til rettigheter. Uføreforeningen er en forening der det man har til felles er at man er ufør, og det kjenner jeg at er et tynt grunnlag for fellesskap. Anonymkode: 9de78...b28 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #8 Skrevet 29. oktober 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ufør, men uføreforeningen holder jeg meg laaaangt unna! Det finnes langt bedre interesseorganisasjoner som kan tale ens sak i forhold til rettigheter. Uføreforeningen er en forening der det man har til felles er at man er ufør, og det kjenner jeg at er et tynt grunnlag for fellesskap. Anonymkode: 9de78...b28 Synes tanken er god jeg at man får en mental støtte i en krevende situasjon. Anonymkode: 5ceb8...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #9 Skrevet 29. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper alle som mobber andre får strenge fengselsstraffer. De ødelegger gjerne hele livet til et annet menneske. Jeg synes 10 år fengsel er passe, selv om det gjerne burde være lenger straff. Anonymkode: 2db3b...cdd Her er en erstatning på sin plass etter å ha lest artikkelen mener nå jeg. Mail sent. Anonymkode: 5ceb8...3e8 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #10 Skrevet 29. oktober 2016 Ordfører mfl vil ikke gi seg uten at de blir tvunget via søksmål. Se lignende sak i Malvik kommune, hvor søksmål ga god uttelling for saksøker (søk på mobbing + Malvik). Anonymkode: f12a2...f63 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #11 Skrevet 30. oktober 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ordfører mfl vil ikke gi seg uten at de blir tvunget via søksmål. Se lignende sak i Malvik kommune, hvor søksmål ga god uttelling for saksøker (søk på mobbing + Malvik). Anonymkode: f12a2...f63 Det er en ille sak den i f-b, huff. Noen som vet om flere saker? Anonymkode: 5ceb8...3e8
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #12 Skrevet 30. oktober 2016 Foreningen har jeg ikke hørt om før, men etter å ha lest artikkelen mmener jeg at erstatning er på sin plass. Han har skriftlig dokumenasjon på at mobbing fant sted, at lærerne "ikke husker" skal ikke frata kommunen erstatningsansvar her. Anonymkode: dcc60...029 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #13 Skrevet 31. oktober 2016 Hei Er den skadelidne her. Hadde satt veldig pris på om du vil sende e-post til e-post listen mhp temaet. Det ville være til stor hjelp. Anonymkode: 5ceb8...3e8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #14 Skrevet 31. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Er den skadelidne her. Hadde satt veldig pris på om du vil sende e-post til e-post listen mhp temaet. Det ville være til stor hjelp. Anonymkode: 5ceb8...3e8 Forstår godt at du ønsker deg mer aktivitet i tråden, men du bør være klar over at alle kan se at innleggene dine er skrevet av samme bruker. Anonymkode: 45422...002 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #15 Skrevet 31. oktober 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår godt at du ønsker deg mer aktivitet i tråden, men du bør være klar over at alle kan se at innleggene dine er skrevet av samme bruker. Anonymkode: 45422...002 Det er ikke noe problem det kan sees. Jeg ønsker en diskusjon rundt temaet, denne saken og lignende saker. Rettsvernet burde styrkes fra politisk hold for eksempel for folk som blir utsatt for slikt. Kan argumentet som blir brukt: "lærerne husker ikke" brukes når det foreligger dokumentert vold ved flere tilfeller for eksempel? Detet er jo ansvarsfraskrivelse fra kommunen. Anonymkode: 5ceb8...3e8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #16 Skrevet 31. oktober 2016 Tror ikke appeller har noen reell virkning. Man får høre noen fine ord om at man må ta mobbing på alvor, ansvarsfraskrivelser osv. Den eneste måten til å få disse folkene til å høre på er å kjøre saken i rettssystemet. Malvik-saken er et eksempel på hvor langt en kommune kan være villige til å gå for å fraskrive seg ansvaret. De tok heldigvis til fornuft til slutt. Sannsynligvis så vil de fraskrive seg ansvar så langt det er mulig for å forhindre at flere som har vært utsatt for mobbing skal kreve erstatning. De vil med andre ord ikke ta ansvaret for den begredelige innsatsen de har gjort mot mobbing. Anonymkode: 334ea...147 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #17 Skrevet 31. oktober 2016 Det skal jo lite til for å bli 100 % uføretrygdet i Norge uansett. Sikker på at den omtalte kunne hatt enkle jobber. Anonymkode: 985df...fe0
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #18 Skrevet 31. oktober 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal jo lite til for å bli 100 % uføretrygdet i Norge uansett. Sikker på at den omtalte kunne hatt enkle jobber. Anonymkode: 985df...fe0 Hvordan går man frem for å bli ufør? Du vet tydeligvis noe om temaet. Anonymkode: 334ea...147
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #19 Skrevet 31. oktober 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal jo lite til for å bli 100 % uføretrygdet i Norge uansett. Sikker på at den omtalte kunne hatt enkle jobber. Anonymkode: 985df...fe0 Du tar nok feil der. Er snakk om nakkeskade og nervesensitering. Sympomer er svært uforutsigbare og overskudd skal brukes til å holde helsen stabil. Skal ikke beskrive hva som skjer når man gjør ulike ting. Listen blir for lang. Vet at det er holdningen til mange, men de sliter da ikke med alvorlige kroniske skader. Mener selv at man skal bru brukbruke restarbeidsevne hvis man har det. Når det gjelder nevrologiske skader er ikke det altid forenlig desverre. Anonymkode: 5ceb8...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå