AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1 Skrevet 29. oktober 2016 Det står på SAS sine sider at du får poeng også ved å fly med Star Aliance partenere. Det er 1 mnd siden jeg fløy med Turkish Airlines, og 2 uker siden jeg fløy med dem igjen. Jeg prøvde å etterregistrere, men det ble avvist. Jeg leste at det kan ta inntil 6 uker (eller noe slik) før det blir registrert. nå skal jeg booke med en annen partner, men hvordan får man med eb nr sitt? Jeg når jo aldri frem til riktig kundebehandlere. Jeg kontaktet SAS på chaten, men de kunne ikke hjelpe meg fordi dette ikke var SAS fly. Øøh, hvem kontakter man dersom da? Det er da ingen som har peiling virker det som? Anonymkode: c61d1...599
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #2 Skrevet 29. oktober 2016 Hva mener du med å etterregistrere? Sånn at man registrerer kortet etter flyturen? Anonymkode: 06dfd...556
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med å etterregistrere? Sånn at man registrerer kortet etter flyturen? Anonymkode: 06dfd...556 Ja. dersom det er manglende poeng. Anonymkode: c61d1...599
reiseglad Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Du må ta vare på billetten din, og etterregistrere på din side på SAS. Husk å få med billettnummeret. Forøvrig har jeg opplevd å ikke få poeng på samarbeidende partnere fordi billetten var så billig at den ikke løste ut poeng (bla med Thai) Men har du ikke fått tilsendt medlemskort ennå? I så fall har du fått en mail fra SAS med nummeret ditt i. Endret 29. oktober 2016 av reiseglad
snusmumriken Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg har opplevd at det må ha gått en viss tid etter flyturen (3 uker?) før det er lov å etterregistrere, så jeg ville prøvd igjen om jeg var deg. På fremtidige bookinger: Det pleier å være et felt der man kan fylle det ut, men ikke alltid. Enkelte ganger har jeg registrert eurobonuskortet mitt på checkmytrip.com, eller bare på flyplassen når man sjekker inn. Da må man ha kortet sitt med, men jeg syns det er enklest!
Mynona Skrevet 29. oktober 2016 #6 Skrevet 29. oktober 2016 For fremtidige reiser - hvis du ikke får fyllt ut eurobonus nummeret ditt når du booker, husk å registrer det når du sjekker inn. Enten på maskinen eller få de i skranken til å gjøre det for deg. Da slipper du å etterregistrere det. Etterregistrering varierer veldig på hvor lang tid tar. Med SAS flighter går det bare et par dager virker det som, mens med andre Star Alliance har det tatt opp til 8 uker for min del hvertfall. Men jeg har aldri fått beskjed om at det er avvist.. Hva stod det som grunn for avvisningen?
Mynona Skrevet 29. oktober 2016 #7 Skrevet 29. oktober 2016 12 minutter siden, snusmumriken skrev: Jeg har opplevd at det må ha gått en viss tid etter flyturen (3 uker?) før det er lov å etterregistrere, så jeg ville prøvd igjen om jeg var deg. På fremtidige bookinger: Det pleier å være et felt der man kan fylle det ut, men ikke alltid. Enkelte ganger har jeg registrert eurobonuskortet mitt på checkmytrip.com, eller bare på flyplassen når man sjekker inn. Da må man ha kortet sitt med, men jeg syns det er enklest! Hvor på Checkmytrip registrerrer du EBnr? Jeg har en reise snart hvor jeg har bestilt gjennom agent, kunne gjerne reg EBnr nå hvis mulig. Fant det ikke ved første øyekast hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #8 Skrevet 29. oktober 2016 10 minutter siden, Mynona skrev: For fremtidige reiser - hvis du ikke får fyllt ut eurobonus nummeret ditt når du booker, husk å registrer det når du sjekker inn. Enten på maskinen eller få de i skranken til å gjøre det for deg. Da slipper du å etterregistrere det. Etterregistrering varierer veldig på hvor lang tid tar. Med SAS flighter går det bare et par dager virker det som, mens med andre Star Alliance har det tatt opp til 8 uker for min del hvertfall. Men jeg har aldri fått beskjed om at det er avvist.. Hva stod det som grunn for avvisningen? Jeg etterregistrerte et par uker etter jeg landet. Jeg hadde tur-retur reise da. Så fikk bare gjort et forsøk på utreise. Men det stod at de ikke kunne finne noen reise på dette flyet. Mulig det må gå 3-8 uker etter returreise også? Isåfall fungerer det slik hos norwegian. Anonymkode: c61d1...599
Mynona Skrevet 29. oktober 2016 #9 Skrevet 29. oktober 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg etterregistrerte et par uker etter jeg landet. Jeg hadde tur-retur reise da. Så fikk bare gjort et forsøk på utreise. Men det stod at de ikke kunne finne noen reise på dette flyet. Mulig det må gå 3-8 uker etter returreise også? Isåfall fungerer det slik hos norwegian. Anonymkode: c61d1...599 Jeg ville prøvd igjen. Mulig det må gå en viss tid etter returreise også ja. Kan du ha hatt en liten tastefeil i dato eller billettnr eller noe slikt? Hvis ikke ville jeg kontaktet fylselskapet og bedt de om å registrere det for deg manuelt. Det kan ta sånn 4 måneder før du får poengene da fikk jeg beskjed om for noen år siden da jeg gjorde det samme Endret 29. oktober 2016 av Mynona
Gjest SuperSonic Skrevet 29. oktober 2016 #10 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg har fått avvist fordi jeg har bestilt en klasse som ikke gir poeng
snusmumriken Skrevet 29. oktober 2016 #11 Skrevet 29. oktober 2016 8 timer siden, Mynona skrev: Hvor på Checkmytrip registrerrer du EBnr? Jeg har en reise snart hvor jeg har bestilt gjennom agent, kunne gjerne reg EBnr nå hvis mulig. Fant det ikke ved første øyekast hvertfall. Jeg husker ikke akkurat hvor dessverre - har ingen bestilte reiser nå så jeg får ikke skjekka. Etter det jeg husker, så søkte jeg opp min bestilling, og trykket på en "+", "flere valg" eller liknende.
reiseglad Skrevet 29. oktober 2016 #12 Skrevet 29. oktober 2016 10 timer siden, Mynona skrev: Hvor på Checkmytrip registrerrer du EBnr? Jeg har en reise snart hvor jeg har bestilt gjennom agent, kunne gjerne reg EBnr nå hvis mulig. Fant det ikke ved første øyekast hvertfall. Hvis du ikke har fått lagt inn nummeret da du bestilte, kan du registrere reisen i det du sjekker inn på automaten når du skal dra. Da spør automaten etter kortet ditt, stapp det inn i automaten og vips, så er reisen registrert. Men som sagt: det er ikke alle reiser med Star Alliance som gir uttelling i form av poeng.
Mynona Skrevet 29. oktober 2016 #13 Skrevet 29. oktober 2016 5 minutter siden, reiseglad skrev: Hvis du ikke har fått lagt inn nummeret da du bestilte, kan du registrere reisen i det du sjekker inn på automaten når du skal dra. Da spør automaten etter kortet ditt, stapp det inn i automaten og vips, så er reisen registrert. Men som sagt: det er ikke alle reiser med Star Alliance som gir uttelling i form av poeng. Jeg vet. Jeg skrev det samme tidligere i tråden.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #14 Skrevet 30. oktober 2016 18 timer siden, reiseglad skrev: Du må ta vare på billetten din, og etterregistrere på din side på SAS. Husk å få med billettnummeret. Forøvrig har jeg opplevd å ikke få poeng på samarbeidende partnere fordi billetten var så billig at den ikke løste ut poeng (bla med Thai) Men har du ikke fått tilsendt medlemskort ennå? I så fall har du fått en mail fra SAS med nummeret ditt i. Dette. Jeg fløy bokstavelig talt jorda rundt med Singapore Airlines, men fikk ingen poeng, billettene var i feil klasse... Måtte sikkert flydd business class eller noe. Ganske irriterende, med fire interkontinentale flighter x fire personer! Anonymkode: cb126...a06
AnonymBruker Skrevet 8. november 2016 #15 Skrevet 8. november 2016 Det skal gå helt fint å etteregistrere poeng. Det spørs bare når du ble eurobonus kunde. Hvis du ikke var eurobonus kunde på tidspunktet du fløy, så vil det bli avvist Anonymkode: 05afc...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå