Gå til innhold

Noen som har peiling på EuroBonus??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står på SAS sine sider at du får poeng også ved å fly med Star Aliance partenere. Det er 1 mnd siden jeg fløy med Turkish Airlines, og 2 uker siden jeg fløy med dem igjen. Jeg prøvde å etterregistrere, men det ble avvist. Jeg leste at det kan ta inntil 6 uker (eller noe slik) før det blir registrert.

nå skal jeg booke med en annen partner, men hvordan får man med eb nr sitt? Jeg når jo aldri frem til riktig kundebehandlere. Jeg kontaktet SAS på chaten, men de kunne ikke hjelpe meg fordi dette ikke var SAS fly. Øøh, hvem kontakter man dersom da? Det er da ingen som har peiling virker det som?

Anonymkode: c61d1...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med å etterregistrere? Sånn at man registrerer kortet etter flyturen?

Anonymkode: 06dfd...556

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med å etterregistrere? Sånn at man registrerer kortet etter flyturen?

Anonymkode: 06dfd...556

Ja. :) dersom det er manglende poeng. 

Skrevet (endret)

Du må ta vare på billetten din, og etterregistrere på din side på SAS. Husk å få med billettnummeret.

Forøvrig har jeg opplevd å ikke få poeng på samarbeidende partnere fordi billetten var så billig at den ikke løste ut poeng (bla med Thai)

Men har du ikke fått tilsendt medlemskort ennå? I så fall har du fått en mail fra SAS med nummeret ditt i.

Endret av reiseglad
Skrevet

Jeg har opplevd at det må ha gått en viss tid etter flyturen (3 uker?) før det er lov å etterregistrere, så jeg ville prøvd igjen om jeg var deg. 

På fremtidige bookinger: Det pleier å være et felt der man kan fylle det ut, men ikke alltid. Enkelte ganger har jeg registrert eurobonuskortet mitt på checkmytrip.com, eller bare på flyplassen når man sjekker inn. Da må man ha kortet sitt med, men jeg syns det er enklest! 

Skrevet

For fremtidige reiser - hvis du ikke får fyllt ut eurobonus nummeret ditt når du booker, husk å registrer det når du sjekker inn. Enten på maskinen eller få de i skranken til å gjøre det for deg. Da slipper du å etterregistrere det. :) 

Etterregistrering varierer veldig på hvor lang tid tar. Med SAS flighter går det bare et par dager virker det som, mens med andre Star Alliance har det tatt opp til 8 uker for min del hvertfall.

Men jeg har aldri fått beskjed om at det er avvist.. Hva stod det som grunn for avvisningen? 

Skrevet
12 minutter siden, snusmumriken skrev:

Jeg har opplevd at det må ha gått en viss tid etter flyturen (3 uker?) før det er lov å etterregistrere, så jeg ville prøvd igjen om jeg var deg. 

På fremtidige bookinger: Det pleier å være et felt der man kan fylle det ut, men ikke alltid. Enkelte ganger har jeg registrert eurobonuskortet mitt på checkmytrip.com, eller bare på flyplassen når man sjekker inn. Da må man ha kortet sitt med, men jeg syns det er enklest! 

Hvor på Checkmytrip registrerrer du EBnr? Jeg har en reise snart hvor jeg har bestilt gjennom agent, kunne gjerne reg EBnr nå hvis mulig. Fant det ikke ved første øyekast hvertfall. 

Skrevet
10 minutter siden, Mynona skrev:

For fremtidige reiser - hvis du ikke får fyllt ut eurobonus nummeret ditt når du booker, husk å registrer det når du sjekker inn. Enten på maskinen eller få de i skranken til å gjøre det for deg. Da slipper du å etterregistrere det. :) 

Etterregistrering varierer veldig på hvor lang tid tar. Med SAS flighter går det bare et par dager virker det som, mens med andre Star Alliance har det tatt opp til 8 uker for min del hvertfall.

Men jeg har aldri fått beskjed om at det er avvist.. Hva stod det som grunn for avvisningen? 

Jeg etterregistrerte et par uker etter jeg landet. Jeg hadde tur-retur reise da. Så fikk bare gjort et forsøk på utreise. Men det stod at de ikke kunne finne noen reise på dette flyet. Mulig det må gå 3-8 uker etter returreise også? 

Isåfall fungerer det slik hos norwegian. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg etterregistrerte et par uker etter jeg landet. Jeg hadde tur-retur reise da. Så fikk bare gjort et forsøk på utreise. Men det stod at de ikke kunne finne noen reise på dette flyet. Mulig det må gå 3-8 uker etter returreise også? 

Isåfall fungerer det slik hos norwegian. 

Jeg ville prøvd igjen. Mulig det må gå en viss tid etter returreise også ja. Kan du ha hatt en liten tastefeil i dato eller billettnr eller noe slikt?  Hvis ikke ville jeg kontaktet fylselskapet og bedt de om å registrere det for deg manuelt. Det kan ta sånn 4 måneder før du får poengene da fikk jeg beskjed om for noen år siden da jeg gjorde det samme :P 

Endret av Mynona
Gjest SuperSonic
Skrevet

Jeg har fått avvist fordi jeg har bestilt en klasse som ikke gir poeng

Skrevet
8 timer siden, Mynona skrev:

Hvor på Checkmytrip registrerrer du EBnr? Jeg har en reise snart hvor jeg har bestilt gjennom agent, kunne gjerne reg EBnr nå hvis mulig. Fant det ikke ved første øyekast hvertfall. 

Jeg husker ikke akkurat hvor dessverre - har ingen bestilte reiser nå så jeg får ikke skjekka. Etter det jeg husker, så søkte jeg opp min bestilling, og trykket på en "+", "flere valg" eller liknende. 

Skrevet
10 timer siden, Mynona skrev:

Hvis du ikke har fått lagt inn nummeret da du bestilte, kan du registrere reisen i det du sjekker inn på automaten når du skal dra. Da spør automaten etter kortet ditt, stapp det inn i automaten og vips, så er reisen registrert. Men som sagt: det er ikke alle reiser med Star Alliance som gir uttelling i form av poeng.

Skrevet
5 minutter siden, reiseglad skrev:

Hvis du ikke har fått lagt inn nummeret da du bestilte, kan du registrere reisen i det du sjekker inn på automaten når du skal dra. Da spør automaten etter kortet ditt, stapp det inn i automaten og vips, så er reisen registrert. Men som sagt: det er ikke alle reiser med Star Alliance som gir uttelling i form av poeng.

Jeg vet. Jeg skrev det samme tidligere i tråden. 

Skrevet
18 timer siden, reiseglad skrev:

Du må ta vare på billetten din, og etterregistrere på din side på SAS. Husk å få med billettnummeret.

Forøvrig har jeg opplevd å ikke få poeng på samarbeidende partnere fordi billetten var så billig at den ikke løste ut poeng (bla med Thai)

Men har du ikke fått tilsendt medlemskort ennå? I så fall har du fått en mail fra SAS med nummeret ditt i.

Dette. Jeg fløy bokstavelig talt jorda rundt med Singapore Airlines, men fikk ingen poeng, billettene var i feil klasse... Måtte sikkert flydd business class eller noe. Ganske irriterende, med fire interkontinentale flighter x fire personer!

Anonymkode: cb126...a06

• 2 uker senere...
Skrevet

Det skal gå helt fint å etteregistrere poeng. Det spørs bare når du ble eurobonus kunde. Hvis du ikke var eurobonus kunde på tidspunktet du fløy, så vil det bli avvist

Anonymkode: 05afc...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...