Gå til innhold

Dette med polakker i Norge og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mange polske naboer, og det er ingen av barna som går på skolen. Hvorfor i all verden går de ikke på skolen når de er bosatt i Norge? Skole er faktisk ekstremt viktig for barns utvikling. Jeg blander meg ikke inn i andres saker, jeg lurer bare på hvorfor.

Anonymkode: 040e8...5ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at de ikke bare er på ferie i Norge? Alle de polske ungene jeg vet om går på skole eller i barnehage. Er du forresten sikker på at de er polske? Synes de fleste polakkene er hyggelige og "normale" folk.

Anonymkode: 3b6c7...a6a

• Liker 1
Skrevet

Kjenner du de godt eller er du bare en nysgjerrig nabokjerring?

Anonymkode: 3d2a3...63e

• Liker 2
Skrevet

Hvordan vet du at de ikke går på skole? Og hvordan vet du at de er Polakker? Snakker du Polsk?

Anonymkode: c95fb...d56

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at de ikke går på skole? Og hvordan vet du at de er Polakker? Snakker du Polsk?

Anonymkode: c95fb...d56

Jeg vet at de ikke går på skole fordi jeg er hjemmeværende og mye ute. De er polakker, polske skilt, polsk språk. Jeg snakker litt polsk. Er generelt interessert i Polen så jeg er ganske sikker. 

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at de ikke bare er på ferie i Norge? Alle de polske ungene jeg vet om går på skole eller i barnehage. Er du forresten sikker på at de er polske? Synes de fleste polakkene er hyggelige og "normale" folk.

Anonymkode: 3b6c7...a6a

Jeg overvåker de selvfølgelig ikke, så jeg kan naturligvis ha tatt feil og at barna bare er her på ferie ganske ofte. 

Det syns jeg også :) 

Anonymkode: 040e8...5ba

• Liker 1
Skrevet

Spør da vel? Det er skoleplikt i Norge (og Polen så vidt jeg vet). Men klart, bor barna i Polen og foreldrene i Norge for å jobbe, skal du ikke se bort i fra at de er her mye på "ferie". 

Anonymkode: 46e17...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...