Gå til innhold

Kan man føde barnet uten full åpning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fødte for en tid siden var jeg inne på sykehuset pga rier. jeg  hadde bare 3cm åpning. Slik fortsatte det tre døgn. Uregelmessige rier men fremdeles bare 3 cm åpning. Etter tre døgn gikk vannet og jeg dro tilbake på sykehuset. Riene var regelmessige og vonde, men det var  fremdeles bare 3 cm åpning. En halvtime etterpå var barnet født. Forrige fødsel endte med totalruptur så jeg hadde en avtale med jordmor om at de skulle klippe istedet for denne ukontrollerte revningen og jeg ble altså klippet. Jeg husker meget lite av denne halvtimen, jeg vet at de fikk det travelt og ikke rakk bedøvelsesspray før de klippet, men siden de målte meg til 3 cm åpning rett før så lurer jeg litt på hvordan jeg rakk dette. Kan de ha klippet åpningen eller er det slik at barnet ikke blir født før full åpning? 

Anonymkode: 295fd...2ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at du har siste halvtimen fått full åpning. 

Skrevet

Åpningen er i livmorhalsen dypt inne i skjeden, og de har ikke klippet opp den. Det må være full åpning for at hodet skal passere, men det kan gå fort, spesielt hos flergangs. Det er skjedeåpning som evt kan klippes.

• Liker 2
Skrevet

Aha... takk for svar. 

Ts 

Anonymkode: 295fd...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...