AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #1 Skrevet 29. oktober 2016 Var på intervju for 11 dager siden. Det var et meget positivt intervju. Jeg svarte engasjert og arbeidsgiver spurte engasjert. Vi snakket nesten som om jeg hadde fått jobben. De gav meg rapporter for videre lesing, viste meg parkeringen sin og fortalte at nå blir det langt for deg å kjøre hver dag, på vei ut. Intervjuet varte også 40 min lenger enn planlagt. De tok kopier av alle attester, vitnemål etc. For 7 dager siden sendte jeg Mail og spurte om de kunne si ifra dersom referanser skulle kontaktes, slik at jeg kunne informere dem i forkant. I tillegg spurte jeg om jeg de kunne fortelle nysgjerrige meg om jeg var aktuell videre. De svarte at de ville si ifra før de kontaktet evt. kontaktet referanser. De var på det tidspunktet ikke ferdig med å evaluere intervjuene enda. De ville vite mer i slutten av denne uken. Så har jeg ikke hørt noe mer. Sendte en e-post på slutten av arbeidsdagen igår, men det er tyst. Jeg er skikkelig lei meg. De gangene det har gått så bra, har jeg med garanti fått jobben. Nå er jeg forvirret og lei meg. Hvorfor så positive, hvis de visste at jeg ikke var aktuell? De andre to jeg konkurrerer mot er interne kandidater, men jeg har en del erfaring og kompetanse de ikke har. Føler meg mentalt helt misbrukt og jeg har vært i maaaaange intervjuer, så dette har ikke skjedd før. Noen med synspunkter? Har dere opplevd noe slikt? Hva ble resultatet? Hilsen en svæææææet fortvilet kandidat☹️ Anonymkode: 6ec1b...6e3 1
blonden Skrevet 29. oktober 2016 #2 Skrevet 29. oktober 2016 Uprofesjonelt av dem å være så entusiastiske og så hører du ikke noe fra dem. Det er mye som kan ha skjedd, de kan ha vært superkjipe eller at det har en mer naturlig forklaring som sykdom elns. Som gjør at du ikke er blitt informert. Du har fulgt opp to ganger og det synes jeg er nok (mer blir for masete) og dersom de ønsker p kontakte deg så gjør de jo det. Avskriv jobben mentalt og se på det som en positiv overraskelse dersom du hører noe. Og stor klem til deg, dette sugde. 2
Bobly Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Takk Blonden og takk for klemmen. Jo dette sugde. Men det er avskrivelsen som er vanskelig. Da betyr det jo at jeg ikke kan stole p min intuisjon og mine følelser lenger. Orker ikke å være i den jobben jeg er i lenger, så nå så jeg endelig mulighet til å komme meg til et sted der vitaliteten ville komme tilbake. Var så Happy. Så kommer dette. Gjør vondt!
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 Sånn umiddelbart tenker jeg at de har valgt en annen kandidat og driver med referansjesjekk og jobbtilbud til denne, og så må vedkommende svare ja/nei før de gir tilbakemelding til andre søkere. Jeg fikk ny jobb i vår der jeg kjente en av de andre som var på intervju, jeg fikk tilbud om jobb og takket ja med en gang, men hun fikk ikke avslag før jeg underskrev kontrakten en uke seinere. Men det kan også ha oppstått sykdom e.l. som gjør at hele prosessen er utsatt, og at det er derfor det tar lengre tid. Ville som nevnt over forsøkt å innstille med på at jobben ikke ble min, og så heller bli positivt overrasket om den blir det. Anonymkode: 17cc0...568 2
Daria Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 De er jo fortsatt midt i prosessen, hva forventer du egentlig å høre? Ting tar fort litt lenger tid enn planlagt, og "i slutten av denne uke" kan fort bli til begynnelsen av neste. Pust dypt, smør deg med tålmodighet og ikke minst - slutt å mase på dem. 6
Bobly Skrevet 29. oktober 2016 #6 Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Jeg skal ikke kontakte dem igjen. Men lurer på hvorfor de gav meg rapportene der de ba meg lese videre på dem? Fordi jeg er dum og uviten om deres virksomhet? Er det da virkelig for mye forlangt å få vite hvordan det ligger ann etter så mye positivitet? Beklager at jeg er så sutrete, men dette er smertelig. De andre kandidatene er interne. Så hvis de var så attraktive burde de absolutt ikke ha skapt denne situasjonen for meg. Er kjempelei meg😔🙁 Endret 29. oktober 2016 av Bobly
MalloryK Skrevet 29. oktober 2016 #7 Skrevet 29. oktober 2016 Velkommen til verden som arbeidssøker. Mange bedrifter gjør det dessverre på denne måten. Man tror man får jobben, for så å aldri høre noe mer. 1
Sulosi Skrevet 29. oktober 2016 #8 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg var på intervju i februar. Kommunal jobb, ny enhet så jeg hadde søkt på 9 stillinger. Har ikke hørt noe etterpå, ikke avslag eller noe. For en mnd siden søkte de etter vikarer på samme sted. Jeg sa på intervjuet at jeg også var åpen for å være vikar (jeg misstrives på jobb og MÅ vekk) men skjønner nå r jeg ikke var aktuell i det hele tatt. Dog hadde jeg forventet at kommunen kunne gi skriftlig avslag etter såpass lang tid.
Bobly Skrevet 29. oktober 2016 #9 Skrevet 29. oktober 2016 Sulosi, sånn har jeg det også. Må bort fortest IG da gjør dette ekstra vondt. Man føler seg lurt rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #10 Skrevet 29. oktober 2016 Det er bare slik, man må være tøff. Sier jo mye om dem, slikt sted ville ikke jeg jobbet;) Anonymkode: d060f...d53
Bobly Skrevet 29. oktober 2016 #11 Skrevet 29. oktober 2016 Joda. Men det gjør bare så sabla vondt. Men dette er det som er drømmejobben. Den ville jeg ikke skulle glippe.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #12 Skrevet 29. oktober 2016 Kanskje du skal vente til over helgen og se om det kommer noe svar da? Anonymkode: 6ec1b...6e3 1
Sulosi Skrevet 29. oktober 2016 #13 Skrevet 29. oktober 2016 3 timer siden, Bobly skrev: Sulosi, sånn har jeg det også. Må bort fortest IG da gjør dette ekstra vondt. Man føler seg lurt rett og slett. Ja man føler seg litt lurt. Kommunen er og forpliktet til å gi tilbakemelding til alle søkere når stillingene er besatt. Min mor ringte og etterlyste avslagsbrev (hun jobber i en annen kommune og kan reglene for tilsetting/søknader osv) og da fikk hun til svar at det ikke ble sendt ut før etter at prøvetiden til de ansatte var gått ut. Mao 3 mnd etter at de har begynt i jobben. De sa og at de skulle ha vikarer og kom til å bruke noen av de som ikke fikk fast og derfor ventet med å sende avslag. 3 timer siden, Bobly skrev: Joda. Men det gjør bare så sabla vondt. Men dette er det som er drømmejobben. Den ville jeg ikke skulle glippe. Det var ikke drømmejobben men det var en jobb jeg kunne klart å stå i mtp helse. Den jeg har nå er fryktelig tung pga mye konflikter (ikke en dag uten at det krangles eller baksnakkes) og det trigger min sykdom så nå ønsker jeg meg bare en jobb jeg kan gå på uten å bli syk av den. Det er litt sårende, føler mer og mer på at jeg blir holdt utenfor arbeidslivet, er mere sykmeldt enn på jobb snart og vil bare få lov til å trives så jeg kan prestere.
Bobly Skrevet 29. oktober 2016 #14 Skrevet 29. oktober 2016 Hos meg er det samme. Trivdes veldig godt i jobben frem til ny sjef. Nå lever jeg med angst fra dag til dag. Sliter med mye sykdom og lite trivsel. Så etter en sånn opptur på intervju har jeg virkelig gått i kjelleren når de ikje svarer. Synes ikke det er fair. Rett og slett sleipt!
Bobly Skrevet 30. oktober 2016 #16 Skrevet 30. oktober 2016 Egentlig er det jo slik ar jeg ikke har fått svar tilbake. Så i seg selv er jo ikke det et avslag. Jo mer jeg har tenkt igjennom intervjuet jo mer sikker blir jeg på at dette har gått veldig bra. Jeg ser kun positive tegn og kors på halsen ikke en eneste negativ greie altså. Det kan jo hende som dere sier at det er forsinkelser evt. noe som har skjedd. Jeg får fortsette å håpe. Er det noen som har opplevd å gi opp og så få et positivt svar på jobb intervju? 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻🍀🍀🍀🍀🍀 Håpet lever videre! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #17 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg fikk svar etter 2 måneder, og da fikk jeg jobben. (Men du burde kanskje roe ned litt, du virker nesten litt besatt og desperat) Anonymkode: 71355...4e1 3
Bobly Skrevet 30. oktober 2016 #18 Skrevet 30. oktober 2016 Jeg virker ikke nesten, jeg er besatt og desperat.😄😄😄😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #19 Skrevet 30. oktober 2016 Det beste du kan gjøre akkurat i dag er å roe ned litt. Du har tatt kontakt, du har giret deg opp, du har håpet ting skulle skje veldig tidlig. Er det et privat selskap eller er det en offentlig arbeidsgiver? I det offentlige er det mange som skal være enige før du får beskjed. Da kan det være så enkelt som at ett menneske ikke ha være tilgjengelig i forrige uke. Om du mentalt avskriver jobben. Prøver å ta det som læring, og søker etter nye stillinger innen samme felt som du var til intervju på, så blir det lettere for deg selv å svelge en skuffelse. Opp med haka. Mange har vært der du befinner deg akkurat nå, og det beste råd er: Se forover, ikke bakover. Anonymkode: 3a7e5...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #20 Skrevet 30. oktober 2016 3 timer siden, Bobly skrev: Jeg virker ikke nesten, jeg er besatt og desperat.😄😄😄😂😂😂 Ja og spørs hva arbeidsgiver tenker om det hvis de oppfatter deg slik og. Anonymkode: 71355...4e1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå