Gå til innhold

Slik gikk bleieavvenningen- jeg som SKULLE venne av

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...=asc&highlight= bad jeg om gode råd til bleieavvenning.

Slik har det gått:

Jeg har latt de begge løpe uten bleie når vi har vært hjemme, og har etter beste evne løpt på do med dem når de har begynt å tisse og minnet dem på med jevne mellomrom at de må gå på do og tisse. Siden jeg jobber har det vært stort sett på søndagene det har gått an. Det gikk ikke så bra til å begynne med, men plutselig en dag ropte den eldste Mammaaaaa? Dåsa tisse! Og da var det bare avsted og skryte og juble og klappe i hendene og kysse og klemme og nesten stille med hornmusikk. Dette var på søndag. Etter det har hun gått på do av seg selv hver gang, og igår tisset hun før hun la seg, sov i tolv timer, stod opp like tørr og gikk og tisset nattens oppsamlede volum.

Minstekrapylet har vært satt litt utenfor de siste dagene for å ta innspurten med den største, men nå får vi se det an litt før vi fortsetter. Den største er blitt tørr slik jeg hadde tenkt, og siden hun overgikk alle forventninger og tok nattbleien i samme rennet stresser jeg ikke med den minste før jul. Men greier hun det er det supert.

Så, kjære venner, det går faktisk an å lære dem det ja. Ikke tror jeg hun kommer til å få varige traumer heller, hun er SÅ fornøyd med seg selv og stråler av selvtillit idag!

Takk for gode råd- det enkle er det beste, her var et bare snakk om å gidde å løpe og tørke tiss etpar søndager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, kjære venner, det går faktisk an å lære dem det ja.  
Klart det går, så lenge barnet er moden nok til å slutte med bleier, er de ikke det så går det ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, gratulerer :-)

Godt å høre at du ikke kommer til å stresse med å få minstejente ut av bleiene nå som du har et bleiebarn mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Klart det går, så lenge barnet er moden nok til å slutte med bleier, er de ikke det så går det ikke.

Og klare er de fleste når de er ett-halvannet år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

da er det mange unormale barn i hverden om det er vanlig at de er klare før de er 2 år.

min erfaring fra bhg er at de fleste slutter mellom 2,5 til ca 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott, og lykke til med fortsettelsen :-)

Og klare er de fleste når de er ett-halvannet år.

*gjesp* det der er så dumt at det tror du ikke på selv heller. Det er ikke barna som klarer det i så fall, det er foreldrene som sørger for at barna kommer på do til riktig tid. Det er ikke det samme som at barnet kan holde seg tørr og slutte med bleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...