Gå til innhold

Rett fra 8 til 10 år i klær!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia med at de fleste klesbutikker opererer med størrelse 8 år og så er neste størrelse 10 år? Tror de at barna plutselig spretter fra 128 cm til 140? Str 8 år er litt i minste laget til min 8-åring, men str 10 år drukner han i!

vet at man finner 9 år i noen butikker, og at kjedebutikkene har enkelte plagg i 9 år. Men man må liksom lete, og utvalget blir begrenset. Og jeg synes set er idiotisk!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste barn klarer helt fint å bruke litt for lite en periode, og litt for stort. Ikke har butikkene samme mål på størrelsene heller. Har aldri tenkt over at det er noe problem i det hele tatt. Noen ganger er man mellom størrelser, det skjer også voksne. Jeg er mellom large og x-large, men jeg sitter da ikke og klager over det likevel.

Anonymkode: 83474...16f

Skrevet

Yepp, er der selv. Min åtteåring kan til nød bruke 128, og gjør det, med korte ben og bukser, men vinterjakkene som henger klare i 140 drukner hun i. Så vi må lete etter 'stor' 128, (men standard er jo 122-128), eller 'liten' 140, der 134-140 er for stort. Det er rart, for hun er 135 høy. Et alvorlig problem er det ikke, men jeg har heller ikke skjønt greia. Neste hopp er 140-152, det virker også i meste laget, 152 er vel 11-åringer? 

Anonymkode: 78e6a...5bc

• Liker 1
Gjest SuperSonic
Skrevet

152 er til 12 åringer 

Det er ikke ofte jeg måtte på denne problemstillingen i butikk, da de fleste ønsker å kjøpe tøy barnet kan vokse litt i og ikke tøy som sitter akkurat. Barn er også forskjellig på om de er lange i beina, korte i armer og overkropp osv som gjør at alle kan ikke passe alt. Bukser kan man legge opp og jakkeermer kan man brette. 

Skrevet

man må bare prøve klær eller gå etter passform som passer. Jenta mi på 8 er høy og smal. Hun bruker klær mellom 128 og 152. Enkelte klær har justeringsmuligheter. Ikke se så mye på størrelsene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...