Ella Grisella Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Hva er greia med at de fleste klesbutikker opererer med størrelse 8 år og så er neste størrelse 10 år? Tror de at barna plutselig spretter fra 128 cm til 140? Str 8 år er litt i minste laget til min 8-åring, men str 10 år drukner han i! vet at man finner 9 år i noen butikker, og at kjedebutikkene har enkelte plagg i 9 år. Men man må liksom lete, og utvalget blir begrenset. Og jeg synes set er idiotisk!:(
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 De fleste barn klarer helt fint å bruke litt for lite en periode, og litt for stort. Ikke har butikkene samme mål på størrelsene heller. Har aldri tenkt over at det er noe problem i det hele tatt. Noen ganger er man mellom størrelser, det skjer også voksne. Jeg er mellom large og x-large, men jeg sitter da ikke og klager over det likevel. Anonymkode: 83474...16f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Yepp, er der selv. Min åtteåring kan til nød bruke 128, og gjør det, med korte ben og bukser, men vinterjakkene som henger klare i 140 drukner hun i. Så vi må lete etter 'stor' 128, (men standard er jo 122-128), eller 'liten' 140, der 134-140 er for stort. Det er rart, for hun er 135 høy. Et alvorlig problem er det ikke, men jeg har heller ikke skjønt greia. Neste hopp er 140-152, det virker også i meste laget, 152 er vel 11-åringer? Anonymkode: 78e6a...5bc 1
Gjest SuperSonic Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 152 er til 12 åringer Det er ikke ofte jeg måtte på denne problemstillingen i butikk, da de fleste ønsker å kjøpe tøy barnet kan vokse litt i og ikke tøy som sitter akkurat. Barn er også forskjellig på om de er lange i beina, korte i armer og overkropp osv som gjør at alle kan ikke passe alt. Bukser kan man legge opp og jakkeermer kan man brette.
Rararara Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 man må bare prøve klær eller gå etter passform som passer. Jenta mi på 8 er høy og smal. Hun bruker klær mellom 128 og 152. Enkelte klær har justeringsmuligheter. Ikke se så mye på størrelsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå