AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Er kommet i prat med en gutt på tinder. Han er fra Syria. Han virker så oppriktig og han spør om vi kan bli venner. Det er jo ikke helt sånn jeg er vant med å bli venn med noen, men så er det jo en kulturforskjell også. Jeg vet jo også at ting som blir sagt gjerne ikke er sant, vi har to ulike kulturer og blablabla. Men så lurer jeg på om jeg skal møte han. Først og fremst for å bli kjent. Jeg er ikke på nåværende tidspunkt ute etter kjæreste, og tiner kan jo bli brukt til å finne venner også. Men jeg lurer likevel litt på hva dere tenker? I såfall om jeg møter han vil det bli et offentlig sted. Anonymkode: f6fbf...686
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Pass på hvilke kvinnesyn han har. Anonymkode: 4046a...36b 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #3 Skrevet 29. oktober 2016 Han kan vell være født og oppvokst her? Anonymkode: ce3cb...7a1
Sidsel Skrevet 29. oktober 2016 #4 Skrevet 29. oktober 2016 Hvis han bare ønsker en venn, så er det vel ingen grunn til å ikke møte ham om du synes han virker hyggelig? Jeg må si han høres ut som en tiltaksom type om han bruker Tinder for å forsøke å få norske venner! Det er jo en super måte å bli integrert på. Det eneste er at om han er en nyankommet flyktning så bør du tenke litt på hvordan du kler deg, så han ikke misoppfatter signalene dine. Altså ingen dyp utringning eller kort skjørt. 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg er ikke så kjent personlig med folk fra Syria. men de få jeg er i kontakt med er veldig hyggelige! jeg kjenner flest mennesker fra Kurdistan, Iraq, Pakistan og Afghanistan. Jeg må ærlig innrømme at jeg har møtt en fra Syria via tinder, men det var veldig uskyldig, vi bor på samme sted også så jeg han. MEN, velger du å møte en mann fra tinder, uansett kultur eller hvor han kommer fra, møt han offentlig først. ikke hjemme eller privat før etter noen ganger. Men møt han og ikke spør så mye om hvor han kommer fra og kultur med mindre han begynner å snakke om det selv. det er kjedelig for de å snakke om med alle,det er urelevant informasjon for hvordan han er som person, det er det samme som at du forteller barndomshistorien din. Anonymkode: 877b2...195 2
Cata Skrevet 29. oktober 2016 #6 Skrevet 29. oktober 2016 De fleste syrerne jeg kjenner er hyggelige, normale folk. Kulturforskjellene er der naturligvis, men "mine" syrere har ingen problemer med å akseptere de forskjellene som gjør oss "annerledes" og de har kjapt adoptert de lokale skikkene som ikke er i konflikt med deres overbevisning. (Jeg kjenner hovedsaklig kristne syrere og man kan vel si de tar religionen noe mer alvorlig enn det vi gjør.) Men ta de samme forholdsregler som du ville med en hvilken som helst annen fremmed gutt du skulle møte for første gang, og skulle det etterhvert bli snakk om noe mer enn vennskap så tenker du deg om en gang eller tre til, for som sagt - der ER kulturforskjeller, og selv om de ikke er særlig merkbare i et vennskap, så tror jeg nok de ville sette sitt preg på et forhold.
PhilosopherSe7en Skrevet 29. oktober 2016 #7 Skrevet 29. oktober 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Han kan vell være født og oppvokst her? Anonymkode: ce3cb...7a1 Hvor er her?
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #8 Skrevet 29. oktober 2016 Hei! Jeg er ei jente som har bodd i Syria for å studere. De jeg vel kjent med (både gutter og jenter), var utrolig hyggelige og åpne mennesker. Det finnes gode og dårlige mennesker overalt. Jeg synes du burde ta sjansen på å møte ham og si at du også ønsker kun å være venner. Dere kan kanskje lære noe av hverandre, og det er blant annet det som er gøy å være venner med folk fra andre land. Anonymkode: 63c4f...437 3
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #9 Skrevet 29. oktober 2016 Hei! Jeg er en jente på 24. Jeg har vært kjæreste med en fra Syria, og han er den kjæresten jeg har hatt mest kjemi med og aller kjekkest med av alle kjærestene jeg har hatt. Jeg la ikke merke til at han var muslim en gang i hverdagen, og kulturforskjeller la jeg først og fremst merke til ved at han veldig tidlig ville at jeg skulle besøke familien hans (og det er veldig bra at han ville det). En forskjell fra ham og de andre kjærestene jeg har hatt, er at han var mye mer omtenksom og mye mye mer høflig. Brydde seg mye mer om familien min, og tok lillebroren min som er psykisk utviklingshemmet med på forskjellige ting... Men 1 ting; han hadde aldri hatt kjæreste før meg, og så visste han også litt lite om hvordan folk i Norge hadde kjæresteforhold. Så da vi møttes første gang, og vi kysset, så ble det full klining fra første stund, før jeg stoppet ham... Det var litt merkelig, men han hadde aldri kysset før... Grunnen til at det ble slutt, var at han ønsket å gifte seg med meg, men han ville at barna vi hadde fått skulle være muslimer.. Og jeg vil helst ikke at barna mine skal ha en annen levemåte enn det jeg har (vanlig norsk, med kristne verdier). Men dette er bare min erfaring, og jeg kjenner for så vidt ingen andre fra Midt-Østen annet enn ham og hans familie. Anonymkode: 17ac0...443 2
EvaLena Skrevet 29. oktober 2016 #10 Skrevet 29. oktober 2016 Jeg hadde aldri i verden møtt han, men det er nå mitt svar.
Gjest Newroz Skrevet 29. oktober 2016 #12 Skrevet 29. oktober 2016 Det skader vel ikke å møte han? Hvis han er fremstår som en hyggelig fyr vel og merke. Hvis han ønsker seg en venn så kan det jo være starten på et vennskap for dere begge. Ønsker han noe mer, og du ikke, så blir det vel som alle andre dater - det blir med den ene gangen.
Jerry Lee Skrevet 29. oktober 2016 #13 Skrevet 29. oktober 2016 Møt ham, du... ..slik at du får lærdom om virkeligheten.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #14 Skrevet 29. oktober 2016 Det er bra at nyankommende er kontaktsøkende og ønsker å bli kjent med landet de har kommet til. Men vær ikke naiv. Det er ikke tilfeldig at de som blir kontaktet av nyankommende stort sett er unge kvinner. Anonymkode: a5a35...065
sol87 Skrevet 30. oktober 2016 #16 Skrevet 30. oktober 2016 På 10/29/2016 den 0.02, AnonymBruker skrev: Er kommet i prat med en gutt på tinder. Han er fra Syria. Han virker så oppriktig og han spør om vi kan bli venner. Det er jo ikke helt sånn jeg er vant med å bli venn med noen, men så er det jo en kulturforskjell også. Jeg vet jo også at ting som blir sagt gjerne ikke er sant, vi har to ulike kulturer og blablabla. Men så lurer jeg på om jeg skal møte han. Først og fremst for å bli kjent. Jeg er ikke på nåværende tidspunkt ute etter kjæreste, og tiner kan jo bli brukt til å finne venner også. Men jeg lurer likevel litt på hva dere tenker? I såfall om jeg møter han vil det bli et offentlig sted. Anonymkode: f6fbf...686 Det er alltid en risiko med å møte fremmede, og man må ikke finne på å møte en ukjent person fra Tinder alene, uansett hvem de er. En del flyktninger fra Syria er ikke religiøse, eller ganske sekulære muslimer. Man skal selvfølgelig være forsiktig med noen fra en annen kultur eller land, men hvis man tar de sikkerhetshensyn man eller bør ta når man møter folk på nett, burde det ikke være et problem.Mange flyktninger fra Syria er svært ensomme da de er ugifte og skilt fra familie og venner. At de søker kontakt med kvinner på egen alder er vel normalt for alle unge menn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå