AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Flere som er enige? Menn kan pule kvinner uten at det betyr noe. Han kan elske sin kjæreste/kone men når han puler andre kvinner så skjer det liksom ikke noe annet enn at han puler henne og blir ferdig. Altså hun er bare der for hans nytelse og han kommer mest sannsynlig ikke til å huske henne etterpå. Hvis en kvinne er utro er det mye verre fordi kvinner har en tendens til å blande inn følelser. Hvis du finner ut at dama di har hatt sex med en annen mann bør du bekymre deg for da har hun sikkert blitt forelsket i han. Kvinner får veldig fort følelser for menn og vil ikke ha sex med en mann hun ikke elsker. Hva tenker dere? Jeg synes det er MYE verre hvis en kvinne er utro enn en mann. Anonymkode: 37ec9...e9b 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Du er mest sannsynlig mann selv. Anonymkode: e2752...9a3 15
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du er mest sannsynlig mann selv. Anonymkode: e2752...9a3 hva får deg til å tro det ? Anonymkode: 37ec9...e9b
Gjest supernova_87 Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Det er kun verre hvis en kvinne er utro enn en mann er utro hvis man er misogynist. Edit: OG misandrist. Dette er jo både hatefullt mot menn og kvinner. Edit2: eller jeg aner ikke hva jeg snakker om. Jeg er bare uenig. Hvorvidt utroskap er galt eller ikke burde være uavhengig av kjønn. Både menn og kvinner kan og kan ikke legge følelser i sex. Endret 28. oktober 2016 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #5 Skrevet 28. oktober 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: hva får deg til å tro det ? Anonymkode: 37ec9...e9b Måten du skriver om menn og kvinner på. Anonymkode: e2752...9a3 6
Sykkelkopp Skrevet 28. oktober 2016 #6 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg tror damer ofte tar det mest alvorlig hvis mannen er emosjonelt utro i tillegg, mens menn tar det værst om damen er seksuelt utro 4
Sphere Skrevet 28. oktober 2016 #7 Skrevet 28. oktober 2016 Veldig generalisert. Alle menn er ikke følelsesløse sex-roboter, og alle kvinner er ikke følelsesbunter. Sett alt under ett er det nok like ille. 6
Gjest Hapi Skrevet 28. oktober 2016 #8 Skrevet 28. oktober 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere som er enige? Menn kan pule kvinner uten at det betyr noe. Han kan elske sin kjæreste/kone men når han puler andre kvinner så skjer det liksom ikke noe annet enn at han puler henne og blir ferdig. Altså hun er bare der for hans nytelse og han kommer mest sannsynlig ikke til å huske henne etterpå. Hvis en kvinne er utro er det mye verre fordi kvinner har en tendens til å blande inn følelser. Hvis du finner ut at dama di har hatt sex med en annen mann bør du bekymre deg for da har hun sikkert blitt forelsket i han. Kvinner får veldig fort følelser for menn og vil ikke ha sex med en mann hun ikke elsker. Hva tenker dere? Jeg synes det er MYE verre hvis en kvinne er utro enn en mann. Anonymkode: 37ec9...e9b Det er noe i det du skriver faktisk, skal ikke påstå at noe er verre enn noe annet, men jeg leste (eller så en video, jeg husker ikke) noe av "dating-rådgiveren" Matthew Hussey som var interessant. Det var noe med at menn har et velidg behov for å føle seg utvalgt, de trenger å føle at akkurat det som DE har å komme med, enten det er materielle ting, personlighet, seksuelle ting etc., at det er akkurat dette denne kvinnen trenger for å ha det bra. Det går veldig på deres selvfølelse å kunne tilby noe spesifikt som gjør en kvinne lykkelig, og når hun kan gå til noen andre og få det samme, så blir kjæresten liksom en "hvemsomhelst", det spesielle de hadde å bidra med var ikke så spesielt likevel, og de føler de har ikke noe å tilby henne. Og menn har en tendens til å "play the field" før de velger ut noen, mens kvinner velger på et tidligere tidspunkt. Så det er en større sjanse for at hun er forelsket når hun ligger med noen ja, enn at han er det.
Halogen Skrevet 28. oktober 2016 #9 Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Like ille uansett kjønn, uansett grunn betyr det at personen er villig til å ofre forholdet sitt for å ligge med noen andre. Endret 28. oktober 2016 av Halogen 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #11 Skrevet 28. oktober 2016 Dersom vi først skal gradere utroskap på den måten, så har du nok rett (generelt sett). Anonymkode: 99753...2c2 1
debatant Skrevet 28. oktober 2016 #13 Skrevet 28. oktober 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere som er enige? Menn kan pule kvinner uten at det betyr noe. Han kan elske sin kjæreste/kone men når han puler andre kvinner så skjer det liksom ikke noe annet enn at han puler henne og blir ferdig. Altså hun er bare der for hans nytelse og han kommer mest sannsynlig ikke til å huske henne etterpå. Hvis en kvinne er utro er det mye verre fordi kvinner har en tendens til å blande inn følelser. Hvis du finner ut at dama di har hatt sex med en annen mann bør du bekymre deg for da har hun sikkert blitt forelsket i han. Kvinner får veldig fort følelser for menn og vil ikke ha sex med en mann hun ikke elsker. Hva tenker dere? Jeg synes det er MYE verre hvis en kvinne er utro enn en mann. Anonymkode: 37ec9...e9b Du burde vaske munnen din. 4
herzeleid Skrevet 29. oktober 2016 #14 Skrevet 29. oktober 2016 Helt sikkert enorme individuelle variasjoner her, men det ligger nok noe i det at det menns utroskap i mange tilfeller i større grad bunner ut i et ønske om lettvint sex, mens kvinners utroskap kan være et utslag av andre og mer avgjørende behov. Sånn sett kan man sikkert si at statistikeren lettere vil kunne takle mannens utroskap enn kvinnens. Så spørs det hvor interessant det perspektivet er når man først står der.
Gjest made4u Skrevet 29. oktober 2016 #15 Skrevet 29. oktober 2016 Det viktigste først: Det er galt å være utro uansett hvilken av kjønnene som er utro. At menn har enklere for å være utro enn damer og kan gå inn i utroskap uten å ha en eneste følelse for dama dem er utro med, det forsvarer ikke uttroskapen. Når det er sagt så kan også utroskap inkludere å ha følelser også for mannens del. Når det er sagt så går ALLTID damer inn i relasjoner, med mye sterkere følelser for det dem gjør enn oss menn, de kan gjerne hevde annet men sannheten er at selv det mest tilfeldige relasjonene inkluderer en hel masse følelser for dama, følelsene kan gjerne komme i etterkant. Ellers er det gjerne en årsak til at de gjør som dem gjør, og det kan like gjerne være med typen. Vi menn føler ikke en dritt for slike tilfeldige opplevelser, helt totalt likegyldig kan vi være til slikt. Vi kan gå inn i slik selv når det går knallbra i forholdet vi er i. Således fatter jeg argumentasjonen din, at det er verre når damer er utro enn når menn er det, damer er jo følelseskaos på mye vi men tar uanfektet likegyldig. På generelt grunnlag stemmer det således sikkert. Men siden vi hannkjønn også kan ha følelser for noen vi er utro med, så er det ingen gitt regel. Ergo er det graden av følelser som avgjør hvor ille utroskapen kan sees.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #16 Skrevet 29. oktober 2016 Kanskje. Jeg har aldri vært utro nettopp fordi følelser og sex henger limt sammen for meg, men vet at hvis jeg hadde vært det hadde det vært fordi jeg følte noe for noen andre og aldri for sex alene. -K Anonymkode: ee8ee...5c8
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #17 Skrevet 29. oktober 2016 Ja, vil si det er vesentlig verre om kvinner er utro enn menn. For menn handler det litt om deres natur å pule rundt og nedlegge damer. Aksepterer man biologien så aksepterer man at menn er utro. Samtidig så bør jo mannen være såpass diskre at han ikke blir tatt slik at dama ikke blir såret. Det er ingen tvil om at det er lite respektløst å bli tatt for utroskap om man er mann. Og før folk kritiserer innlegget mitt så merk at jeg kun refererer til biologien. Jeg er den første til å si at det hadde vært fint om alt var som i eventyrene, men sånn er det ikke. At menn og kvinner i dag har blitt likestilt juridisk endrer ikke på biologien. Anonymkode: 0587a...189
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #18 Skrevet 29. oktober 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vil si det er vesentlig verre om kvinner er utro enn menn. For menn handler det litt om deres natur å pule rundt og nedlegge damer. Aksepterer man biologien så aksepterer man at menn er utro. Samtidig så bør jo mannen være såpass diskre at han ikke blir tatt slik at dama ikke blir såret. Det er ingen tvil om at det er lite respektløst å bli tatt for utroskap om man er mann. Og før folk kritiserer innlegget mitt så merk at jeg kun refererer til biologien. Jeg er den første til å si at det hadde vært fint om alt var som i eventyrene, men sånn er det ikke. At menn og kvinner i dag har blitt likestilt juridisk endrer ikke på biologien. Anonymkode: 0587a...189 Anonymkode: e2752...9a3 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #19 Skrevet 29. oktober 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: e2752...9a3 Hva lurer du på? Anonymkode: 0587a...189
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #20 Skrevet 29. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva lurer du på? Anonymkode: 0587a...189 Du mente vel å skrive enten "lite respektfullt" eller "veldig respektløst". Anonymkode: 99753...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå