Gå til innhold

Tissetrening -valpen er livredd for å være ute..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi  holder fortsatt på med dotrening.. ting går litt trått.. nå har hun komt i den berømte spøkelsesalderen, og det er umulig å ha henne ute i hagen etter det har blitt mørkt. Alt er skummelt og hun står bare å piper å skraper på døra og vil inn = hun vil ikke gå på do ute...noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du bruke tissepads og legge dem i dusjen? Som en midlertidig løsning til hun kommer over den perioden hun er inn i. 

Skrevet
21 timer siden, Tabris skrev:

Kan du bruke tissepads og legge dem i dusjen? Som en midlertidig løsning til hun kommer over den perioden hun er inn i. 

Badedøra blir alltid lukka fordi hun stjeler skitne truser fra skittentøyskurven:fnise: men skal prøve å legge noen aviser med døra kanskje...

Skrevet

Du er ute med henne,  sant? 

Anonymkode: 4926d...beb

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke ha vent henne til at det er greit å tisse inne igjen. Da ville jeg heller ha startet julen på forskudd og hengt opp litt belysning i hagen slik at det ikke er helt mørkt. (Går an å bruke timer slik at det ikke står på hele døgnet). Og så må du selvfølgelig være ute i mørket sammen med henne og avlede så godt det lar seg gjøre når hun viser tegn til å ville inn igjen før ærendet er unnagjort.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Jeg ser fler muligheter; 

- dere er ute med henne og støtter henne mentalt, slik at hun får gjort fra seg

- dere går en liten tur hver gang hun skal på do

og uansett hver gang hun tisser, så sier dere tisse slik at hun etter hvert lærer seg denne kommandoen 

Skrevet

Vi måtte bruke mange og lange timer og være ute fra dagslys til det var stummende mørkt for å venne vår forrige hund til mørket. 

Anonymkode: 4fd28...ae1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ute med henne,  sant? 

Anonymkode: 4926d...beb

Selfølgelig.

2 timer siden, Leo skrev:

Jeg ville absolutt ikke ha vent henne til at det er greit å tisse inne igjen. Da ville jeg heller ha startet julen på forskudd og hengt opp litt belysning i hagen slik at det ikke er helt mørkt. (Går an å bruke timer slik at det ikke står på hele døgnet). Og så må du selvfølgelig være ute i mørket sammen med henne og avlede så godt det lar seg gjøre når hun viser tegn til å ville inn igjen før ærendet er unnagjort.

Hun tror jo allerede det er greit å tisse inne. Ser heller at hun isåfall gjør det på avisene enn rundt over alt, og så bare fjerne avisene etterhvert kanskje? Har stått ute med henne i evigheter, avledet med godbiter osv. Men som regel når hun er sånn så dette så vil hun ikke ha dem...Har funnet ut at det faktisk ikke var mørket som var problemet likevel. Det blåser en del her (bor like ved sjøen) og det er veldig skummelt. Skvetter av alt nå i den perioden hun er inne i..

58 minutter siden, økonomifrue skrev:

Jeg ser fler muligheter; 

- dere er ute med henne og støtter henne mentalt, slik at hun får gjort fra seg

- dere går en liten tur hver gang hun skal på do

og uansett hver gang hun tisser, så sier dere tisse slik at hun etter hvert lærer seg denne kommandoen 

Jeg er alltid ute med henne siden hun har en tendens til å spise blomstene mine og tygge på terassen, men vi har desverre ikke mulighet til å gå tur med henne hver gang hun må tisse. Siden hun er valp så tisser hun mye:fnise::sjokkbla: men prøver å gi henne masse ros og godbit når hun tisser ute. Dette har jeg gjort siden dag en, men likevel ser det ut til at det kan ta litt tid før hun skjønner poenget

Skrevet

Hvor gammel er hun? Er det ikke bedre at du er ute med henne hvis hun må tisse så ofte,  da hun enda må være liten...

Trenger ikke gå mye tur,  holder med en runde i hagen som regel,  for å få i gang systemet.

Anonymkode: f069b...ec5

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er hun? Er det ikke bedre at du er ute med henne hvis hun må tisse så ofte,  da hun enda må være liten...

Trenger ikke gå mye tur,  holder med en runde i hagen som regel,  for å få i gang systemet.

Anonymkode: f069b...ec5

Hun er 4 mnd :) kan prøve å ha henne i bånd i hagen ja, kanskje det hjelper 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...