Gå til innhold

Ned i vekt. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var 17 år begynte jeg å legge på meg. Gikk fra 55 kg til 70 kg fra jeg var 17 til jeg var 18 år. Siden den gang har vekta gått opp og ned mellom 60 og 70 kg..

Jeg er 159 cm høy, så 10 kg synes jo veldig godt i begge retninger. 

Nå står det 70 kg på vekta igjen, og nok en gang vil jeg ned hvertfall 10 kg. Jeg klarer alltid å gå ned npr jeg bestemmer meg for det, men så sakte men sikkert etter at jeg har nådd målet mitt, sniker kg seg på igjen helt til vekta 5-6 mnd senere igjen nærmer seg 70 kg.

Denne gangen sliter jeg med motivasjonen. Har kun lyst på junk og godis om dagen. Føler meg tjukk og deppa. 

Noen tips til å motivere meg? Kostholdsplan? Tror jeg trenger en klar plan og delmål. Hjelp!

Anonymkode: 1f5b2...555

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å starte, og holde seg til tanken om å endre vaner i stedet for å fokusere på slanking og vente på motivasjonen. Når du går opp igjen fikk du ikke gjort en varig endring på vanene dine, og det er det du må få til denne gangen.

Anonymkode: 90deb...74c

Skrevet

Sliter med nøyaktig det samme. Vekta sitter alltid rundt 70 kg. Går ned rundt 5, så mister jeg motivasjonen så er det rett opp  igjen.
Jeg får dessuten litt tvangstanker når jeg er på diett, og blir litt "redd" når jeg føler en trang til å gå på vekta tre ganger om dagen, så da slutter jeg, vekta går opp, og jeg sitter atter en gang og føler meg fæl.

Er i gang på nytt, spiser myyye grønnsaker, mye kylling, noe som gir med god metthetsfølelse og energi, har også en dag i uka nå hvor jeg kan spise og drikke akkurat det jeg vil så lenge jeg holder meg under 1500 kcal resten av uka som "belønning". Håper og tror dette vil fungere bra for meg.

Skrevet

Har du noen gang tenkt på å få hjelp da? Av en trener eller motivator?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...