AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #1 Skrevet 28. oktober 2016 Jeg har gått gjennom noe veldig tøfft psykisk og har helt mistet matlysten. Første to dagene orket jeg ikke gå ut og spiste lite. Nå har jeg kjøpt inn mat, men har bare ikke lyst på noe. Ikke lyst på sjokolade en gang. På mange måter er det kanskje ok, jeg har alltid hatt de "ekstra 5 kiloene" jeg ikke har noe i mot å miste, samtidig lurer jeg på om det er farlig å nesten ikke spise? Og hva er det som foregår? Er det bare en sorgprosess jeg må gjennom eller kan jeg ødelegge matlysten min ved å ikke spise? Anonymkode: 796ea...7b5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #2 Skrevet 28. oktober 2016 Og eventuelt er det skadelig å ha en liten sånn periode? Det har vart i nesten en uke nå, to dager spiste jeg ingenting, de andre litt pasta, frukt og nøtter. Anonymkode: 796ea...7b5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2016 #3 Skrevet 28. oktober 2016 Det er ikke farlig så lenge det er en kort periode. Det som er skummelt er at det er slik en spiseforstyrrelse starter for mange. inkludert meg selv. Begynte med dårlig matlyst, så en følelse av at det ble mindre tungt psykisk når jeg heller gikk rundt sulten, så ble jeg bevisst at jeg hadde gått ned i vekt, så ble jeg "redd" for kalorier, opplevde dessuten et stort behov for å ha kontroll. Gradvis spiste jeg lite med vilje, trente mer, veide meg oftere, begynte å telle kcal osv. Nå har jeg diagnosen bulimi. Kroppen tåler en periode med lite mat, for all del. Men vær likevel obs på at det kan utvikle seg videre. Spiseforstyrrelse er fryktelig slitsomt å ha. Ikke minst skadelig. Selv har jeg mistet mensen, lavt blodtrykk, konsentrasjonsvansker osv. Veksler mellom å spise lite, normalt, for mye samt oppkast og mye trening. En stadig rundgang. Jeg er våken nå fordi jeg ikke får sove. Pga jeg gleder meg til i morgen fordi det etter mange restriktive dager endelig blir en dag med mer mat pga. sosial sammenkomst. Likevel stresser antall kcal som blir inntatt i morgen meg, så det er veldig både òg. Anonymkode: ae3f6...afc
L'amie Skrevet 28. oktober 2016 #4 Skrevet 28. oktober 2016 Kjøp noe som er lett å få i seg. Da eksen slo opp med meg spiste jeg stort sett bare god morgen yoghurt og lettvint middag.
Saraby Skrevet 29. oktober 2016 #5 Skrevet 29. oktober 2016 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. -Saraby, mod.
Anbefalte innlegg